הרצה מרב מינסס הושעתה לשנתיים בגלל שימוש בריטלין

מינסס בת ה-42 נכשלה בבדיקה לחומרים אסורים אחרי מרתון תל אביב האחרון. מנכ"ל הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט: "הקוד של WADA לא מתייחס למי שמקצוען ולמי שלא"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בית הדין המשמעתי של הסוכנות למניעת סימום בספורט החליט אתמול (רביעי) להשעות לשנתיים מכל פעילות את הרצה מרב מינסס, שבנוסף נקנסה בסכום של 1,000 שקלים. לפי ההודעה הרשמית של הסוכנות, בבדיקה שנערכה למינסס אחרי מרתון תל אביב האחרון (פברואר 2020) נמצא בגופה ריטלין, שלפי פקודות WADA (הסוכנות הבינלאומית למניעת סמים בספורט) אסור לשימוש בקרב ספורטאים.

"כל ההתנהלות היא הזויה". מרב מינסס | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא 
שיאן העולם לשעבר במרתון הושעה בגלל אי התייצבות לבדיקת סמים 
"יש לנו אינטרס לבדוק שגם הספורטאים החובבים נקיים"
מנכ"ל נייקי העולמית פרש לאחר פרשיית סמים

מינסס בת ה-42 סיימה באותו המרתון במקום הרביעי הכללי בין הנשים בזמן של 3:06:10 שע', וחודש וחצי לפני כן סיימה רביעית בין הנשים במרתון טבריה בזמן של 2:57:59 שע'. אי אפשר להגדיר אותה כספורטאית מקצוענית, אבל התוצאה שקבעה בטבריה 2020 הכניסה אותה לטופ 30 של רצות המרתון הישראליות בכל הזמנים.

ריטלין היא תרופה שניתנת לאנשים המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז ולא מעט ספורטאים משתמשים בה, אבל כדי להשתמש בה באופן חוקי הם נדרשים לאישור מיוחד (TUE) כשהספורטאית הבולטת בעולם שיש לה אישור כזה היא המתעמלת האמריקאית סימון ביילס. גם שיאנית ישראל בקפיצה במוט, נעמה ברנשטיין, עמדה בעבר לדין מאחר והאישור שלה לשימוש בריטלין לא היה בתוקף.

מנכ"ל הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, ד"ר דניאל הרשטיין, התייחס לנושא של מרב מינסס ואמר: "הריטלין שייך לקבוצת הממריצים ובדומה לאמפטמין הוא יכול לדחות עייפות, לשפר את הריכוז ולגרום להגברת האגרסיביות". בהתייחס לעובדה שמינסס היא לא ספורטאית מקצוענית שנהנית מצוות מקצועי שיוכל לפקח על התרופות שהיא נוטלת אמר ד"ר הרשטיין: "הקוד של WADA לא מתייחס למי שמקצוען או לא, החוקים חלים על כל הספורטאים בכל הענפים. גם הספורטאים המקצוענים שיש להם צוות מקצועי הם אלו שבסופו של דבר נושאים באחריות".

מרב מינסס מסרה בתגובה: "כל ההתנהלות היא הזויה ומעבר לזה אין לי מה להגיד. אני שוקלת את הצעדים שלי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • או ש או ש הגיב:

    אין לך מה לשקול, את לא מקצוענית מה איכפת לך ?
    תרוצי בשביל הכיף ותחרייות זה דבר שולי. תחזרי אליהם עוד שנתיים, אם בכלל יהיו.
    תהני.

    1. ספורטאי הגיב:

      מקום רביעי במרתון תל אביב
      מה פתאום בדיקת סמים
      מה קשור ריטלין. חצי מדינה על ריטלין
      מה נפלו עליה
      למה בכלל הסכימה לבדיקה
      הזיה

      1. הדר הגיב:

        ממש! האם ידעה בכלל על ההשפעות הארגוגניות של הרטלין ושעושים מבדקי סמים לרצים חובבנים במרתון תל אביב?

  • דרור הגיב:

    מטומטמים אין מה להגיד…
    ממתי ריטלין הוא סם ממריץ? ריטלין היא תרופה! תפקידה לסייע לאלו שסובלים ממחסור בדופמין שגורם לבעיות קשב וריכוז. לא רק שזה לא סם ממריץ אלא להיפך הוא אפילו גורם להאטה של הנוטלים אותה.

  • יובל הגיב:

    טוב מאוד שעושים בדיקות סמים גם באירועים כמו מרתון תל אביב
    מקווה שזה ירתיע אנשים מלעשות שטויות
    יש תעוד של ספורטאים שמתו תוך כדי תחרות אחרי שלקחו כל מיני דברים
    יש ספורטאים ישראלים שנפטרו בגיל צעיר, מעניין למה ?

  • רובי הגיב:

    למי שלא מבין, התאחדות האתלטיקה העולמית אוסרת על ספורטאים להתחרות כשהם משתמשים בתרופה כלשהי, מתוך רשימה ארוכה מאוד של תרופות, ללא הצדקה רפואית כפי שנקבע על ידי מומחה מטעם האיגוד.
    ההשפעה על ביצועים ספורטיביים של רבות מהתרופות האלו היא לא ברורה, ועדיין חל איסור. זה נובע מהעובדה שהתאחדות האתלטיקה לא יכולה לבצע מחקר אמפירי מסודר בכדי לשלול השפעה של תרופה על ביצועים ספורטיביים. לכן ברירת המחדל היא לשלול שימוש בתרופות וחומרים שונים, כל עוד אין לספורטאי הספציפי הצדקה מאומתת להשתמש באותה תרופה בגלל מצב רפואי ממנו הוא סובל.
    כעיקרון, ספורטאי יכול לקחת גם סטרואידים, במידה ויש לו הצדקה רפואית לכך (למשל דלקת חריפה).

    בנוגע למקרה הספציפי – מוזר בעיני שאשה בת 42 לוקחת ריטלין, לכאורה בכדי לטפל בבעיית קשב כלשהיא. הפרעות קשב שמצדיקות טיפול תרופתי אינן שכיחות כלל בקרב מבוגרים מעל גיל 25 , ואפילו פחות בקרב נשים.

    הערה: אני כותב את האמור לעיל כרץ תחרותי לשעבר, וכחוקר מוח שביצע מחקרי הדמיה מוחית בחולי ADHD.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג