התאמן לטריאתלון לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה וברח מהמדינה על אופניים

ספורטאים חובבים רבים מנצלים את היכולת הספורטיבית שלהם, על מנת להציל את חייהם בעקבות הודעת הגיוס של נשיא רוסיה עליה הוכרז במדינה לאחרונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גם אופניים הפכו לאמצעי בריחה מהגיוס ברוסיה | צילום: shutterstock

"למזלי התאמנתי לטריאתלון רגע לפני שהמלחמה התחילה. לא חשבתי שזה יהיה שימושי", את המשפט המכונן הזה שכל אדם ששומע אותו בכלל וספורטאי חובב בפרט מצטמרר מלשמוע אותו, אמר השבוע איליה ל-The guardian (שם המשפחה אינו פורסם על מנת לשמור עליו). הכתבה באתר החדשות הזה עסקה בנתיבי הבריחה המגוונים של גברים רוסים, מגיוס החובה שוולדימיר פוטין נשיא רוסיה כפה על האזרחים במדינה.

יום אחרי שפוטין הכריז על ההתגייסות, קנה איליה, 27, אופניים יד שנייה מחבר במוסקבה ועלה על רכבת שינה צפונה למורמנסק, לפני שהחל את מסע האופניים שלו. מורמנסק, השוכנת 200 ק"מ צפונית לחוג הארקטי, מושכת אליה מבקרים בכל חורף על מנת לצפות בזוהר הצפוני.

עבור איליה העיר הייתה נקודת המוצא של מסע בריחה של 150 ק"מ על אופניים לעיירת הגבול הנורבגית קירקנס. העיירה הנורווגית הזו היא בדרך כלל עיירה קטנה ומנומנמת. החדרים למלונות אזלו כיוון שעשרות רוסים המתינו ליד שדה התעופה הקטן של העיירה כדי לעלות על מטוס לבירה אוסלו. איליה הציל לדבריו את חייו רק בזכות האימונים שלו שהובילו אותו למחשבה לנצל את הכושר הגופני שלו על מנת לרכוב את המרחק הזה ולברוח מהגיוס.

מסע האופניים של איליה ממורמנסק לקירקנס שבנורווגיה

חשוב להבין כי כרטיסי טיסה ממוסקבה לאיסטנבול, ירוואן, טשקנט ובאקו, הבירות או הערים הגדולות של מדינות המאפשרות כניסה ללא ויזה לרוסים, אזלו במהירות שעות לאחר שפוטין הכריז על ההתגייסות הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה.

ויש עוד דוגמאות, ב-27 בספטמבר, שמונה יאכטות רוסיות יצאו מהעיר ולדיווסטוק והפליגו לדרום קוריאה, כך דיווח השירות הרוסי של ה-BBC. על פי הדיווחים, הגברים תכננו את הטיול להמשך השנה, אך החליטו לעזוב מיד לאחר ההודעה על הודעת הגיוס. המסע דרך ים יפן ארך כחמישה ימים, שכן הסירה נאלצה לעקוף את המים הטריטוריאליים של צפון קוריאה.

במקומות אחרים ברוסיה, חברות שייט פרטיות הציעו גם הפלגות מנמלי דרום הים השחור לטורקיה. כך למשל דווח כי תא על סירת קטמרן בכיוון אחד מהעיר יאלטה (עיר בחצי האי קרים בדרום רוסיה על החוף הצפוני של הים השחור) לטורקיה, מחירו הוא 1,400 ליש"ט.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג