השלשה שלנו לישראמן: "אנחנו רוצות לחולל שינוי ביחס כלפי נשים בדגש על החברה הערבית"

ריהאם מנסור, ורנין אבו-שרך ונטלי אלז הולכות לעשות היסטוריה ולהיות השלשה הערבית הראשונה שתתחרה במקצה חצי איש הברזל בישראמן הקרוב. על הדרך הן מבקשות לנפץ כמה סטיגמות כלפי נשים ולהביא לשינוי בחברה כולה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריהאם מנסור: "אנחנו מגיעות לישראמן עם אג'נדה" | צילום: אריק זינגר

להרשמה לישראמן שלשות 2023

ריהאם מנסור, ילידת טירה והיום תושבת חיפה, רוצה לחולל שינוי ביחס כלפי נשים בדגש על החברה הערבית. שחיינית המאסטרס ומאמנת השחייה בת ה-38, ששחתה באוקטובר האחרון מרחק של 10 ק"מ בכינרת יחד עם פסיכולוגית הספורט דפנה סלוצקאי כדי להעלות את המודעות לאלימות כלפי נשים, הולכת, או נכון יותר, שוחה לכיוון אבן דרך נוספת בחייה.

עכשיו המטרה היא להמשיך להעצים נשים ולשנות את היחס של החברה כולה כלפיהן, בהיבט אתגרי אחר. מנסור, נטלי אלז, 40, יוצרת תוכן ומדריכת יוגה ורנין אבו-שרך, 33, תושבת יפו, מורה לחינוך גופני ומאמנת אישית, הולכות לקחת חלק לראשונה בחייהן במקצה חצי איש הברזל בישראמן הקרוב, ובכך להפוך לשלשה הערבית הראשונה שתעשה זאת בתחרות מאז שיצאה לדרך. אבו-שרך היא זו שתרכוב ואילו אלז תשלים את המקצה בריצה.

ורנין אבו-שרך באימוני הרכיבה על הטריינר | צילום: באדיבות ורנין אבו-שרך

"אני מכירה את נטלי ממסגרת חברתית שהשתתפנו בה", מספרת מנסור, "התחלנו להתחבר לאט לאט והיא אפילו הגיעה לצלם אותי פעם בהתנדבות. תמיד רציתי להיות בישראמן והצעתי לנטלי להצטרף. היא חשבה לרגע עד כמה זה מאתגר, אבל אמרה שתקפוץ על ההזדמנות. התפקיד שלה היה לחפש מישהי שתרכב והיא מצאה את רנין, אותה הכרתי מרחוק לפני כן ולא באופן אישי". השלשה נרשמה ואז נפתחה גם קבוצת וואטספ משותפת, שם דיווחה כל אחת על האימונים שלה. מנסור עצמה מודה שרק לאחרונה התחילה את האימונים שלה לישראמן אחרי שחיית ה-10 ק"מ בכינרת, כשהמטרה היא פחות נפח אלא יותר עוצמה.

תוצאה מכובדת בשחייה

"אני מחפשת להשיג תוצאה מכובדת בשחייה, אבל החברות דואגות שלא יעמדו בזמן המינימום שהציבו לעצמן", מגלה מנסור, "אבל לדעתי אין להן מה לדאוג, והן יעמדו במטרה".

ואיזה עצות את נותנת להן, כספורטאית המקצועית מבניהן שהיתה לשחיינית הערבייה המקצועית הראשונה עוד בהפועל בית ברל לפני 26 שנה?
"אמרתי להן שאני חושבת שהן מתאמנות כך כל טוב והן מאורגנות, ויש להן מטרה ואין ספק שיעמדו בתוצאה. הן גם מתנהלות בצורה הנכונה מבחינה תזונתית ובצורה מאוד מקצועית. ההכנה הזו באה לי בטבעיות, והן הפכו את זה לחלק בלתי נפרד מהחיים שלהן והן גם משתפות אותי בקשיים. שתיהן כל כך נחושות שאין סיכוי שלא יעמדו בזמנים".

נטלי אלז תרוץ את חצי המרתון | צילום: באדיבות נטלי אלז

מה המטרה מבחינתכן בישראמן?
"קודם כל להעלות את המודעות לספורט בחברה הערבית לנשים, כי יש תגית מסוימת שלאישה בגיל מסוים אין זמן לעשות ספורט אחר שהוא לא חדר כושר, אירובי או פילאטיס. ריצה, שחייה ואופניים פחות אופייניים בחברה הערבית. לכל אחת מאיתנו קריירה עצמאית משלה, ואנחנו מוצאות את הזמן לספורט בשביל הגוף והנפש. זו האמירה העקרונית עבורנו: להראות שיש כאן שלוש נשים חזקות, עם יכולת ועם מטרה שנשיג אותה".

זה לקחת הרבה אחריות על הכתפיים שלכן.
"ואני מרגישה את האחריות הזו. אנחנו מגיעות לישראמן עם אג'נדה, וכשאתה הולך עם האמת שלך בחברה הישראלית והערבית זה לא קל. להיות אישה שעושה דברים, כמוני, כאם לשני ילדים שמשלבת שלושה אימונים בשבוע וקריירה, זה לא הדבר הקל בעולם. גם להתחיל לרוץ בגיל 40 ויותר זה לא מובן מאליו, וגם להתחיל להתאמן לישראמן. האמירה שלנו היא שאם רוצים להשיג משהו זה אולי לא קל, אבל אפשרי. וזה דבר החשוב. לשים את הזרקור לא רק על חדר הכושר והפילאטיס, אלא להראות שאפשר גם אחרת. אנחנו באות לחולל שינוי ביחס של החברה הערבית כלפי כל מה קשור לנשים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג