השיא יישבר שוב? 6 רצים ישראלים ישתתפו בגביע אירופה ב-10,000 מטר בצרפת

השיאן הישראלי הטרי טדסה גטהון והשיאן הקודם גשאו איילה ינסו לשבור פעם נוספת את השיא, כשהמטרה העיקרית היא מדליה קבוצתית לישראל בתחרות היוקרתית. גטהון: "אני מגיע בכושר מעולה, אתן את כל כולי לקבוצה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת הרצים לגביע אירופה בצרפת | צילום: איגוד האתלטיקה

שבועיים אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-10,000 מטר, טדסה גטהון ישתתף בשבת הקרובה, יחד עם עוד חמישה רצים ישראלים בתחרות גביע אירופה ב-10,000 מטר בצרפת (Pace). גטהון כזכור קבע בלונדון 27:33.99 דקות ושיפר בכ-14 שניות את השיא שהיה שייך לגשאו איילה. על אף שלא סביר שישבור את השיא פעמיים תוך זמן כה קצר במרחקים הארוכים, עדיין יהיה מעניין לראות את היכולת שיציג.

מי שאולי ירצה להחזיר לעצמו את השיא כבר בתחרות זו הוא השיאן הקודם במרחק זה ושיאן ישראל הנוכחי במרתון, גשאו איילה, שהציג יכולת פחות טובה בלונדון עם 28:08:39 דקות, אולם לפי שיאו במרתון אין ספק כי גם התקרה שלו ב-10,000 מטר גבוהה הרבה יותר.

מדובר בתחרות יוקרתית אישית וקבוצתית, בה ייקחו חלק 58 אתלטים ו-51 אתלטיות מ-25 מדינות ברחבי היבשת. לצד המטרות האישיות, המטרה המרכזית שהציגה הנבחרת הישראלית היא התחרות הקבוצתית, כשבשנה שעברה הרצים בכחול לבן סיימו במקום הרביעי הקבוצתי ופספסו את מדליית הארד. על פי זמני הכניסה, כל הרצים הישראלים מדורגים בטופ 12, כשגטהון מדורג שני.

טדסה גטהון | צילום: Maxim Dupliy

עוד ייצגו את ישראל בתחרות חבריו של גטהון לאגודת הפועל עמק חפר דרג'ה צ'קולה ובוקיאו מלדה, חברו של איילה לאגודת מכבי ת"א גודאדאו בלאצ'או ושמואל אבוהאיי מאתלטי הסמטה דרום ת"א יפו. מלווים את המשלחת המאמנים יוסף גזצ'או וזוהר זימרו ומנהל המשלחת הוא רנו לונגברה, המנהל ההישגי הבינלאומי של איגוד האתלטיקה.

טדסה גטהון סיפר לפני ההמראה לצרפת: "אני מגיע לתחרות בכושר מעולה, שבועיים אחרי שקבעתי את השיא הישראלי ב-10,000 מטר. אני אתן את כל כולי כדי לעזור לקבוצה להתברג הכי גבוה שאפשר ולייצג את המדינה בכבוד".

זוהר זימרו הסביר: "המטרה הראשונה שלנו היא מדליה קבוצתית. מבחינת היכולות, התוצאות וההישגים הרצים שלנו בהחלט יכולים לזכות במדליה, אם הכל ילך חלק. המטרה הנוספת היא כמובן התחרות האישית, שכל אתלט יעשה את המקסימום שלו".

גשאו איילה | צילום: איגוד האתלטיקה

בני נוה מנתח את הסיכויים למדליה אישית וקבוצתית?

אישי:
טדסה גטהון מדורג רביעי בתחרות עם שיאו הטרי 27:33.99 . המתחרים שלו הם:
– ומאנברהן קריפה האיטלקי עם שיא אישי של 27:10 בשנת 2021. השנה הוא רץ רק מרתון בכורה בהצלחה חלקית – 2:08:57, כך שקשה לדעת מה כושרו.
– קרלוס מאיו הספרדי עם 27:25. אמנם השנה רץ רק 28:38, אך מצד שני רץ השנה 13:23 ב- 5,000, כ- 16 שניות מהר יותר משיאו של גטהון.
– נילס לויט הגרמני עם 27:30 השנה.

קבוצתי:
חלק מהרצים בנבחרות האחרות לא רצו השנה ולכן יש להתייחס רק לשיאים האישיים. הממוצע של 3 הראשונים של הנבחרת שלנו עומד על 27:48 (גטהון 27:33, איילה 27:49 ובוקיאו מלדה 28:00). ממוצע תוצאות השנה הוא 27:58.
שתי נבחרות טובות מאתנו לפי ממוצע שיאים אישיים של 3 הראשונים: איטליה 27:35 וספרד 28:40. לשתי הנבחרות יתרון נוסף שהרץ הרביעי שלהם יש תוצאת סאב 28 ואילו אצלנו לרץ הרביעי (דרג'ה צ'קולה) רק 28:12.

מולנו יתמודד בעיקר צרפת עם ממוצע 28:00 וגרמניה – 28:07. נקווה שכמו באליפות אירופה במרתון, תעשה הנבחרת עבודה קבוצתית נהדרת עם תמיכה הדדית ותשיג מדליה ראשונה במקצוע זה.

קישור לצפייה ישירה בתחרות (שבת, 21:50 שעון ישראל)
רשימת משתתפים לפי מדינות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג