לקראת מרתון טבריה 2015 || התחנות המשמעותיות לאורך המסלול

איפה אפשר לבנות על ג'לים ואיזוטוני? איפה יעודדו את הרצים? מתי צריך לחשוש מהרוח? איפה תפגשו את החברים שלכם ולמה כדאי להיזהר מהבניין ולא מהקיר? כל התשובות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק מרתון טבריה

מרתון טבריה שיתקיים ביום שישי ה-9 לינואר נחשב למהיר במיוחד, אם כי גם למשעמם עבור הרצים שמחפשים אקשן כמו נוף עירוני או כמות מעודדים גדולה לצידי הדרך. מדובר בריצה ל-10 קילומטרים הלוך, פנייה שמאלה, ריצה ל-11 קילומטרים נוספים, פניית פרסה ואז עוד 11 קילומטר, פנייה ימינה וריצה ישרה לקו הסיום. עם זאת, יש כמה נקודות משמעותיות לאורך הדרך של מרתון טבריה – נקודות שכדאי לדעת עליהן מראש ולהיערך לקראתן.

זינוק מרתון טבריה

אוטוטו זה יוצא לדרך. מרתון טבריה | צילום: מיכאל חורי

תחנת 10 ק"מ 
התחנה נמצאת ליתר דיוק 9.7 קילומטרים אחרי קו הזינוק והיא סמוכה לקיבוץ דגניה. זה אומר ש"שמח" שם, ביחס לרוב הנופים של המרתון. יהיו שם קיבוצניקים שיועדדו אתכם, תלמידים, סטודנטים. זה בעצם אחד המקומות היותר שוקקים שתעברו במרתון הזה. זו גם התחנה הראשונה שבה יציעו לכם ג'לים ומשקאות איזוטונים בנוסף למים. אם עמוס מדי באזור הג'לים ולא בא לכם לעצור לרגע,תזכרו שחמישה קילומטרים לאחר מכן תהיה לכם הזדמנות נוספת לקבל ג'ל או משקה איזוטוני ובאווירה יותר רגועה. מה שכן, תהנו ממחיאות הכפיים והעידוד של האנשים שם כי בקרוב תהיו לגמרי לבד, או מקסימום עם כמה רצים לידכם. אחרי שתעברו את התחנה ואת האנשים תפנו שמאלה לכיוון קיבוץ מעגן, תחייכו יפה למצלמות שיתמקמו בצומת, ותמשיכו לחלק השני של המרתון.

הקילומטר ה-15 
אחרי שעברתם לצד המזרחי של הכנרת, תתכוננו לרוחות פנים. בשנה שעברה הן היקשו על הרצים בחלק הזה שמתחיל במעגן ומסתיים בעין גב. אם אתם מרגישים רוח הפנים תרגיעו מעט ותחפשו דבוקת רצים כדי לעשות דראפטינג, כלומר להסתתר מאחורי הרצים ומדי פעם לעבור קדימה כדי לעזור להם להסתתר. החדשות הטובות הן שאם רוח הפנים תקפה אתכם בצד הזה, תרגישו אותה בגב בדרך חזרה. בכל מקרה מדובר בקטע ארוך שיכול להיות די משעמן למי שיתקשה ליהנות מהטבע וממטעי הבננות. היתרון שלו הוא שבחלקו הוא מוצל, ובקילומטר ה-15 זוכים לקצת ציויליזציה בסמוך לקיבוץ האון, שם תחכה לכם תחנת הזנה נוספת של ג'לים ומשקאות איזוטונים. בהנחה שרובכם רצים ממוצעים, אנחנו מציינים את הקילומטרים ה-15 או 16 כי כאן תתחילו לראות את הרצים המקצוענים עושים את דרכם בחזרה לטבריה אחרי שעברו את תחנות החצי. הם ירוצו מולכם בקצב מטורף. אל תדאגו, אתם לא תרגישו תסכול מכך שהם רצים מהר. אתם תרגישו כמו צופי טלוויזיה של מרתון ברמה גבוהה מאוד, ולאט לאט תקלטו שגם אתם גיבורים של החוויה הזאת. זה יתן לכם המון אנרגיות, ובהמשך תראו גם את החברים שלכם שרצים יותר מקדימה. כל זה יהפוך את קטע הריצה הזה לידידותי במיוחד, עד לנקודת החצי.

נקודת חצי המרתון 
בשלב מסוים כבר יימאס לכם לראות כל כך הרבה אנשים לפניכם, ובסופו של דבר גם אתם תזכו לראות את הקונוסים שיסמנו לכם לבצע פרסה לפני קיבוץ עין גב. אתם תאלצו להוריד מעט את הקצב, פרסה אחרי שיוט כל כך ארוך יכולה להיות די מעצבנת, אבל מהר מאוד תתעודדו כי מרגע זה גם אתם תתחילו לנופף לשלום לכל מי שנמצא מאחורה ותגלו מחדש כמה כיף לראות את הרצים שמולכם, הפעם את האיטיים יותר. אם לא נתקלתם עד עכשיו ברוח פנים, סביר להניח שהיא תתקוף אתכם בקילומטרים הבאים ותכינו את עצמכם נפשית לזה. אם רוח הפנים כבר מאחוריכם, זה הזמן להגביר את הקצב ולהתכונן לחצי מרתון שיהיה מהיר יותר מהחצי הראשון בהנחה שרצתם נכון.

רצות במרתון טבריה

יהיה לכם כיף להיתקל במכרים לפני ואחרי נקודת חצי המרתון. רצות במרתון טבריה | צילום: מנחם סיני

עוד כתבות בנושא
נילי אברמסקי מנתחת את מסלול מרתון טבריה 
הטיפים של יאיר קרני להעמסת פחמימות לפני המרתון 
למה משקאות איזוטוניים כל כך חשובים במרתון? 

תחנת 32 קילומטר 
קודם כל שימו לב. מארגני המרתון יציבו בתחנה הזאת ג'לים ומשקאות איזוטונים, אבל ההמלצה שלנו לשלבים המאוחרים של כל מרתון היא לא לסמוך על התחנות שם ולדאוג שהג'לים לרגעים הקשים יהיו כבר עליכם. מדובר בתחנה מאוד מעודדת, כי מכאן כבר אפשר לספור 10 קילומטרים אחורה. אותם מעודדים שפגשתם בקילומטר העשירי, או כאלה שדומים להם, יצעקו לכם שזה הסוף ושנשארו עוד 10 קילומטרים. אתם תתעודדו אבל זכרו דבר חשוב. כל האנרגיה שתקבלו מהאנשים האלה תושקע בעלייה של הקילומטר ה-32. זו באמת לא עלייה נוראית אבל היא עלולה להרגיש קשה יותר אחרי שכבר רצתם 32 קילומטר. זכרו לחלק את האנרגיות לפני העלייה ולדעת שיש לכם עוד הרבה מה להוציא אחריה.

כשרואים את הסוף בקילומטר ה-38 
הרבה אנשים מדברים על קירות, אבל בסופו של דבר מי שרץ את המרתון נכון ומזין את עצמו כמו שצריך לא יפגוש את הקיר. מצד שני אנחנו יכולים להבטיח לכם בוודאות שתפגשו בניין. זה יקרה בקילומטר ה-38 ואת הבניין הזה תכירו היטב – מדובר במלון "לאונרדו קלאב" שנמצא ממש על קו הסיום של המרתון. באזור הקילומטר ה-38 אתם תזהו את הבניין הזה מהמקום שתהיו בו, שבאותו רגע ירגיש לכם כמו אמצע שום מקום. התחושה תהיה מעורבת – מצד אחד אתם רואים את הסוף, מצד שני השעונים והשלטים לא ישקרו לכם ויש לכם עוד מספר קילומטרים שנראים כמו נצח. אז יכול להיות שאם תדעו שהבניין הזה הוא עוד נקודת ציון, אולי האחרונה המשמעותית בדרך לקו הסיום, זה יעזור לכם. בכל מקרה, אל תחשבו שאתם בסוף ואל תפתחו מבערים כי דברים לא נעימים עלולים לקרות בקילומטרים האחרונים. אם אתם מרגישים שתוכלו להעביר הילוך לפרק זמן מסוים לקראת הסוף, תשמרו את זה לשלט של הקילומטר ה-40. שיהיה בהצלחה.


 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג