התקווה על אדמת פולין: זהב היסטורי לנבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות אירופה

קילומטרים ספורים ממחנה ההשמדה אושוויץ, הנבחרת הישראלית הרשימה עם 248.6083 נקודות בתרגיל הקומבו ועלתה לראשונה אי פעם על ראש הפודיום האירופי. יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד: "כולנו עם דמעות בעיניים". צפו בהמנון על הפודיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל בשחייה אמנותית עם המדליה | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

התקווה על אדמת פולין, קילומטרים ספורים ממחנה ההשמדה אושוויץ. נבחרת ישראל בשחייה אמנותית זכתה היום (שישי) במדליית הזהב באליפות אירופה בתרגיל הקומבו החופשי עם ציון של 248.6083 נקודות.האליפות נערכת בעיר אושווינצ'ים, כחלק ממשחקי אירופה אותם מארחת פולין במספר ערים שונות.

תרגיל הקומבו אינו אולימפי, אולם כזה הנכלל בקביעות באליפויות אירופה ואליפויות העולם. לצד ישראל השתתפו עוד שתי נבחרות בלבד, כשנבחרת גרמניה זכתה במדליית הכסף עם 163.3205 נקודות וטורקיה בארד עם 135.7999 נקודות. הציון לו זכתה הנבחרת הוא ציון גבוה במיוחד בכל קנה מידה, הרבה הודות לדרגת קושי גבוהה של 35 נקודות.

הרכב הנבחרת כלל את שלי בובריצקי, אריאל נשיא, עדן בלכר, ניקול נחשונוב, מאיה דורף, נוי גזלה, נטע רוביצ'ק, קטי קונין, שני שראיזין ואיה מזור, עם המחליפה: שיה שר שלום נחמד. המאמנות שמובילות את הנבחרת הן אנה טרס, סבטלנה בלכר, לריסה קונין ו-ולריה אפריאלבה.

מדובר במדליה שנייה בהיסטוריה של ישראל באליפויות אירופה בשחייה אמנותית, כאשר הראשונה הייתה מדליית הארד בבודפשט ב-2021 בתרגיל הקבוצתי החופשי (תרגיל אולימפי). בהמשך התחרות תזנק הנבחרת גם לתרגיל זה, כמו גם לתרגיל האקרובטי ולגמר הדואט החופשי.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל מסרה: "בוקר מרגש עם מדליה ראשונה של המשלחת שלנו במשחקי אירופה ואין יותר סמלי מלעמוד בראש מורם ולשיר את התקווה במרחק 10 דקות ממחנה ההשמדה אושוויץ כשכולנו עם דמעות בעיניים. הבטחנו לשאת את זכרם של אחינו היהודים וכך אנחנו עושים".

דני אורן מנהל היחידה לספורט הישגי הוסיף: "ביצוע מצוין של נבחרת השחייה האומנותית שעושה בשנים האחרונות התקדמות מקצועית מרשימה בזירה העולמית. מדליית זהב באליפות אירופה בשחייה אומנותית המתקיימת במסגרת המשחקים האירופאים. זו מדליה ראשונה למשלחת, מדלית זהב והשמעת ההמנון בעיירה אושווינצ'ים הנמצאת דקות אחדות ממחנה ההשמדה אושוויץ. אין סימבולי ומרגש מזה".

נעם צבי, ראש ענף השחייה האמנותית באיגוד השחייה: "ההחלטה לקיים את אליפות אירופה באושווינצ'ים שבפולין לא הייתה קלה לנבחרת ישראל, והתשובה הייתה לזכות בזהב ושהקהל כולו יעמוד להמנון 'התקווה'. ההכנה הייתה אופטימלית והביצוע היה הטוב ביותר של הנבחרת אי פעם. אין מרגש מזה".

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג