הרץ הסטלן המהיר בעולם מתכוון לרדת מ-4 דקות למייל

כריס ברניקל שמודה שהוא רץ תחת השפעת קנאביס כמעט וירד מ-2 דקות בריצת 800 מטרים במסצ'וסטס, וכעת הוא בונה על ההישג המכובד במייל ועל השתתפות במרתון בוסטון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תרבות הריצה למרחקים ארוכים בארצות הברית היא כל כך מפותחת, וכך מדי פעם גם רצים שנויים במחלוקת תופסים שם כותרות. אחד מהם הוא כריס ברניקל, שמכנה את עצמו "הסטלן המהיר בעולם". מדובר ברץ שהיה מוכשר מאוד שכאתלט בתיכונים, ובגיל 19 כשאובחן כחולה במחלת קרוהן התחיל להשתמש במריחואנה. בסופו של דבר הוא פיתח קריירה בתחום מוצרים העשויים מקנאביס. במקביל, הוא גילה שהוא יכול לחזור לריצה תוך כדי השימוש בקנאביס.

צ פ ו | ראיון עם כריס ברינקל

אז כמובן שבארצות הברית ברניקל נחשב כיום לרץ חובבן, אבל התוצאות שלו לא רעות בכלל בהתחשב למי שלא מפחד להעיד על עצמו שהוא רץ תחת השפעת קנאביס גם אם זה עלול לפסול אותו בתחרויות. אחרי שהשתתף בשנה שעברה במרתון יוסטון ששימש כמבחנים האמריקאים למשחקים האולימפיים וסיים אחרון בין הגברים, ברניקל החליט לחזור למרחקים בינוניים והשתתף בשתי תחרויות מסלול ל-800 מטרים. בתחרות השניה שהתקיימה בניוטון שבמסצ'וסטס הוא ניצח בזמן של 2:00.71 דק', וזה היה מספיק טוב כדי לקבל ראיון באתר הריצה האמריקאי FLOTRACK.

עוד כתבות בנושא 
מי אמר שאין רצים סטלנים? 
למה יותר ויותר ספורטאים חובבים משתמשים בסמים? 
מחסום פסיכולוגי בספורט והקשר לריצת 4 דקות במייל 

ברניקל, ששיאו האישי ב-800 כתלמיד תיכון הוא 1:55 דק', סיפר שיש לו תכניות גדולות לשנה הקרובה: "אני מאמין שאצליח לרדת בקרוב מ-2 דקות, אבל כרגע אני בונה תכנית ארוכה כשיש לי שתי מטרות. המטרה הראשונה היא לרדת מ-4 דקות במייל וזה משהו שאני יודע שיש לי את היכולת לעשות אותו. המטרה השניה היא לרוץ במרתון בוסטון, כי גדלתי על המרתון הזה ותמיד רציתי להשתתף בו".

ברניקל מספר שהוא עצמו המציא את הכינוי "הרץ הסטלן המהיר בעולם" והוא מסביר: "אני משתמש בקנאביס בספורט כי אני חושב שזה הופך אותו להרבה יותר מהנה. אין לי בעיה להיות היחיד שמכונה ככה למרות שאני יודע שיש גם רצים אחרים שעושים את זה. לא איכפת לי להיות השגריר של השילוב בין קנאביס לריצה". כשנשאל על ידי המראיין קצת אחרי הריצה שלו האם הוא מסטול ברגע זה אמר ברניקל שהוא אכן צורך קנאביס בצורת אוכל ושמן לפני מרוצים ותוך כדי אמר למראיין: "אתה יודע מה? תוך כדי הראיון הזה אני מרגיש יותר ויותר בהיי. אם זה היה ככה לפני 20 דקות הייתי יורד מ-2:00".

על הביקורות שהוא מקבל מסביב אמר ברניקל: "יש אנשים שאומרים לי שהם מעריכים אותי, כולל כל מיני רצים שמשתמשים בקנאביס, בעיקר רצי שטח. אבל ברור שיש לזה סטיגמה רעה, בניגוד לשתיית אלכוהול וזה מוזר לי כי אנחנו ב-2017. מי יודע? אולי ב-2027 חצי מהספורטאים האולימפיים יהיו סטלנים. אני באופן אישי חזרתי לאהוב את הריצה אחרי שכמה חברים ביקשו ממני לאמן אותם, וזה עוד משהו שאני עושה כיום. מאמן את עצמי ומאמן אחרים".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג