העולם שייך לחובבים – גראנפונדו כלל בריאות

המטרה: ליצור אירוע רכיבה מהנה ומאתגר על מסלול שטרם נוסה בישראל, מהגלבוע ועד לחרמון. חלק 1
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המטרה: ליצור אירוע רכיבה מהנה ומאתגר על מסלול שטרם נוסה בישראל, מהגלבוע ועד לחרמון. חלק 1

מאת:יובל גולן


ביום שישי, 20 באפריל 2012, ייצא לדרך הגראנפונדו הישראלי של כלל בריאות. מבחינת מרחקים ומסלולים, המסלול נחשב ליפהפה בכל סטנדרט. מבחינת האתגר, ובכן, למשתתפי המקצה הארוך מחכים 170 ק"מ שבמהלכם יגיעו לגובה מצטבר של 3,200 מטר. לאורך המסלול יטפסו הרוכבים שלוש עליות עיקריות: מאתר "סקי בגלבוע" למעלה גלבוע, טיפוס קצר וקשה מחמת גדר למבוא חמה, והקינוח בדמות העלייה ממסעדה לחרמון.


בנוסף למסלול הארוך, קיימים שלושה מקצים נוספים: קצר ואתגרי מהגלבוע לחמת גדר (74 ק"מ), בינוני תחרותי, ולא תחרותי מחמת גדר לחרמון (98 ק"מ). 


צילום: רונן טופלברג


מתברר שמדובר בתופעה עולמית. מרוצי האופניים בישראל עדיין נמצאים בתחילת דרכם, אך גראנפונדו כלל בריאות ישראל הוא בהחלט מצפן, כיוון, ואבן דרך משמעותית בהתפתחות הענף, שבארצות רבות כל כך נהיה חלק מהתרבות. בעולם, ענף אופני הכביש מקרין על תרבות הפנאי, על התיירות ועל כלכלות המדינות שמפתחות אותו. מרוצים חד יומיים כגון אלה נפוצים מאוד באיטליה (שם הם מכונים גראנפונדו), בצרפת (הסיקלוספורטיף), בספרד, בלגיה, גרמניה ושאר ארצות האופניים המסורתיות.

מרוץ החובבים החד יומי המפורסם ביותר בעולם הוא כמובן האטאפ דה טור, קטע בודד של הטור דה פראנס שעליו רוכבים 8,500 רוכבים מכל העולם, בדיוק שבוע לפני שמתגלגלים עליו צמיגי המקצוענים. הרוכבים החובבים נהנים ממעטפת ארגונית כמעט זהה לרוכבי הפרו-טור, שמספקת אותה חברה שמארגנת את הטור דה פראנס הגדול.

חברת מדיטרנאו 365, בראשות שי ראשוני, החברה שהפיקה את מסע האופניים ממטולה לאילת ("רוכב ישראל 2011"), לקחה על עצמה את האתגר בארגון האירוע, בשיתוף עם חברת "משלחות" בראשות הראל נחמני, האיש שלקח עשרות רוכבים ישראלים לאתגרים סביב העולם כמו הטור טראנס אלפ כביש ושטח, טראנס אלפ ריצה, חוצה סהרה באופני כביש ומסעות אופניים ביוון.

המטרה: ליצור אירוע רכיבה מהנה ומאתגר על מסלול שטרם נוסה בישראל, מהגלבוע ועד לחרמון.

לרוכבי הכביש בישראל יש הזדמנות ליהנות מרכיבת כביש הנשענת על פלטפורמה אדירה, כמו בגראנפונדו בחו"ל: ליווי משטרתי, סגירת כבישים, שתייה ואוכל לאורך המסלולים, מדידת זמנים במקצים התחרותיים, שיפוט, תמיכה טכנית ועוד שירותים לוגיסטיים מורכבים דוגמת שינוע ציוד אישי לנקודות הסיום והסעות בחזרה לנקודות הזינוק. גראנפונדו כלל בריאות ישראל הוא חגם של רוכבי הכביש הישראלים.

חלק 2- העולם שייך לחובבים –
עומדים בטור

חלק 3- העולם שייך לחובבים – משהו קלאסי

4.4.2012



יובל גולן- המנהל הטכני גראנפונדו כלל בריאות ישראל, רוכב אופניים מגיל נוער, חטא בטריאתלון וכותב שנים רבות. משמש כמנהל מחלקת הספורט של מ.א. מגידו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג