וואלטה א'אספנייה 2012, קטע 17: שובו של רואה החשבון

אלברטו קונטאדור פירק את הדבוקה לגורמים עם התקפה הרואית על פני שתי עליות מדורגות ולאורך יותר משלושים ק"מ ועלה לראש הדירוג המצטבר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלברטו קונטאדור פירק את הדבוקה לגורמים עם התקפה הרואית על פני שתי עליות מדורגות ולאורך יותר משלושים ק"מ ועלה לראש הדירוג המצטבר

מאת:יאיר בן עמי



כל הכתבות על הוואלטה- כאן
השידור הישיר של הקטע ה- 17- כאן


קטע 17
Santander – Fuente Dé
187.3 ק"מ

ההתקפה של אלברטו קונטאדור בקטע ה- 17 של הוואלטה א'אספנייה 2012 תיכנס להיכל התהילה של ההיסטוריה של הגרנד טור, כל השלושה. אומץ, נחישות, סבלנות, הפתעה, שילוב כוחות קבוצתיים ובין קבוצתיים, ניצול של התפתחות מהלך המרוץ, מכל אלו ראינו במהלך.

קונטאדור לא וויתר לכל אורך השבועיים שעברו על התקפות בכל עלייה. זה עלה לו בהפסד של שניות כמעט מדי סיום על פסגה, כשחואקין רודריגז ניצל את יתרונו כמאיץ בעלייה ותקף על סיומי הפסגות לאחר קונטאדור נותר נטול כוחות. אבל הוא לא וויתר וחזר לתקוף בקטע ה- 17 שלאחר יום המנוחה וניצל כל אפשרות כדי להפוך את ההפסדים בשניות לניצחון אחד בדקות.

כל הגורמים שהביאו לניצחון הגדול של קונטאדור

קבוצתי
כמו פעמים רבות לפני גם הפעם נשלח רוכב מקבוצתו של קונטאדור לקבוצת בריחה. הוא המתין קונטאדור שיצא לסולו וכשהשניים חברו הוא הכתיב קצב שסייע בהגדלת הפער מרודריגז.

רוכבים אחרים של קבוצת סאקסו בנק התיישבו על הגלגל האחורי גם של רודריגז וגם של אלחנדרו ולוורדה. ההשפעה הארודינמית של מהלך כזה קטנה מאוד אך פסיכולוגית זהו מהלך שיכול להוציא גם את הרוכב הרגוע ביותר מכליו.

שילוב בין קבוצתי וגביית חוב

היציאה של קונטאדור לבריחה לוותה על ידי פאולו טרילונגו האיטלקי מקבוצת אסטנה. לפני 15 חודשים, בקטע ה- 19 של הג'ירו ד'איטליה 2011, סייע קונטאדור לטרילונגו לנצח בקטע. עכשיו טרילונגו סייע קונטאדור לברוח למתחריו על ראש הדירוג בוואלטה 2012. קונטאדור בספרדית זה רואה חשבון והיום השם הלם את המבצע.

קונטאדור וטרילונוג- ג'ירו 2011


ניצול מצב והתרחשות
קונטאדור תקף בעלייה הלפני אחרונה, למעלה משלושים ק"מ לסיום, כנראה במטרה לבודד את רודריגז ולהגיע למצב בו יוכל לנצל את העלייה האחרונה לבריחה. הוא ראה את רודריגז נחלש ככל שהם התקרבו לפסגה וניצל זאת היטב כשלחץ על הדוושות גם בירידה, גם במישור המחבר בין שתי העליות האחרונות, גם כשחבר לחבר קבוצתו ועד לקו הסיום.

סבלנות
קונטאדור תקף כנראה יותר מעשרים פעמים במהלך הקטעים שהסתיימו על פסגות. קל מאוד לספורטאי לקבל יתרון של מתחרה גם אחרי 10% מהניסיונות שעשה קונטאדור. אבל אחד מהצדדים החזקים של קונטאדור היא הסבלנות שלו, תכונת אופי הכרחית לרוכב גרנד טור. במקרה הזה הסבלנות השתלמה.

אומץ
נסו להיזכר כמה מועמדים לניצחון בגרנד טור ביצעו מהלך דומה לזה של קונטאדור בקטע ה- 17 של הוואלטה 2012. בעשור הקודם זה לא קרה בכלל אלא בפעם שהתבררה כתוצר של הרבה סטרואידים ומעט דם בוורידים. קונטאדור ניחן באומץ של ספורטאי גדול. הוא אחד מרוכבי הגרנד טור בגדולים בהיסטוריה והעובדה שהוא יוצר את המצבים במרוצים רק מעצימה את גדולתו. כבר שנים שלא נראה רוכב התוקף כל כך הרבה פעמים. הסגנון של קונטאדור הוא הכל או לא כלום. הוא אומר למתחריו מדי יום-"בואו להכל כולל ונראה מי יישאר". וזה בדרך כלל מסתיים אחרי שמתחריו מחזירים נשמתם לאלת המגה וואטים. פעמיים זה גרם לו להזדכות על נשמתו. פעם אחת בפריז ניס ופעם אחרת בטור דה פראנס 2011.

נחישות
לקראת סיום הקטע החל ולוורדה להתקרב אל קונטאדור שראה יתרון של יותר מדקה וחצי יורד עד לחמש שניות. קונטאדור הפגין נחישות עילאית, בעיקר לאחר שולוורדה חבר לקבוצת רוכבים שהייתה בינו לבין קונטאדור, והצליח לחצות את קו הסיום 6 שניות לפני ולוורדה.

התאוששות מים מנוחה
מכירים את התחושה של החזרה מחופשה? תמיד חסר לנו עוד קצת חופש או שאין אנרגיות לשוב לשגרה. לרוכבים אופניים הבעיה הזו מיתולוגית כשמדובר על גרנד טור. יש רוכבים המתאוששים ביום מנוחה ויש החוזרים לאוכף בתחושה שמישהו הניח לבנה של 15 קילו על כל רגל. במהלך השנים החלו הרוכבים לרכב גם ביום המנוחה כדי לא לשדר לגוף סיום פרק עבודה. לאחר מכן הם גם הוסיפו מהירות לרכיבה ביום המנוחה וזאת כדי לאותת לגוף שהוא צריך לשמור על החדות ולא להיכנס למצב מנוחה. זו התאוששות אקטיבית.

למרות כל אלו עדיין רוכבים מגיבים, לחזרה לתחרות לאחר היום מנוחה, באופן שונה. רודריגז הגיב הפעם בהתפרקות לעומת קונטאדור שנראה אפילו טוב ממה שהיה לפני היום מנוחה.


קונטאדור בביקור סאקסו בנק בישראל (צילום: אלי דינור)


שיפור לעומת דעיכה
קונטאדור הגיע לוואלטה עם 8 ימי תחרות ברגליים. זה רחוק מלהיות אידיאלי, אבל זה גם יכול להביא לשיפור לאורך שלושה שבועות של גרנד טור. גם בג'ירו ד'איטליה ניצח קונטאדור לאחר שנקרא בבהילות להרכב הקבוצה שזומנה ברגע האחרון למרוץ. אז הוא סיפר כי הוא היה על חוף הים, בחופשה עם המשפחה, כשנקרא למרוץ. זה היה שבוע לפני הזינוק. גם אז הוא הפגין שיפור לאורך שלוש השבועות של המרוץ.

המפסידים הגדולים של היום
כמובן שרודריגז תופס את ראש דירוג המפסידים, לאחר שהחל את היום עם החולצה האדומה ופער של 28 שניות על קונטאדור וסיים אותו במקום שלישי עם פיגור של 2:28 דקות מהחולצה האדומה, אותה ילבש קונטאדור.

גם כריס פרום במפסידי היום לאחר שפשוט לא היה ערני דיו והפסיד את המהלך של קונטאדור. חברי קבוצת סקאי עשו מאמצי על גדי לסגור את הפער ולהחזיר את פרום למאבק אבל בסופו של יום הפסיד הבריטי מקנייה כמעט 5 דקות קונטאדור וגם לרודריגז ו-ולוורדה הוא הפסיד זמן רב. את הקטע הוא החל עם פיגור של 4:52 מהחולצה האדומה. עכשיו הוא כבר יותר מתשע וחצי דקות פיגור מהחולצה האדומה ופחות משתי דקות יתרון על המקום החמישי.

זה לא נגמר עד שזה נגמר
למרות מופע האימה של רודריגז עוד אי אפשר להספיד אותו. למרות המופע ההרואי של קונטאדור עוד אי אפשר להכתיר אותו. ולוורדה עוד ינסה וגם פרום כנראה לא ירים דגל לבן לאחר שהפסיד זמן כה רב בגלל חוסר ערנות רגעי. יש עוד קטע הררי מטורף בשבת, הקטע של יום שישי לא נראה מאיים אך גם מעטים האמינו שהקטע ה- 17 יכול לגרום נזקים כה גדולים בדירוג המצטבר.

חמישייה ראשונה ועוד- קטע 17
1. אלברטו קונטאדור, ספרד, סאקסו בנק- טינקוף בנק, 4:29:20 שעות
2. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 6 שניות
3. סרג'יו לואיס מונטויה, ספרד, רדיושאק-ניסן, זמן זהה
4. גורקה וורדוגו מרקטחוי, קולומביה, סקאי
5. רינאלדו נוסנטיני, איטליה, איזה2אר לה מונדיאל + 19 שניות
10. חואקין רודריגז, ספרד, קטוישה + 2:38 דקות
32. כריס פרום, בריטניה, סקאי + 4:58 דקות

חמישייה ראשונה לאחר קטע 17

1. אלברטו קונטאדור, ספרד, סאקסו בנק- טינקוף בנק, 68:07:54 שעות
2. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 1:52 דקה
3. חואקין רודריגז, ספרד, קטוישה + 2:28 דקות
4. כריס פרום, בריטניה, סקאי + 9:40 דקות
5. דניאל מורנו, ספרד, קטוישה + 11:36 דקות


קטע 18:
יום חמישי, 6 בספטמבר 2012
Aguilar de Campoo – Valladolid
204.5 ק"מ


הקטע ה- 18 נראה על המסך כמתאים למאיצים אך גם לקבוצות בריחה. לאחר 17 ימי תחרות, ב- 19 ימים, כמעט לכל הרוכבים כבד על הרגליים והגוף מרגיש כלימון סחוט. מצד אחד יתייצבו הקבוצות של המאיצים שירצו לנצל הזדמנות כמעט אחרונה לניצחון. מצד שני יתייצבו כל הקבוצות שרוצות ניצחון בקטע. בצד השלישי יש את הקבוצות של רוכבי ראש הדירוג שירצו לנצל קטע מישורי להוצאת אנרגיה מועטה ככל האפשר. כל אלו יכולים לייצר דרמה גם בקטע מישורי.

5.9.2012

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27