הפייבוריטיות לניצחון: מי תנצח באליפות העולם בחצי איש ברזל?

המארגנים של אליפות העולם בחצי איש ברזל שתתקיים בניס שבצרפת, השקיעו לא מעט על מנת להביא שדה מתחרות חזק במיוחד. שי קולר עם שמות המועמדים המובילים לניצחון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Daniela Ryf at the 2018 Ironman European Championship in Frankfurt am Main (Germany)

אליפות העולם בחצי איש ברזל תתקיים השנה בניס שבדרום צרפת ותהיה התחרות לחצי המרחק הגדולה ביותר אי פעם. כדי למנוע עומס על המסלול הנשים יזנקו מחר (שבת) והגברים ביום ראשון. המארגנים השקיעו הרבה מאוד כדי להביא שדה מתחרים חזק במיוחד, גם בקרב הנשים וגם בקרב הגברים. לקראת זינוק הנשים בשבת בבוקר, אספנו עבורכם את שמות המועמדות המובילות לניצחון.

דניאלה ריף

כשיש בידיה כבר 4 אליפויות במרחק המלא בקונה ועוד 4 אליפויות בחצי המרחק, קשה להמר נגד דניאלה ריף גם השנה. הפעם ריף שמה דגש מיוחד על אימוני עליות כדי להגיע מוכנה למסלול ההררי בניס שבצרפת. בתחרות ההכנה האחרונה שלה ניצחה ריף בטריאתלון אלפ-דואז בצרפת שנערך בסוף יולי וכלל 2.2 ק"מ שחייה, 118 ק"מ רכיבה עם כ-3,500 מ' טיפוס מצטבר (לשם השוואה כשני שליש מרחק מהישראמן עם יותר טיפוס) ו-20 ק"מ ריצה על שבילים הרריים. ריף ניצחה את התחרות בכמעט חצי שעה מהמקום השני והשיגה את התוצאה השישית הכללית (כולל הגברים). כחלק מהתחרות מודדים את העלייה האחרונה ברכיבה (מתוך שלוש) אותה סיימה ריף עם הזמן המהיר מכולם, כשהיא מובילה על הגבר המהיר ביותר בכ-20 שניות. אין ספק שריף מגיעה לתחרות בשבת בכושר מטורף ויכולות טיפוס שספק אם מישהי מהנשים תוכל לעמוד בהן.

צ פ ו | סרט תעודה על דניאלה ריף

כבר כיום ריף היא היחידה שמחזיקה בארבע ניצחונות באליפות העולם בחצי איש ברזל, כשבמקום השני נמצאת מליסה הוסצ'יילד עם שני ניצחונות. עם זאת, אין ספק ששום דבר חוץ מניצחון חמישי בשבת לא יספק אותה. בשני ההפסדים היחידים של ריף לחצי המרחק בשנים האחרונות המנצחת היתה הולי לורנס.

הולי לורנס

הולי לורנס חוזרת לכושר שיא לאחר פציעה ארוכה בכף הרגל, כשההתמחות שלה היא במרחק חצי איש ברזל. הניצחונות באליפויות היבשתיות האחרונות של לורנס בתחרויות למרחק חצי איש ברזל היו: אליפות המזרח התיכון בבחריין (דצמבר 2018), אליפות צפון אמריקה בסיינט ג'ורג', 8 ימים אחר כך היא זכתה גם באליפות האזור הפסיפי בוויאטנם וכחודש לאחר מכן היא זכתה גם באליפות אירופה. ההפסד היחיד של לורנס השנה לאחר החזרה מהפציעה היה לדניאלה ריף בתחרות של אושן סייד באפריל.

צ פ ו | הולי לורנס

מכיוון שלורנס זכתה כבר בתחרות בדובאי בתחילת השנה, אם תצליח לזכות גם בניס וגם בבחריין בדצמבר בסוף השנה, היא תזכה בבונוס של מיליון דולר. זה תמריץ משמעותי וכשמורידים גם את קונה מלו"ז התחרויות שלה, זה מאפשר לה להגיע יותר מוכנה לתחרויות במרחקים הבינוניים. היחידה (נשים או גברים) שהצליחה לזכות בבונוס שכזה עד היום היתה ריף כמובן בשנת 2015. לורנס היא שחיינית מעולה ויש סיכוי טוב שהיא תנסה לפתוח פער על ריף כבר בשחייה כדי להכריח אותה לעבוד קשה מהרגיל ברכיבה.

לוסי צ'ארלס

באליפות העולם בחצי המרחק ב-2015 ניצחה ריף בפעם השנייה, כשבקטגוריית הגיל 18-24 ניצחה לוסי צ'ארלס עוד לפני שהיא הפכה למקצוענית. צ'ארלס היא השחיינית הטובה ביותר במרחקים הארוכים, אבל בשנים האחרונות היא שיפרה גם את הריצה והרכיבה שלה בצורה משמעותית ויהיה מעניין לראות אותה מול הטובות ביותר. צ'רלס היא מתחרה אגרסיבית שאוהבת להוביל מההתחלה ולגרום לאחרות לרדוף אחריה, ולכן סביר להניח שהיא תנצל את היתרון שלה בשחייה כדי לפתוח פער כמה שיותר גדול על מתחרותיה.

צ פ ו | לוסי צ'ארלס

בשנה שעברה, כשריף הדביקה אותה ברכיבה, צ'ארלס הצליחה לשמור על מרחק קטן מאחוריה לאורך הרכיבה, לרדת איתה לריצה ולסיים במקום השני. השנה יש לצ'ארלס שנה מושלמת עד כה ללא הפסדים כלל, כולל ניצחון באיש ברזל בדרום אפריקה ובצ'אלנג רוט, אבל אם התחרות תגיע להכרעה בריצה קשה להאמין שצ'ארלס תוכל להחזיק עם ריף, או עם הרצות האחרות הטובות בסבב. השאלה היא רק כמה קשה יצטרכו המתחרות האחרות לעבוד ברכיבה כדי לגשר על הפער שהיא תפתח עליהן בשחייה.

ליסה נורדן

ליסה נורדן הוא שם שמעניין להזכיר. היא זוכת מדליית הכסף בטריאתלון מלונדון 2012 כשהיא מפסידה לניקולה ספיריג בספרינט סיום שהוכרע רק בפוטו פיניש – ראו כאן בסרטון.

בשנים האחרונות הורידה ליסה פרופיל וב-2018 היא שילבה תחרויות רכיבה עם חצי איש ברזל ויהיה מעניין לראות מה היא תביא לתחרות ברמה הזאת.

אמה פלנט

אמה פלנט היא אחת הרצות המוכשרות בסבב. ב-2017 היא סיימה במקום השני באליפות העולם בחצי איש ברזל, שנייה לריף, וב-2018 היא סיימה במקום התשיעי בתחרות פחות מוצלחת מבחינתה. היא רצה מקצוענית בעברה שעברה לטריאתלון ועל הדרך גם היתה אלופת העולם בדואתלון (רכיבה וריצה). היא חזקה על האופניים ובריצה, אבל השחייה היא נקודת התורפה שלה. בסוף אוגוסט האחרון היא ניצחה בתחרות בצרפת עם חצי מרתון של 1:16 שע'. מעטות הן הנשים שמסוגלות לרוץ בקצבים האלו בחצי איש ברזל ואם היא תצליח לצמצם את הפיגור שלה בשחייה ולמצוא דבוקה לעבוד איתה על האופניים, לא מפתיע יהיה לראות אותה שוב מצמצמת פערים בריצה ומסיימת באחד המקומות גבוהים.

צ'לסי סודרו

צ'לסי סודרו האמריקאית היא שם חדש בתחום שכדאי לזכור. גם היא רצה מקצוענית בעברה שהמשיכה לטריאתלונים. בניגוד לאמה, צ'לסי הצליחה לשפר את השחייה בצורה משמעותית. היא התחרתה תקופה קצרה בסבב הטריאתלון העולמי, אבל מהר מאוד עברה למרחקים הארוכים. את שתי התחרויות הראשונות שלה לחצי המרחק היא ניצחה. בתחרות האחרונה שלה, בסוף יולי האחרון, היא ניצחה עם חצי מרתון של 1:16 שע' כשעל הדרך היא מנצחת את מירנדה קיירפרי ולורה פינדלי, שהנן מתחרות ותיקות ומוכרות בתחום. לטענתה היא חדשה בתחום המרחקים הבינוניים ורק מגיעה ליהנות, אבל בתור ספורטאית תחרותית קשה להאמין שהיא שם כדי להתרשם בלבד. שווה לשים לב אליה במיוחד במהלך הריצה.

עוד שמות שלמרות שקשה להאמין שיסיימו על הפודיום, שווה לשים אליהם לב הם: רדקה קלפלד, שרה קראולי, אלי סלטהוז וקרי לסטר. מכיוון שהתחרות כוללת עליה משמעותית של כ-45 ק"מ ואז ירידה טכנית, כנראה שנראה פחות דבוקות לעומת שנה שעברה (העלייה הארוכה והירידה הטכנית יגרמו לרווחים גדולים מהרגיל). מסלול הרכיבה ייתן יתרון משמעותי לרוכבות החזקות, כשגם אלמנט המשקל (משמעותי יותר בעליות) ויכולות הטיפוס ישחקו תפקיד מכריע.

שתי מתחרות חזקות שלא יעמדו על קו הזינוק השנה הן אן האוג שהגיעה שלישית שנה שעברה, אך השנה העדיפה להתרכז בהכנות לקונה השנה (אחרי הופעה מרשימה במיוחד באיירונמן קופנהאגן), ולאורה פיליפ שהגיעה שלישית לפני שנתיים. עם זאת, אין ספק שזאת התחרות עם שדה המתחרות הכי מרשים השנה.

בשורה התחתונה, דניאלה ריף מגיעה שוב כפייבוריטית לניצחון. במיוחד על מסלול כזה וכשהיא אחרי הכנה ספציפית לתחרות, יהיה מעניין לראות איך יתפתח המרוץ. גם ריף יודעת שהיא לא הרצה הכי מהירה על המסלול, במיוחד בחצי המרחק, ולכן סביר להניח שהיא תנצל את הרכיבה, הענף הכי חזק שלה, כדי לנסות ולפתוח פער על שאר המתחרות. למרות מסלול הרכיבה הקשה יש כמה מתחרות חזקות ורעבות שמגיעות להתחרות וסימנו להן למטרה לבדוק את החולשות של ריף, כך שלא יהיה מפתיע אם נראה תוצאות מהירות יחסית, למרות מסלול הרכיבה הקשה.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • או ש או ש הגיב:

    הבנות צריכות להתאגד ולעשות מה שמקורמק עשה ל לאלכסנדר בקונה. לצאת דבוקה חזקה מהמיםמולעבוד יחד כקבוצה. הבעיה שעם העליה במסלול הזה יהיה קשה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג