וינסנט רונו וביקאיה מינטמר ניצחו במרתון מרתון תל אביב 2022

המרתון התל אביבי חזר לאחר שנת הפסקה בשל הקורונה וסיפק שיא מסלול חדש בחצי מרתון נשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זינוק מרתון תל אביב 2022


מרתון תל אביב הוזנק הבוקר, לאחר שבשנה שעברה לא התקיים בשל מגיפת הקורונה והוא יצא מוקדם מהמתוכנן בשל הצפי לגשם. ההחלטה להקדים בחצי שעה את הזינוקים הוכיחה את עצמה והחל מהשעה תשע כבר נראו עננים כהים מכסים את השמיים וזמן קצר לאחר מכן החל הגשם לשטוף את הרצים על המסלול ואת הקהל שהיה באקספו.

מי שזינקו ראשונים ויתכן שרובם נותרו יבשים, הם הרצים של החצי מרתון שיצאו לדרך כבר ברבע לשש והמקצה השני של החצי מרתון שיצא בשעה שש. למרות החשש שמזג האוויר והרוחות יהוו מכשול עבור הרצים לאורך הים, נראה שאין זה פגע ברצי חצי המרתון שכן הרוח עדיין לא התחזקה בשעות אלו ואילו הטמפרטורות היו מספיק נמוכות ועמדו על כ-12 מעלות בשעות המוקדמות, מה שאיפשר לרצים רבים ריצה נוחה. אצל רצי המרתון המלא שזינקו בשש וחצי ורצו מרחק גדול הרבה יותר לאורך קו החוף הרוח היוותה בעיה והאטה חלק מהרצים. הגשם והרוחות שהחלו לנשב בחוזקה בסביבות השעה עשר ואילך כבר גרמו ללא מעט מהם לעצור את ריצה או להאט. רצי המרתון שרצו מעל שלוש וחצי שעות ספגו גשם רב ונאלצו להתמודד ולרוץ כאשר נעליהם ספוגות מים וגופם רטוב.

מנצחי המרתון

בגזרת המנצחים היו אלו שלושה רצים קנייתיים שעשו פודיום מנצחים כללי. וינסנט רונו ניצח במרתון ת"א המלא לאחר שסיים בזמן של 2:12:55 שע' והוא לא שבר את שיא המסלול שנקבע ב-2015 על ידי וויליאם קיפרונו יגון  מקניה שעומד על זמן של 2:10:30 שע'. במקום השני הגיע אלפרד קיפקמבוי קואץ' שסיים בזמן של 2:15:38 שע' ובמקום השלישי סגר את הפודיום ג'ון לנגט גם הוא מקניה בזמן של 2:17:50 שע'.

וינסנט רונו | | צילום: באדיבות יח"צ מרתון סמסונג תל אביב

בנשים ניצחה במרתון המלא ביקאיה מינטמר מרצי הסמטה לאחר שסיימה בתוצאה 2:52:00 שע'. במקום השני הגיעה אלנה טולסטיץ' מרוסיה שסיימה בזמן של 2:56:04 שע' ובמקום השלישי הגיעה אנה פריס מ"הרוח השנייה" שסיימה בזמן של 3:15:55 שע'.

ביקאיה מינטמר | צילום: באדיבות יח"צ מרתון סמסונג תל אביב

מנצחי חצי המרתון

בחצי מרתון נשים נרשם שיא מסלול חדש שבוזונש גטאצ'ו גודטה מאתיופיה שברה אותו והציבה אותו על 1:09:51 שע'. במקום השני הגיעה ביטי (ברכה) דויטש שרק בתחילת השבוע התחרתה במרתון סביליה על מנת להשיג את הקריטריון לאליפות העולם – דויטש סיימה היום בזמן של 1:17:50 שע'. במקום השלישי הגיעה רדקו מרייה מאוקראינה בזמן של 1:20:36 שע'.

בגברים היה זה מלדה בוקאיו שניצח בחצי מרתון בזמן של 1:03:11 שע'. קצת אחריו הגיע במקום השני גשאו איילה בזמן של 1:03:25 שע'. טדסה גטהון סגר את הפודיום של רצי חצי המרתון לאחר שסיים בתוצאה 1:03:39 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רם קרנר הגיב:

    מי חשב שחלוקת מים בכוסות פתוחות במהלך ריצת מרתון זה רעיון טוב?
    מעט מדי מים. הרוב נשפך. נכנס לאף. מאלץ להאט. גורם לחנק ושיעול. בקיצור סיוט.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג