הקאמבק הושלם: שיא עולם למיילוטיטה ב-50 חזה, עשור אחרי ששברה אותו לראשונה

הליטאית שכיכבה בגיל צעיר, פרשה וחזרה, החזירה לעצמה גם את השיא עם 29.16 שניות. שרה שוסטרום, אחמד חפנאווי וסאמר מקינטוש השלימו דאבלים איכותיים, ארה"ב סוף סוף זכתה בזהב ראשון בשליחים ביום האליפות האחרון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רותה מיילוטיטה | צילום: Shutterstock

אליפות העולם בשחייה ננעלה היום (ראשון) בפוקואוקה, יפן, עם שיא עולם נוסף של רותה מיילוטיטה ב-50 חזה. הליטאית שזכתה במשחקים האולימפיים בצעירותה ב-2012, פרשה משחייה, וחזרה לפני כשנתיים לפעילות, סגרה מעגל כשגם החזירה לעצמה את השיא ששברה לראשונה לפני עשור. בנוסף, מלכת הספרינט שרה שוסטרום שוב הוכיחה עליוניות, האנטר ארמסטרונג נתן קצת נחת לאמריקאים, ואחמד חפנאווי וסאמר מקינטוש השלימו דאבלים. לפניכם סיכום המשחים המלא בהצגה האחרונה:

גמר 50 גב גברים
זה לא סוד שלאמריקאים יש אליפות פושרת למדי, אולם במשחה הזה היא לחלוטין רוותה נחת את הזהב הרביעי שלה בתחרות השיג "הקוסם" האנטר ארמסטרונג עם ספרינט מרשים של 24.05 שניות, כשחברו לנבחרת ג'סטין רס זוכה בכסף עם 24.24 שניות. עבור ארמסטרונג, שמחזיק בימים אלו בשיא העולם עם כוכבית, שכן קלימנט קולסניקוב שבר את שיאו בשבוע שעבר ברוסיה, אך השיא טרם אושר רשמית, מדובר בזהב עולמי אישי ראשון בקריירה. שו ג'יאו הסיני סגר את הפודיום עם 24.50 שניות.

גמר 50 חזה נשים
אחרי שהשוותה את שיא העולם בחצי הגמר, רותה מיילוטיטה ניפצה אותו לגמרי בגמר. הליטאית נגעה ראשונה בקיר עם 29.16 שניות, שיפור של 14 מאיות לשיא בו החזיקה מאתמול עם בנדטה פילאטו. למעשה, היא מחזירה אליה את השיא, לאחר ששברה אותו לראשונה ב-2013, פרשה משחייה ואיבדה אותו ב-2017 וכעת היא שוב המהירה בהיסטוריה. לילי קינג, שיאנית לשעבר גם היא, זכתה בכסף עם 29.94 שניות, פילאטו עם הארד בזמן של 30.04 שניות.

גמר 1,500 חופשי גברים
אם במשחקים האולימפיים אחמד חפנאווי הפתיע את כולם עם הזהב ב-400 חופשי, ובאליפות הנוכחית עדיין מעט הפתיע עם הזהב ב-800 חופשי והכסף ב-400, מה נגיד עליו כעת? הטוניסאי ניהל בצורה חכמה במיוחד את המשחה, לא התפתה לפרוץ קדימה ואחרי שני שליש משחה היה שלישי, והגביר קצב בחלק האחרון, כשיחד איתו כתף אל כתף האלוף האולימפי בובי פינק. השניים נלחמו בתנועות האחרונות בצורה הירואית, אולם חפנאווי היה זה שניצח, על חודן של חמש מאיות, עם שיא תחרות ושיא אפריקאי חדש, 14:31.54 דקות. סאם שורט האוסטרלי, האלוף מה-400, זכה בארד עם 14:37.28 דקות.

גמר 50 חופשי נשים
מלכת הספרינט עשתה זאת שוב! שרה שוסטרום שברה אתמול את שיא העולם במשחה זה רק רבע שעה אחרי שניצחה ב-50 פרפר, והדומיננטיות שלה נשמרה גם הערב. אמנם הפעם היא לא שברה את שיא העולם, אלא שחתה מאית אחת לאט יותר עם 23.62 שניות, אך זה לא מעיב במאומה על ההישג הענק שלה – מדליית זהב 12 בקריירה באליפויות עולם. שיינה ג'ק האוסטרלית זכתה בכסף עם 24.10 שניות, ז'אנג יופיי בארד עם 24.15 שניות.

גמר 400 מעורב אישי נשים
מופע סולו של סאמר מקינטוש בת ה-16, שלא הביטה לאחור מהזינוק עד הנגיעה. הקנדית שפתחה את התחרות מחוץ לפודיום ב-400 חופשי, הראתה הרבה אופי, התאוששה כדי לנצח ב-200 פרפר וכעת לזכות בזהב אישי שני גם במשחה המעורב הארוך. היא ניצחה עם שיא תחרות חדש של 4:27.11 דקות, שיפור לשיא של קטינקה הוסו מ-2017. קייטי גריימס שחיינית המים הפתוחים האמריקאית זכתה בכסף עם 4:31.41 דקות. ג'נה פורסטר האוסטרלית זכתה בארד עם 4:32.30 דקות.

גמר 4X100 מעורב גברים
ללא האלופה המכהנת איטליה, שפספסה את ההעפלה מהמוקדמות, קיבלנו פתיחה נהדרת של ארה"ב. ראיין מרפי פתח נהדר עם 52.07 שניות, מי שהשלים טריפל במשחי החזה, הייאנג צ'ין הסיני צימק את הפער עבור סין ב-100 השני, ובפרפר מקסים גרוסה העלה את צרפת למקום השני, אך אף אחת לא יכלה לקחת את הזהב מנבחרת ארה"ב. זהב ראשון לאמריקאים באליפות הזו במשחה שליחים, 3:27.20 דקות ושיא תחרות חדש. סין סיימה במקום השני וקייל צ'אלמרס הביא את האוסטרלים למקום השלישי.

גמר 4X100 מעורב נשים
אם בגברים, למה לא בנשים? ארה"ב פתחה ביתרון של רייגן סמית' בגב על חשבון קיילי מקיואן האוסטרלית, ומשם לא הביטה לאחור. לילי קינג, גרטשן וולש וקייט דגלאס הבטיחו ניצחון אמריקאי עם 3:52.08 דקות. פיניש מצוין של מולי אוקלהאן העניק לאוסטרליות את הכסף עם 3:53.37 דקות, קנדה זכתה בארד עם 3:54.12 דקות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג