הליגה נפתחת באשדוד! כל הפרטים על ליגת המים הפתוחים של שוונג 2024

ב-11 ביוני זה קורה! Shvoong Aquatic League יוצאת לדרך עם משחה דולפין אשדוד בחוף הקשתות היפהפה. רגע לפני, זמן לעשות סדר - אילו משחים נחשבים בניקוד, מה המשקל לכל מקצה, ומה לגבי הגביע הקבוצתי?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה דולפין אשדוד | צילום: צלמי שוונג

אחרי שנהנינו במשחה הלא תחרותי בכף כרמל, שהיה מוצלח במיוחד, הגיע הזמן לתחרות האמיתית! Shvoong Aquatic League, ליגת המים הפתוחים של שוונג, יוצאת לדרך באופן רשמי ב-11 ביוני (ערב שבועות) עם משחה "דולפין" אשדוד, שיהיה המשחה התחרותי הראשון של העונה שנכלל בניקוד הליגה.

כעת, עוד לפני שמזנקים למים המזמינים בחוף הקשתות, זה הזמן לעשות סדר עם תשובות לכל השאלות הבוערות לגבי הניקוד בליגה לעונת 2024 – אילו תחרויות נחשבות, מה ההבדל בין המרחקים השונים ומהן קבוצות הגיל המשתתפות במשחים השונים.

עדיין לא נרשמתם למשחה "דולפין" אשדוד? ההרשמה המוקדמת מסתיימת ביום חמישי בחצות, מהרו לעשות זאת כעת! לחצו כאן לאתר המשחה

אילו משחים יש בליגה?
סבב המים הפתוחים של שוונג כולל שבעה משחים. שניים מהם, גביע הים האדום ומשחה כף כרמל, לא נכללים בליגה. אלו החמישה שנכללים ורלוונטיים לניקוד:

  1. משחה דולפין אשדוד – 11 ביוני
  2. משחה חדרה ע"ש יצחק (כושי) עפגין – 20 בספטמבר
  3. משחה פורט2פורט – 16 באוקטובר
  4. משחה עמק חפר – 15 בנובמבר (תאריך משוער)
  5. משחה תנינים לזכרם של נירי ועמירם ורד – ט"נ

כל המקצים נחשבים לניקוד?
לא, בחלק מהמשחים ישנם מקצים קצרים עממיים שלא נחשבים לניקוד, ובכל מקרה תמיד המשחה הארוך יותר יקבל ניקוד רב יותר בליגה. אלו המרחקים שנכללים בליגה:

משחה דולפין אשדוד: המשחים ל-4 ק"מ ול-2 ק"מ
משחה פורט2פורט: המשחים ל-4.5 ק"מ ו-1.8 ק"מ
משחה חדרה: המשחים ל-5 ק"מ, 3 ק"מ ו-1.5 ק"מ
משחה עמק חפר: המשחים ל-4.7 ק"מ, 2.5 ק"מ ו-1.2 ק"מ
משחה תנינים: המשחים ל-4.3 ק"מ, 3 ק"מ ו-1.6 ק"מ

משחה דולפין אשדוד | צילום: צלמי שוונג

מהן קטגוריות הגיל?
קטגוריית הגיל הצעירה ביותר לליגה היא לנוער עד גיל 20, ולאחר מכן הקטגוריות הן בקפיצות כל עשר שנים (29-20, 39-30 וכן הלאה) זאת עד קטגוריית הגיל המבוגרת ביותר ל-80+.

מפתח הניקוד
לפניכם טבלת מפתח הניקוד לכל המשחים (עמודת המקצה הקצר רלוונטית למשחה חדרה, עמק חפר ותנינים בלבד):

מקצה ארוך מקצה בינוני מקצה קצר 
מקום ראשון – 15 נק' מקום ראשון – 10 נק' מקום ראשון – 6 נק'
מקום שני – 12 נק' מקום שני – 8 נק' מקום שני – 4 נק'
מקום שלישי – 9 נק'  מקום שלישי – 6 נק' מקום שלישי – 2 נק'
מקום רביעי – 6 נק' מקום רביעי – 4 נק' מקום רביעי – 1 נק'
מקום חמישי – 3 נק' מקום חמישי – 2 נק'
מקום שישי – 2 נק' מקום שישי – 1 נק'

קטגוריה קבוצתית
שחיין או שחיינית אשר ישחו תחת קבוצה/אגודה יצברו ניקוד גם לתחרות הקבוצתית, לפי אותו מפתח לעיל. הקבוצה עם הניקוד הכללי הגבוה ביותר לאחר חיבור כל התוצאות במשחים השונים, תנצח בתחרות הקבוצתית של הליגה. חשוב מאוד יש להכניס את שם הקבוצה שלכם כבר במעמד הרישום.

שובר שוויון
במקרה של שוויון בין שני אגודות/שחיינים, מחברים את מספר הקילומטרים ששחה כל שחיין במסגרת אותן תחרויות שבהן הניקוד שלו/ה נספר. השחיין/נית או האגודה ששחו יותר קילומטרים לצבירת אותו ניקוד – מנצחים. אם נותר שוויון גם בשלב הזה, מחברים את הזמנים המצטברים מכל המשחים. מי שיש לו/ה את הזמן המצטבר הנמוך יותר, מנצח.

משחה דולפין אשדוד | צילום: צלמי שוונג

מותרות חליפות מלאות?
לא, על מנת להבטיח תנאים שווים בין המתחרים, לשחיינים גברים לא תותר שחייה עם בגדי ים "מלאים". בגדי הים לגברים חייבים להיות עשויים מטקסטיל ולא לעבור מעל גובה הקורקבן ולא מתחת לגובה הברך. שחיין גבר שישחה עם בגד ים מלא, ודאי ייהנה מהמשחה, אך לא יוכל לצבור ניקוד בליגה. כך גם לגבי נשים עם חליפות תחרותיות הכוללות שרוולים ארוכים ומעבר לקו הברך.

מתי יוענקו הגביעים למנצחים?
אחרי שבשנה שעברה המלחמה קטעה את הליגה באמצעה, נשאף השנה לחזור למסורת ולערוך בסיום הליגה אירוע חגיגי אליו יוזמנו כל השחייניות והשחיינים, ובו בין היתר גם יוענקו הגביעים לזוכים בקטגוריות השונות.

שימו לב. תנאי הים מאלצים אותנו לשינויים מעת לעת. לפיכך, עשויים לחול שינויים גם במרחקי התחרות, ברשימת המשחים ובכלל בתקנון הליגה והניקוד. מוזמנים לעקוב אחר השינויים אם יהיו כאלה באתרי המשחים או כאן באתר שוונג. בהצלחה לכולם ונתראה על קו החוף!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג