השלימו דאבל: טדסה גטהון והדר אופיר פורר אלופי ישראל ב-5,000 מטר

המנצחים ב-10,000 עשו זאת גם בחצי המרחק, כאשר הרץ בן ה-25 קבע את התוצאה השנייה בכל הזמנים. שיא ישראלי עד גיל 23 לדרבה איילה, שיחד עם שני רצים נוספים קבע קריטריון לאליפות אירופה U23
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טדסה גטהון | צילום: Maxim Dupliy

אליפות ישראל ב-5,000 מטר נערכה הערב (חמישי) בהדר יוסף עם מזג אוויר מושלם ועם תוצאות מהירות במיוחד, כאשר אלופי ה-10,000 מטר, טדסה גטהון והדר אופיר פורר, השלימו שניהם דאבל והוכתרו בסוף הערב כאלופים גם בחצי המרחק.

אצל הגברים זה היה קרב צמוד ממש עד הכניסה לישורת האחרונה בין ארבעה רצים, אולם הפיניש של טדסה גטהון היה החזק מכולם. בתור בונוס, הוא עמד באתגר וירד מגבול ה-13:40 כדי לקבוע את התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה של ישראל, 13:39.65 דקות, שני רק לשיא הישראלי של גזאצ'ו יוסף מ-2009.

ג'מאל עבדלמג'יד, המייצג את נבחרת הפליטים, סיים שני עם שיא אישי חדש של 13:40.76 דקות, לפני בוקאיו מלדה שהוכתר כסגן אלוף ישראל עם שיא אישי של 13:41.31 דקות. שלישי בקרב על אליפות ישראל הגיע דרבה איילה (אתלטי הסמטה), שקבע שיא ישראלי חדש עד גיל 23 עם 13:41.95 דקות. איילה, כמו גם אדיסו גואדיה (13:49.59 דקות) ואטקה דמסיה (13:51:35 דקות), קבע גם את הקריטריון לאליפות אירופה עד גיל 23 שתיערך בקיץ בפינלנד.

גטהון אמר לשוונג בסיום: "תכננתי ללכת חזק עם מכתיבי הקצב וזה מה שעשיתי, המושכים פתחו ממש טוב ורדפתי אחריהם ואז באמצע הדרך הם ירדו וג'מאל (עבדלמג'יד) עזר ותמך בדרך בכל הסיבובים. אני שמח שהשגתי את התוצאה הזאת". לגבי השאיפה לשבור גם את השיא הישראלי: "תמיד אני מכוון גבוה, האימונים צריכים להתלבש וביום טוב, אני מקווה ויכול להשיג את זה, אין סיבה שלא אגיע לשם".

אצל הנשים, הדר אופיר פורר פתחה בקצב מתון יחסית, אולם חצי שני נהדר של הריצה העניק לה את הניצחון ואת הדאבל כאמור עם זמן של 16:59.93 דקות, שיפור של כ-12 שניות לשיאה האישי ומתחת לגבול 17 הדקות לראשונה. המרתוניסטית ביטי דויטש סיימה שנייה עם 17:21.12 דקות והלה עזרן הצעירה סיימה במקום השלישי עם שיא אישי חדש של 17:27.41 דקות.

הדר אופיר פורר מנצחת | צילום: Maxim Dupliy

פורר סיפרה לשוונג בסיום: "תוצאה יפה, אני שמחה סך הכל, לא כל כך הייתה לי תכנית לזמן, אבל הייתה ריצה טובה. המטרה הייתה לפתוח רגוע להרגיש את הגוף ובסוף 1,600 אחרונים לתת. באתי מכוונת ונתתי בסוף ואני שמחה על זה". הכוונות לעתיד: "אני שואפת גבוה, להגיע רחוק, להמשיך להשתפר ולייצג את ישראל, יצא לי קצת השנה במרוצי שדה ואני רוצה לייצג את ישראל בבמות הגבוהות ולהמשיך לשבור שיאים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג