"השגנו את התיקון": נועם סטרשנוב ויובל פרידמן עמדו על הפודיום בטרנסאלפ ומשתפים מהשטח

אחרי התרסקות ופציעה שגמרו להם את המרוץ בשנה שעברה, שני רוכבי השטח הישראלים חזרו למרוץ הקטעים הקשוח והדהימו אפילו את עצמם בדרך למקום השלישי במאסטרס. כעת, הם חולקים הכל ביומן מסע מרתק, קטע אחרי קטע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נועם סטרשנוב ויובל פרידמן עם המדליות בטרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס

BIKE TRANSALP 2023 – הזווית של נועם סטרשנוב ויובל פרידמן

6 ביולי 2022, Bike Transalp, סטייג' רביעי, 20 ק"מ לתוך התחרות ואני עוזר ליובל להעלות את האופניים חזרה לסינגל אחרי נפילה רעה, מנסים להעריך את חומרת המצב שלפנינו עוד 80 ק"מ של רכיבה לסיום היום. בשעות הערב כבר מקבלים את תוצאות הרנגטן, הרגל שבורה, עבורנו נגמר ה-Transalp 2022, אבל זה גם המקום שבו התחיל חלום ה Transalp 2023. לא היה לנו ספק שאנחנו חוזרים בשנה הבאה ומסיימים את התחרות.

לכתבות נוספות בנושא:
הבדידות, רגעי השבירה והעזרה מאבא ז"ל: חנוך רדליך צלח את ה-Tour Divide ושרד כדי לספר
7 ימי רכיבה, 825 ק"מ עם 18 אלף מ' טיפוס: סיכום המסע המטורף בטראנסאלפ 2023
טירוף הגראבל: על חוויית הרכיבה המיוחדת בין הכביש לשטח

9 ביולי 2023 אנחנו שוב על קו הזינוק בעיירה Nauders שבאוסטריה, חדים, מרוכזים ומוכנים לתיקון. את הימים שלפני התחרות בילינו באזור הסטייג' הראשון, קצת להתרגל לגובה ובעיקר לתת לרגליים לחוש קצת טיפוס ארוך ותלול לפני שמתחילה התחרות. להפתעתנו, בהיכרות המסלול גילינו השנה שגם הרמה הטכנית של המסלולים עלתה וצפויים לנו סינגלים טכניים השנה, והעניין מוסיף אתגר נוסף מאחר ושנינו רוכבים ללא דרופרים.

המסלול בטרנסאלפ 2023

סטייג' ראשון Nauders – Reschensee
51 ק"מ על 2,200 מ' טיפוס, יום קצר ותלול עם שתי עליות ארוכות ולקינוח סינגל אנדורו ארוך מלא שורשים ומדרגות סלע. סך הכל רכיבה יציבה ועקבית שלנו במהלך היום, משתדלים להישאר מתחת לקו האדום ולשמור רגליים לימים הבאים בלי לקחת סיכונים מיותרים. בשלב הזה עדיין לא מכירים את המתחרים שלנו בקטגוריית המאסטרס ומופתעים לשמוע את הכרוז מכריז עלינו במקום השלישי בסיום הסטייג'.

בסוף הרכיבה אנחנו כבר מתורגלים על המנהלות של תחרות רב יומית. נ.צ. של המלון כבר ידוע, האופניים נשטפים ונבדקים בזריזות, חטיף התאוששות ואנחנו ממהרים לנוח לצבור כוחות ליום הבא.

נועם סטרשנוב ויובל פרידמן בסיום היום הראשון בטרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס

סטייג' 2 Reschensee – Livigno
יום כוכבים 5 מ-5 בדרגת הקושי, 97 ק"מ על 3,000 מ' טיפוס מצטבר. יום ארוך, אבל מסלול מדהים. עליות שלא נגמרות וסינגלים מהירים וזורמים. שוב רוכבים בלי להשתולל, יש עוד כמה ימים קשים לפנינו. מסיימים במקום הרביעי בקטגוריית המאסטרס, למרות שחצינו את הקו במקום השלישי, יש כאן חוק מוזר שמי שזינק מאחור מקבל זמן נטו אחר משלנו וזוג סלובקי "מסיים" כך לפנינו בשתי עשיריות השנייה, למרות שחצו אחרינו את הקו. לא ברור, אבל אלה חוקי התחרות. אמנם מעט מאוכזבים על פספוס המקום שלישי, אבל היי, מי בכלל חשב על פודיום לפני שלושה ימים? מזכירים לעצמנו שהמטרה השנה היא לסיים ומבטיחים מעכשיו להילחם על כל שנייה ולהרים ידיים רק אחרי קו הסיום.

ב-Livigno מגלים שאנחנו לא הישראלים היחידים באזור, נפגשים לארוחת ערב עם אנג'לו די וירולי ומשפחתו ולמחרת זוכים לעידוד מרוכבים ישראלים שהגיעו להתאמן בסביבות האגם. כיף לראות פנים מוכרות באמצע תחרות שכזו.

נועם סטרשנוב ויובל פרידמן בטרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס

סטייג' 3 Livigno – Bormio
65 ק"מ על 2200 מטר טיפוס, יום קצר יחסית אבל לא סתם קראו לסטייג' הזה Beauty & The Beast. על הבוקר מתחילים בטיפוס לרכבלי הסקי של ליוויניו, עלייה לא נגמרת של 24% בחלקה (הלא קצר) ואנחנו אומרים תודה על כמה קטעים "מתונים" של 20% שמאפשרים להתאושש בין קיר לקיר. רוב היום כזה עם עליות תלולות וקצרות והאתגר הוא לא לייצר כוח ברגליים, אלא לשמר יציבות ואחיזה בשיפועים הקשים. הירידות כמעט כולן במסלולים באתרי סקי, ממש לונה פארק של ברמים, וחלקם מקטעי שורשים בתוך היערות, כיף חיים במהירות גבוהה! את היום מסיימים במקום הרביעי, מבינים שיש לנו מתחרים צמודים (זוג סלובקים חזקים) שרוכבים בירידות כמו קמיקאזות ולא מתכוונים לוותר.

טרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס

סטייג' 4 Bormio – Male
"קטע המלכה" היה אמור להיות הקשה ביותר השנה עם 100 ק"מ ו-3200 מ' טיפוס. אנחנו מתעוררים לבוקר אפור אחרי לילה של סופות ברקים וגשם שוטף. מתלבטים על הביגוד הנכון ליום שצפוי להיות רטוב וקר ומתפשרים על מעיל גשם דק. אנחנו מגיעים לקו הזינוק ומתמקמים, הכול כבר מוכן, 5 דקות לזינוק והכל יבש, אנחנו מתפללים שרק יזניקו לפני שיתחיל הגשם ומשם כבר נסתדר עם כל מה שיפגוש אותנו בדרך. דקה לזינוק ובטיימינג מושלם מתחילה סופת ברקים מטורפת והשמיים פורקים עלינו את כל מה שיש להם. גשם כבד ואפס ראות, עם סופת ברקים שהפילה את החשמל בזינוק (כריזה, מדידת זמנים ואפילו שער הזינוק שקרס).

כל הרוכבים נשלחים למרכז הספורט השכונתי ומקבלים שמיכות מילוט, תה חם ועוגיות, ממתינים לפסק זמן בסערה ואולי הזנקה מחודשת. אנחנו מאתרים את זוג הסלובקים שמאיימים עלינו בדירוג ולא מורידים מהם את העיניים – הם זזים, אנחנו אחריהם, אין סיכוי שהם יצאו לדרך בלעדינו! לבסוף, המארגנים לא לוקחים סיכון ולאחר שעה של הערכת מצב מבטלים את הסטייג' משיקולי בטיחות. כולם מאוכזבים על הסטייג' המאתגר שפספסנו, עולים על האוטובוסים ל-4 שעות של נסיעה מייאשת לקו הסיום.

נועם סטרשנוב ויובל פרידמן בטרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס

סטייג' 5 Male – Valle Del Chiese
הסטייג' של השורשים הרטובים. 71 ק"מ על 2,400 מטר טיפוס. כולם קמים בבוקר חזקים לאחר יום מנוחה ואנחנו שבד"כ מתחילים להרגיש טוב בשלב זה של התחרות כשהמתחרים כבר נשחקים, מאבדים מעט מהיתרון היחסי שלנו. שתי עליות עיקריות וארוכות, הכל רטוב מהגשם שירד בלילה והסינגלים בעלייה בוחרים בשבילך את הקו. כל נגיעה של הגלגל בסלע או שורש רטוב מאיימים להוריד אותך מהאופניים ולעבור להליכה ברגל. מתחילים חזק בעליות ובזהירות בירידות, שהיום מתגלות כסופר תלולות, סינגלים במינוס 21% וירידות ארוכות ורטובות שמחממות לך את הבלמים עד רמה שכמעט לא עוצרים. מסיימים במקום הרביעי במאסטרס היום ועדיין מדורגים שלישי כללי בקטגוריה. לאחר שסיימנו, החל מטח גשם וברד מלווה בסופת ברקים משוגעת ורוכבים רבים עוד היו על המסלול בתנאים קיצוניים ונאבקו לסיים – קשוח ביותר.

טרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס

סטייג' 6 Valle Del Chiese – Valle Di Ledro
חשבנו שסיימנו אתמול עם השורשים הרטובים, מסתבר שלא. היום 64 ק"מ עם 2,521 מטר טיפוס ושוב אנחנו פוגשים עלייה ארוכה בסינגל תלול עם שכבת בוץ עבה ומחליקה שמאלצת הליכה בשיפועים קיצוניים. משהו כמו 40 דקות צעידה ודחיפה רק כדי לגלות שגם הירידה נראית אותו הדבר, כמעט לא רכיב. החצי השני של היום נראה אחרת ואנחנו מצליחים להעלות שם קצב משמעותית בטיפוס ארוך של 1200 מ' רצופים על כביש ולאחריהם ירידה מהירה בנופים מדהימים מעל אגם גארדה. את היום מסיימים במקום השלישי במאסטרס ושומרים גם על המקום השלישי בדירוג הכללי בקטגוריה.

בערב כבר אפשר להגיד שמרגישים את הסוף מתקרב, יש התרגשות קלה שאנחנו בדרך להשלים את התיקון משנה שעברה ואפילו לשמור על המקום השלישי הכללי בקטגוריית המאסטרס. בערב על פיצה ופסטה מתכננים את היום האחרון, תזמוני התזונה והשתייה וחלוקת הכוחות, כשאנחנו מתכוונים לתת הכל בעלייה הראשונה כדי לאפשר לנו בהמשך לקחת את הירידה הארוכה האחרונה לאט יותר ולשמור על הצמיגים.

נועם סטרשנוב ויובל פרידמן בטרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס

סטייג' 7 Ledrotal – Riva Del Garda
סטייג' שביעי ואחרון, 46 ק"מ על 1,700 מטר טיפוס. סוף סוף יום עם פחות מ-2,000 מטר טיפוס, שנצברים בשתי עליות ארוכות. היום מרגישים מצוין ולמרות העייפות מימי התחרות שכבר עברנו, הרגליים עובדות יופי ואנחנו יציבים וחזקים בעליות. הירידות היום סלעיות ומדורדרות בשיפועים קיצוניים של עד 27%, הכי קשוח שהיה לנו עד היום, ואנחנו נלחמים על קווים שפויים (עד כמה שניתן) ולשמור על הצמיגים בטיסה למטה לאגם גארדה. הירידות נגמרות, יוצאים מהשטח ואנחנו על אספלט בדרך לקו הסיום, נכנסים לתנוחת נג"ש ודוחפים את כל מה שנשאר ברגליים עד שרואים את שער הסיום, כאן כבר יודעים שהבטחנו את המקום השלישי כללי ואנחנו מורידים מהירות וחוצים את הקו עם ידיים מורמות – המשימה הושלמה בהצלחה!

נועם סטרשנוב ויובל פרידמן חוצים את קו הסיום בטרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס

סיכום
השנה השתתפו בתחרות 3 זוגות ישראלים נוספים; דביר אלמוג ושרון פאר שרכבו חזק ויציב, גיא כפתורי ואייל קצנשטיין שעמדו יפה בציפיות, ארז אייזנר ודורון דיקסטרו הגיבורים עם המון שעות אוכף. יש משהו מאוד כיף לפגוש עוד חברה מהבית בתחרות שכזו, ממש פתחנו לנו פינה ישראלית בסיום כל סטייג' ושתינו לנו בירה 0% אלכוהול בכיף שכזה.

ההצלחה בתחרות שכזו היא לא תוצאה רק של רגליים חזקות. תכנית אימונים מדוייקת, תזונה, מנוחה הם הבסיס אבל המון כאן בציוד, מאופני ה-Specialized Epic S-Works הקלילים, בחירת צמיגי ה-Specialized Renegade חמושים ב-Joe's No Flats פודיום, תזונת ספורט טבעונית של Sponser ומשקפי Oakley עם עדשות בהירות. כל אלה אפשרו לנו נוחות וביטחון על האופניים ואת היכולת להוציא מעצמנו עוד כמה וואטים.

ומה הלאה? האפיק ישראל קרב ובא ולאחריו פגרה, זמן מצויין לחשוב על האתגרים לשנה הבאה, ומי יודע? אולי עוד נשוב להתחרות ב-Bike Tranalp 2024.

נועם סטרשנוב ויובל פרידמן על הפודיום בטרנסאלפ 2023 | צילום: איגור שיפריס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קנטונה הגיב:

    כל הכבוד!!
    לפחות ניר לא הפריע…..

  • בועז הגיב:

    למה רכבתם על אופניים ללא דרופר? משקל נמוך יותר? כי זה לא עושה שכל פרט לזה. ממד הנוחות תוך כדי הרכיבה שהדרופר מעניק הוא עצום…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג