השלשה שלנו לישראמן: "אנחנו מכוונים לפודיום"

הם נחושים, ממוקדים ומלאי רצון לחזור עם גביע, כדאי לכם לשים לב לשלשה הזו לקראת תחרות איש הברזל של ישראל הישראמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אור דיין רוכב בישראמן | צילום: צלמי שוונג

אחרי שתי הופעות בישראמן לחצי המרחק החליט מאמן האופניים אור דיין שהגיעה העת לעלות מדרגה. הוא פרסם ברשתות החברתיות פוסט בחיפוש אחר רץ ושחיין שאיתם ירכיב יחד שלישייה שתתמודד בישראמן הקרוב על אחד משלושת המקומות הראשונים.

אור דיין בישראמן שהתקיים בשנה שעברה | צילום: צלמי שוונג

מי שנענו לקריאה היו יוחאי ליפשיץ, אלוף ישראל ושיאן ישראל לשעבר בשחייה ומי שייצג את המדינה גם במדי הנבחרת בחו"ל, והרץ אמיתי בן גזית. החיבור הראשוני היה מוצלח במיוחד, והביא למקום המרשים השני בתחרות חצי איש הברזל ה"גלילמן". אלא שכאן העלילה קיבלה תפנית נוספת, ולפני כשבועיים נפצע אמיתי.

"בנקודה הזו כתבתי בקבוצת וואטספ של שגרירי מותג מסוים שאני חבר בה, האם יש רץ שיהיה מוכן לקחת חלק בשלשה שלנו", מתאר אור. "רועי קלמר ענה לי, ניהלנו שיחה טובה והחלטנו שהוא איתנו".

איך אתם מנהלים את האימונים שלכם כשלשה?
"אנחנו לא נפגשים פנים אל פנים והתקשורת נעשית בעיקר דרך הוואטספ. כל אחד מעלה את האימונים שלו ומה היעד שלו לתחרות. כן יש ציפיות האחד מהשני לביצוע. כל אחד מאיתנו משער כמה זמן ייקח לו כדי שנהיה שלשה שתתחרה לפודיום".

ואור יודע מה המשמעות של לעלות על הפודיום. כמנהל וכבעלים של מועדון הרכיבה DROP, וכאלוף ישראל בקטגוריית הגיל שלו, הוא מבין את החשיבות של אימונים ממוקדים יותר לתחרות כמו הישראמן.

"אני מתחרה בעיקר באופני כביש בשנים האחרונות", מפרט אור. "כשהשינוי הגדול עבורי הפעם יהיה בעלייה במרחק. השאיפה שלי תמיד במקצה החצי ל-90 ק"מ היתה לשפר זמנים ובאמת סיימתי בין ארבעת הרוכבים המהירים ב-2020. הפעם מדובר במרחק המלא ל-180 ק"מ ואת זה אני אעשה לראשונה".

מה המשמעות של המעבר הזה מבחינתך?
"יותר זמן על אופני נג"ש, כאלה שאני לא מתאמן עליהם ביום יום וגם אימונים ממוקדים יותר על הטריינר בבית להחזיק את התנוחה השונה של הגוף. אני מבין שמה שאפשר לעשות ב-90 ק"מ אי אפשר לעשות במרחק המלא והאסטרטגיה צריכה להיות שונה. הישראמן מתחיל בעלייה משמעותית שיוצאת מאילת שאחריה אתה נשאר למעלה, בגבעות. צריך לנהל את התחרות ולדעת לשמור כוח".

 "הישראמן הוא אחד מאירועי הסבולת הגדולים בישראל" 

אור צפוי לרכוב כשש שעות כדי לעמוד בזמנים של עשר שעות ואף מטה מכך עבור השלשה שלו, מה שיביא את היכולות שלו לקצה, אבל זה מה שהוא מחפש. מבחינת אור, הישראמן הוא אחד מאירועי הסבולת הגדולים בישראל והוא תמיד רוצה להיות שם. "מדובר באירוע גדול ומושקע ואני כספורטאי סבולת רוצה להיות חלק מהחוויה הזו. אבל אנחנו גם הישגיים ורוצים לעשות את המקסימום".

מי שצפה בישראמן תמיד מהצד, בדרך למשחה גביע הים האדום שמתקיים למחרת, הוא יוחאי ליפשיץ. שחיין המאסטרס, שמחזיק בשלוש מדליות כסף מהמכביה ה-12, החליט לקפוץ למים מוקדם מבדרך כלל ולקחת חלק לראשונה באירוע. "אני עושה את זה בשביל החוויה", מדגיש יוחאי. "מדובר באתגר, בכיף ולמרות שאני פצוע בגב וסוחב רגל האימונים שלי מתנהלים כרגיל ואין לי כוונה לאכזב את החברים שלי לצוות. אני מקווה שיהיה מזג אוויר נפלא".

רועי קלמר, רואה חשבון בהכשרתו והצלע השלישית שתרוץ, נכנס לעולם הריצה רק לפני כשלוש שנים. מאז הספיק לזכות במקומות הראשונים בשורה ארוכה של תחרויות בארץ ובעולם, לרוב בשטח, וגם הוא רץ לישראמן הראשון שלו.

"ראיתי את השאלה ששאל אור בקבוצת וואטספ בנוגע לרץ חזק וזה אתגר אותי", מודה רועי, היום הבעלים של מועדון הריצה GRIT. "אני אוהב אתגרים. עכשיו אני בדיוק חוזר לכושר אחרי חופשה משפחתית ארוכה וכולי תקווה שאוכל לעזור לקבוצה להגיע לפודיום. המחויבות גדולה והאחריות היא עליי. אם אני טיפה אפקשש למרות שהחברים נתנו את הכל, אז לא נגיע לאן שרצינו. אני מתאמן חזק בשביל זה ומגיע מוכן לנהל את הריצה כמו שצריך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג