הרץ ששבר את שיא גינס בריצה תוך כדי ג'אגלינג

דיוויד ראש לא היה מספיק מהיר כדי לשבור שיאי מהירות בריצה תוך כדי ג'אגלינג, אז הוא החליט ללכת על המרחק הארוך ביותר ואסור היה לו להפיל את הכדור אפילו פעם אחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

את דיוויד ראש כבר מכירים בספר השיאים של גינס. הוא מנסה להיכנס לשם כבר שנים מתוך כוונה לקדם את חינוך ה-STEM בבתי הספר בארצות הברית (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) והוא יודע שילדים יקבלו ממנו השראה אם יחזיק בשיא כלשהו.

דיוויד ראש הוא להטוטן ותיק והוא כבר מחזיק בשיאים כמו חיתוך פירות באוויר תוך כדי ג'אגלינג עם סכינים או כמות עוגיות האוראו הגדולה ביותר שנערמה ב-30 שניות. עם זאת, הוא תמיד חלם לשבור שיא שקשור לריצה תוך כדי ג'אגלינג, מאחר והוא היה חברו לבית הספר של זאק וורן שהיה בעבר שיאן העולם בריצת מרתון תוך כדי ג'אגלינג (שעתיים ו-52 דקות).

"המטרה העיקרית שלי היא להראות לילדים שאם אתה מאמין במשהו, אתה יכול להשיג הכל", אמר ראש והוסיף: "למרות שחלק מהשיאים עדיין מחזיקים מעמד, לא צריך לוותר אם לא מצליחים לשבור אותם פעם אחת. אנחנו יכולים להפוך להיות כל מי שנרצה".

ראש התחיל לרוץ ב-2005 כשרצה להתחרות באחיו שהשלים חצי מרתון. ב-2014 הוא כבר החל לרוץ הרבה יותר, בעיקר לאחר שגילה את השילוב בין ריצה לג'אגלינג. בידיעה שהוא לא מספיק מהיר כדי להתמודד על שיאים שקשורים במהירות, הוא החליט לנסות ולרוץ את המרחק הגדול ביותר תוך כדי ג'אגלינג מבלי להפיל כדור אחד, וזה אומר 24.8 קילומטרים.

חשוב לציין שברוב שיאי הג'וגלינג (ד.ב, ג'וגלינג – ריצה וג'אגלינג) השיאנים הפילו את הכדורים פה ושם וזה חוקי, כל עוד עוצרים בדיוק במקום שבו הכדור נפל וממשיכים לרוץ משם. במקרה של ניסיון השיא החדש של ראש, ברגע שכדור נופל זה נגמר.

עוד אלמנט טריקי בניסיון השיא הספציפי הזה הוא שלרץ אסור לקבל שום עזרה חיצונית, גם לא כזו שקשורה במתן אוכל או שתייה. זה אומר שמי שרוצה לשתות צריך לעשות את זה בעצמו תוך כדי הג'אגלינג.

מרתון וקצת בלי להפיל את הכדור

"תיארתי לעצמי שאני אוכל לרוץ 32 קילומטרים מבלי להזדקק לאוכל או שתייה, אבל מה שבאמת רציתי לעשות היה להשלים מרחק של מרתון, כך שהייתי חייב למצוא דרך לאכול ולשתות במסגרת הכללים", אמר ראש. הפתרון שלו היה לבצע את האתגר עם תיק מים כשהקשית מחוברת לפה שלו, וכך הוא שתה משקה איזוטוני שסידר אותו מבחינת נוזלים וקלוריות.

ניסון שבירת השיא של ראש היה ב-10 באוקטובר מסביב לבית הספר התיכון בבויזי, איידהו והוא עבר בצורה חלקה. הניסיון כולו צולם ושני חברים שלו היו שם לאורך כל הזמן ושימשו כעדים לאירוע. תיק המים לא האט את הקצב של ראש, להפך, הוא אילץ אותו לקצר את צעדיו וזה גרם לו לרוץ בקצב של כ-7 דקות לקילומטר. את מרחק השיא שהיה 24.8 קילומטרים הוא עבר כעבור שעתיים ו-32 דקות ולא עצר.

אחרי חמש שעות ויותר מ-100 הקפות של המסלול ראש התחיל לגלות סימני עייפות. גם המרחק של המרתון כבר היה מאחוריו, אבל מספר קילומטרים לאחר מכן הכדור נפל והאתגר הסתיים. ראש ניפץ את שיא גינס עם מרחק של 46.8 קילומטרים בזמן של 5 שעות, 21 דקות ו-23 שניות. "זה בהחלט משהו שאני אשקול לעשות שוב", אמר ראש, "מאוד ריגש אותי להצליח לרוץ 46 קילומטרים, אבל עכשיו אני כבר שואל את עצמי כמה אצליח יותר מזה?".

אגב, הפציעה היחידה שהוא סוחב איתו אחרי האתגר הזה היא בפה, וזה כתוצאה מתיק המים והקשית. ועוד פרט מעניין, ראש לא הפסיק לנסות ולשבור שיאים גם אחרי הריצה הזאת. הוא ניסה לשבור את שיא כמות כדורי הפינג פונג שהוא משגר לקיר מתוך פיו ובחזרה והג'אג'לינג המהיר ביותר. אבל ראש הבטיח שיחזור לנסות ולשבור שיאים נוספים שקשורים גם בריצה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג