"זה הגוף שלך וההחלטה שלך, אתה בוחר את הדרך ומה נדרש בשביל להשיג אותה"

רון דרמון עבר פציעה לא קלה שכללה ניתוח עם צפי החלמה ארוך. אביו דורון, מספר במונולוג אישי על התלאות, התקוות והסוף המוצלח של השבועות אחרונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון דרמון

לפני כחודשיים התרסקנו. רון היה מעורב בהתהפכות אופניים תוך כדי תחרות, כשכבר היה בידיו ניקוד מספק להיכנס למשחקים האולימפיים. ההתרסקות הולידה שבר שגרם לו להוכיח את בגרותו כספורטאי עילית, אם למישהו היה ספק. השבר דרש ניתוח בשביל לאחות אותו. לפי לוחות הזמנים של המשחקים האולימפיים לא ניתן, על פי המלצת הרופאים, לתת לו להתאחות לבד. המלצת הרופאים, הנוחות והבריאות אל מול הסיכון והחלום? רון בהתלבטויות עם עצמו, ציפה שנגיד לו מה לעשות. במקום זאת, כל מה שאמרנו לו היה, "זה הגוף שלך וההחלטה שלך, אתה בוחר את הדרך, המטרה ומה נדרש בשביל להשיג אותה".

רון דרמון

גם אם יהיה ניתוח, לא בהכרח יהיה איחוי מספיק טוב | צילום: אלבום פרטי

24 שעות של התלבטויות

רחוק מהבית, לבד, עם סיכון שגם אם יהיה ניתוח, לא בהכרח יהיה איחוי מספיק טוב שיאפשר לו להגשים את החלום, לחזור לשחות באותה מהירות ואולי בכלל עם פגיעה שלא תאפשר לו להמשיך את המחזור האולימפי. 24 שעות של התלבטויות, עשרות מאמרים שקראנו יחדיו באינטרנט, התיעצויות עם רופאים והצוות של הוועד האולימפי. בסיכומו של יום, הוא החליט החלום והסיכון, לבצע את הניתוח.

כתבות נוספות בטריאתלון
האם אתם צריכים אופני טריאתלון או אופני כביש?
כיצד לעבור מריצה לתחרויות טריאתלון?
10 דברים מוזרים שאנשים עושים בטריאתלון

ההחלטה היתה תחת ההנחה שאין בעיה של משאבים, אבל המכשול הבא היה הבירוקרטיה הביטוחית. כיצד תוך 24 שעות משיגים כסף לניתוח? כשהביטוח לא בהכרח יחזיר את הכסף. בצורה אינטואיטיבית ללא חשיבה הוצאתי הודעת ווטסאפ לחברים, 10 דקות לאחר מכן היתה התחייבות. כל מה שיידרש לו להשלמת הניתוח יגיע מחברים ומשפחה. עצם העובדה שכל כך הרבה חברים נרתמו כל כך מהר, חיזקה את רון, בדיוק המעט אנרגיה שהיה זקוק לה.

רון דרמון

"עצם העובדה שכל כך הרבה חברים נרתמו כל כך מהר חיזקה אותו" | צילום: אלבום פרטי

שבוע לאחר מכן, רון כבר החל בתהליך השיקום, מספר שבועות לאחר מכן עלה על טריינר, מי שלא מכיר, עברו שבועיים והוא התחיל לרוץ ורק לפני שלושה שבועות חזר לשחות. התוכנית היתה להגיע לקו הזינוק כמה שיותר מהר בשביל לא לאבד את המומנטום ולשמר את הניקוד שצבר.

והנה אני אוסף את גבי רעייתי משדה התעופה, גם לה יש התחלה חדשה ("רופאי החלום", אבל זה לפעם אחרת) ונוסעים לטקס סיום שנת הפנימייה הראשונה של הבן שלנו ניר. בעיצומו של טקס הסיום, כאשר במקביל הבת הגדולה שלנו, קים, מגישה הגשת ביניים של פרויקט הגמר שלה בטכניון, ובארץ רחוקה, לבד רון מזנק לו לתחרות ראשונה אחרי הפציעה, כשהוא עדיין לא במיטבו. כמות האנרגיה הנדרשת מאיתנו, נפשית וכלכלית איננה רגילה, אבל זו הדרך שבחרנו. כל יום אנחנו קמים ו"בספירת המלאי" היומית: ניר, טל, בר, רון וקים, פשוט מודים שיש לנו כל הרבה בעיות טובות כאלו.

רון דרמון

"כל מה שיידרש לו להשלמת הניתוח יגיע מחברים ומשפחה" | צילום: אלבום פרטי

"הצלחתי לפרוץ ולהדביק את הראשונים"

הטקס מתחיל, ניר מנגן בגיטרה, על רקע הים במכמורת ואני לא מסתכל בווטסאפ, לא מסתכל באתר האיגוד העולמי של הטריאתלון, רק מחשב בראש בסתר כמה זמן הוא כבר בתוך התחרות. הלב שלי עובד כמו תמיד, בדופק של ריצת ספרינט, אני קצת חיוור וגבי אומרת לי וכך גם אני לה: "הוא על המסלול". לא מתאפק יותר ואני מסתכל על זמני התחרות, והנה אני רואה שרון במקום ה-13 בריצה. אני מוריד בבת אחת דופק הרגשה של ירידת סוכר, הוא הצליח, מסתכל שוב על התוצאות ופתאום מקום 14, 15, 16, 17. מה קורה? כאילו הוא עצר מלכת וכולם עוברים אותו. הטלפון מגיע, רון מדבר נינוח, "מקום 20", הוא מרגיע, לא היה לו קל. השחייה לא היתה לו כמו שציפה אבל אומר לי: "טוב שבאתי אני בדרך לכשירות, מסלול אופניים עם עליות קשות ולמרות הקושי, והשחייה הלא טובה שלי, הצלחתי לפרוץ ולהדביק את הראשונים ברכיבה. הריצה היתה קצת נוקשה אבל אני אשתפר". בשורה התחתונה רון התחרה, וגם השיג ניקוד אולימפי חשוב שמשאיר אותו חזק בתוך המסלול בו בחר.

השנה יתחרה הוא עוד יתחרה ב-7 תחרויות בשביל להגיע למקום הטוב ביותר בדירוג האולימפי (לפני הפציעה הוא היה במקום ה-38 והיום בסביבות המקום ה-60), אבל הוא עוד יחזור. חשוב להבין שרק לפני חודשיים הוא היה בניתוח בבית חולים עם צפי החלמה של 12 שבועות להתחלת חזרה לשיגרה ולאימוני תחרות (לא להתחרות). כעת הוא לאחר 9 שבועות, לבדו במקסיקו, מתחרה עם הרמה הבכירה בעולם ומסיים במקום ה-20, בידיעה שזו לא התוצאה שציפה לה. אני נרגע חוזר להתמקד בניר עם הנגינה שלו, ניר פשוט אסף את כל הטוב מכל אחד מהילדים ומוציא את זה במרוכז. חסר אנרגיה אני חוזר להתבונן בים ונרגע. ממשיך לתכנן את פתרון הבעיות היומיומיות שלנו, שלא חסרות ושרק ימשיכו.

רק אסיים ואומר שכל זה לא היה מצליח אלמלא מספר חברים שנרתמו לעזור לנו עם הניתוח: מחברת DAA הספונסרים של רון לאורך השנים, מחברת קליר, חברת EDP, שימי השקעות, חברת EDP, חברת ITP NOVEX, ועוד חברים קרובים וכמובן הוועד האולימפי ואיגוד הטריאתלון שמלווים אותנו כל אחד בדרכו הוא.

אז איך אומרים ״הניתוח הצליח״.


עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג