הרוקסטאר בסיבוב אחרון: פטר סגאן הודיע כי יפרוש בתום העונה

כוכב הרוק של עולם האופניים הודיע במפתיע כי יפרוש מהוורלד טור עם סיומה של העונה הנוכחית, וינסה את מזלו באופני הרים, בהם ינסה להגיע למשחקים האולימפיים בפריז. גלעד גרוסמן על קריירה מפוארת, מסלובקיה עד צרפת, אפילו דרך ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פטר סגאן. עוד סיבוב הופעות אחד | צילום: Shutterstock

כוכב הרוק של עולם האופניים יוצא לסיבוב הופעות אחרון: פטר סגאן הסלובקי, אחד הרוכבים הבולטים והמוכשרים בענף בעשור האחרון, הודיע כי יפרוש בסוף העונה.

סגאן, שחגג שבוע שעבר 33, הוא רוכב מסוג אחר. השיער הארוך שהיה הסמל שלו בתחילת הקריירה, התצוגות המשעשעות בקו הסיום, החיבה למכוניות אמריקאיות ישנות ולחליפות נוצצות, הגירסה ל"גריז" שצילם עם אשתו קתרינה, הסלידה מהקונבנציות של הענף. הוא תמיד היה הדבר הרחוק ביותר מהטיפוסים המאצ'ואים והמקצועיים שסביבו. לא במקרה הוא הרוכב עם הכי הרבה עוקבים ברשתות החברתיות.

עוד לפני שהפך לרוכב מקצועי הוא נהג לרכוב בבגדי ספורט רגילים ונעלי טניס. לפני אחד המרוצים בהם השתתף בסלובקיה כרוכב חובבן הוא מכר את האופניים שלו בציפייה לקבל חדשים מספונסר. כשזה לא קרה, הוא שאל מאחותו את האופניים שקנתה בסופר. וניצח.

צפו בסרטון עם כמה מרגעיו הגדולים של סגאן בקריירה:

"אם אי פעם אתבגר", אמר פעם יינס ווייט, רוכב העבר הגרמני האהוד, "אני רוצה להיות כמו פטר סגאן. הוא הגבר". הרוכבת האולימפית האמריקאית אוולין סטיבנס הוסיפה: "אני לא מעריצה רוכבים. חוץ מאת סגאן".

כמעט כל דבר שהוא עשה גרר תגובות מוגזמות. ב-2016 עורר תרעומת כאשר לא גילח את הרגליים. אלפי מלים נשפכו על כך ברחבי האינטרנט, כאשר סטפן רוש האירי, זוכה הטור דה פראנס, זעם על כך שסגאן מבייש את חולצת אלוף העולם. שנה לאחר מכן, כשצולם בולס סוכריות גומי בסיומו של מרוץ, אתרים מקצועיים עסקו בהרחבה בשאלה האם זה בריא או לא. "אני די נינוח", אמר בעבר לוול סטריט ג'ורנל. "העבודה שלי היא התחביב שלי, אז אני יכול לרכוב, להנות ולהרוויח קצת כסף".

צפו בקליפ המשעשע שיצרו סגאן ואשתו לסרט "גריז":

סגאן הרוויח הרבה יותר מ"קצת כסף". כבר שנים שהוא בצמרת המרוויחים הגדולים של הענף, כאשר השכר המשוער שלו נע בין 4.5 ל-5.5 מיליון אירו לשנה. ולא בכדי. בזכות השליטה המושלמת שלו באופניים, קריאת המרוץ המעולה וה"חוש" מתי לצאת לספרינט, ניצח 121 פעמים, ו-111 פעמים סיים מרוצים במקום השני.

ב-2017 "פטר הגדול" עשה היסטוריה כשהפך לגבר הראשון (ועד כה היחיד) שזוכה שלוש פעמים ברציפות באליפות העולם. הוא מחזיק בשיא הזכיות בחולצת המאיצים בטור דה פראנס (7), כשחמש מהזכיות ברציפות, וניצח ב-12 קטעים בטור. לפני שנתיים זכה גם בחולצת המאיצים בג'ירו דה איטליה. בוולטה זכה בארבעה קטעים.

הוא זכה בשני מונומנטים: הטור של פלנדריה ובפריז-רובה, ובשורה של מרוצים חד יומיים חשובים, בטור של קליפורניה ובטור של פולין. ב-2016 דורג במקום הראשון בעולם וזכה גם בפרס "אופני הזהב" היוקרתי. בשנתיים האחרונות הגיל כבר החל להדביק את סגאן, וגם קצת נמאס לו מהתדמית. "לפעמים זה קצת מעיק ואני רק רוצה להתחרות. אני לא מרגיש כמו כוכב רוק. אני לא מוסיקאי או שחקן, רק רוכב".

צפו בסגאן מודיע על הפרישה:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Peter Sagan (@petosagan)

לפני שנה וחצי קרה הבלתי נתפס, כאשר איתמר איינהורן הקדים את סגאן בספרינט לקו הסיום בטור של סלובקיה. סגאן מן הסתם היה מאוכזב, אבל יש להניח שגם גאה. לפני 9 שנים היה מעורב בפרויקט חדש – הקמת אקדמיה לרכיבה בישראל. סגאן שימש כמעין מנטור לרוכבים והשותפות שלו נתנה לגיטימציה למיזם. ב-2014 אף הגיע לישראל לרגל השקת "ישראל סייקלינג אקדמי", שהתפתחה לקבוצת IPT המקצועית.

סגאן אולי יורד מהכביש בסוף השנה, אבל לא מהאופניים. הוא הצהיר מה המטרה הבאה שלו: המשחקים האולימפיים בפריז. "אני רוצה לסיים את הקריירה שלי באהבה האמיתית שלי: אופני הרים", אמר הרוכב שהיה אלוף העולם לנוער ברוכבי הרים. "לא איבדתי את המוטיבציה לנצח, פשוט יש לי היום סדר עדיפויות שונה. הקרבתי הרבה וזה עלה לי הרבה ביחס למשפחה שלי. אני פשוט רוצה לבלות יותר זמן עם הבן שלי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג