התעקש להתנדב למילואים: הטריאתלט רני טחן נפל בקרבות בעזה

הטריאתלט שהתאמן בקבוצת 4Fitness והיה בשיא ההכנות לצ'אלנג' ישראמן, התעקש להצטרף לקרבות למרות שהיה זכאי לפטור ונפל מפגיעת טיל נ"ט. מאמנו דן קוני: "הוא היה מדויק בקטע אחר, לא החמיץ כמעט אף אימון"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רני טחן ז"ל ב-TRI כנרת | צילום: צלמי שוונג

עולם הספורט ממשיך לספוג אבידות קשות במלחמה בעזה ואתמול (ראשון) התבשרנו על נפילתו של רס"מ במיל' רני טחן ז"ל, טריאתלט למרחקים ארוכים שהיה בימים שלפני המלחמה בהכנות לקראת השתתפות בצ'אלנג' ישראמן הקרוב. טחן ז"ל היה סמל מבצעים בגדוד 8717 באוגדת עזה, אשר היה משוחרר משירות מילואים בעקבות פוסט טראומה שחווה אחרי מבצע צוק איתן ב-2014. למרות זאת, הוא התעקש להתנדב וגויס למילואים במלחמה הנוכחית. הוא נהרג בשבת מפגיעת טיל נ"ט ליד בית לאהיה שבצפון הרצועה ואמש נטמן.

טחן בן ה-40 היה נשוי ואב לארבעה מראש פינה. הוא הצטרף לעולם הספורט בשנים האחרונות, ובפרט לעולם הטריאתלון והתאמן בקבוצת 4Fitness תחת המאמן דן קוני. הוא התחרה ב-TRI כנרת האחרון במקצה האולימפי וסיים במקום ה-14 בקבוצת הגיל שלו, כשמטרתו הגדולה מאז הייתה ההכנות למרחק איש ברזל, אותו התכוון לבצע בצ'אלנג' ישראמן הקרוב, ואליו כבר היה רשום, כאשר היה אחד מהראשונים שנרשמו עוד ביום התחרות של 2023.

רני טחן ז"ל ב-TRI כנרת | צילום: צלמי שוונג

מאמנו דן קוני סיפר לשוונג: "רני הגיע אליי לפני כשנה בעקבות חברו יוסי הוכמן, שהיה גם מפקדו ושהה איתו בזמן שנהרג. רני היה מתאמן איתנו בעיקר כשהיינו מגיעים לכנרת, שזה בערך כל סופ"ש שני, לאימוני סימולציה, שחייה בכנרת וכו'. הוא התאמן לקראת ישראמן מלא בתקופה האחרונה. הוא נתן את כל כולו לילדים שלו ולאימונים. אני חושב שהוא לא החמיץ כמעט אף אימון, אולי 2-1 כשהיה חולה. כל השאר התכנית שלו הייתה "ירוקה" באפליקציה, הכל מדויק בקטע אחר".

"הוא תמיד היה מעדיף אימונים מובנים, מוסדרים, שהכל היה רשום מדוקדק. אם יש סטייה של כמה דקות הוא היה ישר אומר לי לתקן את זה. מדי פעם היה עושה אימונים גם עם עמותת "אחים לחיים", שמסייעת בשיקום לוחמים פצועים והוא היה חבר בה, ועם נבחרת ישראל שהיו עושים איתם אימונים משותפים".

רני טחן ז"ל עם הילדים | צילום: פרטי

"הוא מאוד אהב ריצה, וגם מאוד נהנה מהרכיבה. הוא אהב מאוד אימוני טריינר בגלל שהוא היה אבא מאוד מסור וזה עזר לו לבלות יותר זמן עם הילדים. הוא תמיד היה נכון לעזור. לדוגמה, היה לנו מתאמן חדש שרק ממש נכנס לעולם הזה ורני התנדב לקחת אותו ולהראות לו איך רוכבים בחוץ ולתת לו הדרכה".

"הוא סיפר לי שאחד הדברים שמחזיקים אותו ונותנים לו את האופק זה האימונים לאיש ברזל. כמה שבועות לפני המלחמה הוא קיבל איזה התקף פוסט טראומטי ולא היה יכול להתאמן. אחרי שסיפר לי בדיוק מה הוא עובר, סיכמנו על איזה אימון מיוחד חווייתי ואחרי שהוא עשה אותו הוא השתנה פתאום ב-180 מעלות ונהיה פשוט מאושר. מראה עוד כמה הוא היה מסור לאימונים ונהנה מהם. כל עולמו היו המשפחה והאימונים".

רני טחן ז"ל | צילום: פרטי

"ממש שבוע לפני המלחמה הוא עשה נופש באילת וגם אני, אז קבענו שמתאמנים ביחד. טיפסנו את נטפים, עבורו זו הייתה הפעם הראשונה, ופגשנו בדרך את רועי זוארץ. אמרתי לו 'בואנ'ה רני איך נפלת, אימון ראשון בנטפים ואתה עם דן קוני ורועי זוארץ בכביש 12'. רכבנו יחד והיה צחוקים וכמובן סיימנו ביחד. הייתה לנו תכנית משותפת באילת ובאחד הימים כשהיה אימון שחייה הגעתי וראיתי שיש מדוזות, אז יצאתי מהים, אבל רני לא יצא, עשה 3,000 מטר בים, ואמר לי שהיה חשוב לו לסיים את האימון. 'נלחמתי עם המדוזות עד הסוף', הוא אמר לי".

יהי זכרו ברוך.

קברו של רני טחן ז"ל | צילום: באדיבות 4Fitness



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג