הפנים שמאחורי הסיפורים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יאיר בן עמי

כתבה שניה בסדרה
כתבה ראשונה בסדרה

כתבה שלישית בסדרה

שלוש שנים , לאחר המהדורה הראשונה של האירונמן, הוא הגיע לשלב ההגדרה של זהותו. פעמיים באותה השנה נערך האירונמן. בפעם הראשונה בפברואר , אז ניצח סקוט טינלי , ובפעם השנייה באוקטובר ואז ניצח דייב סקוט. באותה השנה הפך האירוע ל"באד לייט אירונמן טריאתלון". 580 מטורפים התייצבו על קו הזינוק . סקוט טינלי , מאמן שחייה בן 25 מסן דייגו ,קליפורניה , עבר את דייב סקוט במהלך המרתון וניצח בזמן של 9:19:41 שעות . הייתה זו המהדורה שהפכה את האירונמן למה שהוא היום. הסרט שהביא את אותו אירונמן , כמעט , לכל בית בארה"ב היה מרגש עד דמעות ולא בזכות סקוט כזה או אחר אלא בזכות סיום הרואי של בחורה בשם ג'ולי מוס.

מוס הייתה קרובה לניצחון . מאות מטרים מקו הסיום היא התמוטטה כשהיא סובלת מהתייבשות והחלה לזחול אל קו הסיום. קטלין מקרטני עקפה את מוס ממש לפני קו הסיום וניצחה . מוס זחלה אל מעבר לקו הסיום לאחר 29 שניות בלבד וריגשה מילונים שצפו בסרט . בין המתרגשים היה בחור צעיר בשם מארק אלן שהחליט באותה רגע , בו צפה בסרט , שהוא רוצה לעשות את האירונמן בהוואי . "לא כפי שהיא עשתה" , אמר אלן כמה שנים לאחר מכן , "אך כדי לבדוק עד כמה אוכל לעמוד באתגר" .

כמה שנים לאחר מכן הכירו מוס ואלן , הולידו ילדים והפכו למשפחת הזהב של הטריאתלון העולמי.




פיטר ריד מנצח בזמן של 8:22:35 ש

בשנת 1989 ניצח אלן לראשונה בהוואי כשהוא גובר על דייב סקוט לאחר קרב ענקים שנכנס להיסטוריה הקצרה של האירונמן. מאז הצליח אלן לנצח עוד חמש פעמים ויישר קו עם שש ניצחונותיו של סקוט. מוס שבה אתמול להוואי . הפעם היא לא זחלה לקו הסיום אלא סיימה מהר יותר , בשעה , מהפעם בה היא זחלה לקו הסיום ב-1982. אז זה הספיק למקום השני ולתהילה . הפעם היא סיימה במקום ה – 692.

בשנת 1982 זינקו רק 580 בהוואי. 66 נשים חצו לפניה את קו הסיום. אך מוס הפכה מאז האירונמן של 1982 לאגדה . בזכות אותה זחילה לקו הסיום באוקטובר 1982 נכבשו יותר אנשים בקסמו של האירונמן מאשר מזכות כל הניצחונות של דייב סקוט,מארק אלן או פאולה נויבי פרייזר. השכם בבוקר , שרובנו בחרנו חלום נוסף התמלאו אתרי האינטרנט , שסיקרו את האירונמן בהוואי , בהודעה החשובה: "ג'ולי מוס חצתה את קו הסיום באירונמן של הוואי לאחר 10:57:38 שעות" . לא צריך היה צריך הרבה יותר מרגישות של קרש ממוצע בסוכת החג כדי הזיל דמעה שוב , אלא אם לא מכירים את ההיסטוריה של האירונמן בהוואי .כמעט רבע שעה לאחר מכן חצתה קטלין את הקו. שם משפחתה כבר לא מקרטני .




בראון קמרון – שלישי – נופל לזרעות בנו

עכשיו היא גברת יוז. פאולה נויבי פרייזר חצתה את קו הסיום למעלה משעה קודם לכן.היא הייתה האישה ה – 12 שסיימה . פרייזר ניצחה בהוואי יותר מכל גבר או אישה. 7 פעמים היא ניצחה בהוואי. פרייזר עדיין מחזיקה ברוב שיאי האירונמן. כשלוש דקות לפני פרייזר חצתה את קו הסיום פרננדה קלר. הברזילאית היפיפייה שסיימה על הפודים אין ספור פעמים אך מעולם לא ניצחה . הפעם היו חסרות לה 70 שניות כדי להתברג בעשירייה הראשונה . קלר סיימה במקום ה – 11 , בין הנשים .
כנראה הכי אירונמן שמעולם לא ניצח בהוואי. קן גלא , מנצח הטריאתלון של אילת בשנים הראשונות , סיים בעשירייה הראשונה בהוואי אין ספור פעמים אבל הבוקר כשחצה אתת קו הסיום לאחר 9:02:02 שעות הוא זכה לתשאות להן ראוי אלוף יחיד ומיוחד. בפעם ה – 20 ברציפות חצה גלא את קו הסיום של אליפות העולם באירונמן של הוואי. היום היה קן גלא האירונמן ה – 27 שחצה את קו הסיום.
פחות משעה וחצי לאחר מכן שוב מילאה לחלוחיות את זוויות העיניים הכבדות מעיפות של לילה מול המחשב. הפעם היה זה הדיווח על התאונה של דיק וריק הויט שנאלצו לפרוש לאחר תאונה במהלך הריצה.

ושוב כדי להבין מה לריצה ותאונה צריך להכיר את ההיסטוריה של האירונמן ומשפחת הויט.




פודיום הנשים המכובד

האב שהחליט לפני ללמעלה מעשר שנים לקחת אתת בנו לאירונמן בהוואי. הבן על עגלה מיוחדת והאב דוחף ומושך אותו לכלל אורך האירונמן.
מדי שנה הם שבים יחדיו לאירונמן. בשעות הערב ולפנות בוקר , שעון ישראל, התברר כי הפעם הם לא יחצו את קו הסיום בהוואי.

15 שעות , לאחר תחילת האירונמן ה – 25 , שנדמה היה כי העיניים כבר לא מסוגלות להנפיק ולו לחלוחית נוספת שאינה מחוסר שינה , חצו פיל וג'ודי קולינס את קו הסיום כשהם נושאים את בנם.
קולינס הוא האיש שאז , לפני למעלה מ – 25 שנים , גילה כמה אלכוהול צריך לדחוס למוח של חייל אמריקאי על אי אקזוטי כדי להגות רעיון מטורף על תחרות הכוללת 3800 מטרים של שחייה בים שכנראה נתן את ההשראה לסרט "מלתעות" .לאחר מכן לרכוב על אופניים מסביב לאי בו רוח במהירות נמוכה ממאה קמ"ש נקראת בריזה. קולינס גם חשב שריצת מרתון בחום מעיק ולחות המזכירה סאונה הוא קינוח נאה לתחרות מהסוג הזה. וכך , בלי שתיאר לעצמו , הוא הגה את המרוץ המעניין והמרתק בעולם – לדעתו של כותב שורות אלו ומיליונים ברחבי העולם , המוכנים לשלם מאות דולרים , שנה מראש, כדי לזכות בזכות להשתתף בהגרלה בה יעלה שמם כזכאים לשלם עוד כמה מאות דולרים כדי להתייצב עם ק הזינוק של האירונמן בהוואי באוקטובר , בעת שהירח יהיה שוב מלא.

הייתי מוכן לשבור תוכנית חיסכון כדי לראות את יקיצתו של קולינס בבוקר שלאחר אותו בילוי הזוי בפאב.




והדרת פני זקנה – המסיימת האחרונה בהוואי

רק אוכל לשער כי מכת ההנגאוור של פקיחת העיניים , ביום שאחרי , לוותה במילים כמו : " אני מקווה שהאחרים שתו יותר ממני אחרת אצטרך לבצע את זה ואין לי מושג כמה בירות צריך לשתות כדי לבצע דבר כזה".

29 דקות לפני משפחת קולינס חצה פרנק קוקן את קו הסיום בהוואי בפעם ה – 15. הצעיר בן ה – 72 .
קוקן הקדים את גורדון הלר ב – 12 דקות. הלר הוא האלוף הראשון של האירונמן בהוואי. הוא ניצח באותה מהדורה הזויה של 1978 .

למעלה מ-20 שנים שהמשתתפים זוכים לתואר אירונמן רק אם חצו את קו הסיום במגבלת הזמן של 17 שעות. כשנותרו פחות מ – 10 דקות לזכייה בתואר אירונמן הצליח ארווין בוצ' לחצות את קו הסיום ולזכות , שוב , בתואר אירונמן. לפני 25 שנים הוא סיים את האירונמן הראשון שלו . היה זה האירונמן הראשון שנערך אי פעם . הייתה זו המהדורה הראשונה של האירונמן בהוואי . אז הוא סיים במקום ה – 12 והוא השלים את המסלול ב – 21 שעות .

תם ונשלם האירונמן של הוואי בפעם ה – 25 . חגיגת הכסף הסתיימה והספירה לחגיגות 30 השנים החלה.




ויש גם יפנים

בחגיגת 30 השנים יהיה קן גלא בן 39. פרייזר תהיה כבר בת 46. קוקן יהיה בן 77 . הם שואפים להיות שם שוב ואל תגידו לי שלא הזהרתי אוכתם מחזרה מדהימה של דייב סקוט לעשירייה הראשונה בהוואי.
אחרי הכל הוא עוד לא יהיה בן 55 ב-2008 .

כתבה שניה בסדרה

התמונות מתוך אתר IRONMANLIVE.COM



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג