השחיין האגדי מארק ספיץ אובחן עם פרפור פרוזדורים

השחיין היהודי האגדי שזכה ב-7 מדליות זהב אולימפיות במשחקי מינכן 72' סובל מהפרעת הקצב שעלולה לגרום לשבץ והתקפי לב. "אני אנסה לגרום לאנשים להיות מודעים יותר לזה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מארק ספיץ, השחיין האמריקאי האגדי שזכה לאורך הקריירה ב-9 מדליות זהב אולימפיות (7 מתוכן במשחקי מינכן 72') אובחן עם פרפור פרוזדורים (AFib), מחלת לב שכיחה יחסית הגורמת להפרעת קצב בגלל שהיא גורמת למדורי הלב העליונים (פרוזדורים) לפעום במהירות ובצורה בלתי מבוקרת. המצב הזה עלול לגרום לקרישי דם, שבץ מוחי, אי ספיקת לב וסיבוכים אחרים הקשורים ללב.

"אחרי שהתחריתי ברמות הגבהות, לא חשבתי שיאבחנו אצלי מחלת לב". מארק ספיץ | צילום: UPI

ספיץ בן ה-69 זכה לאורך הקריירה ב-11 מדליות אולימפיות, 9 מתוכן מזהב ו-7 ממדליות הזהב הושגו במשחקי מינכן 1972. מייקל פלפס היה זה ששבר את שיאו המדהים של ספיץ כשזכה ב-8 מדליות זהב אולימפיות במשחקי בייג'ינג 2008.

ספיץ מסר את ההודעה על מחלת הלב שלו בדיוק ביום השנה ה-47 לזכייתו במדליית הזהב השביעית שלו במשחקי מינכן. "אני מרגיש בר מזל שגיליתי את זה בזמן כדי לא להיכנס לסיכון גבוה ולבעיות רציניות בלב", אמר ספיץ והוסיף: "אני רוצה לגרום לאנשים להיות מודעים יותר לפרפור פרוזדורים, כשבמקביל אני לומד את הנושא הזה בעצמי ומתמודד עם מה שיש לי. אחרי הרמות שבהן התחריתי, מעולם לא חשבתי שאהיה שיאבחנו אצלי מחלת לב.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג