הספורט הפראלימפי מתגייס לטובת שיקום פצועי המלחמה

פרויקט משותף להתאחדות לספורט נכים ולוועד הפראלימפי יפגיש ספורטאים בכירים עם פצועים מהמלחמה, וייתן להם מעטפת ספורטיבית מותאמת, שתסייע להם בשיקום ואולי אף בקריירה ספורטיבית חדשה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נועם גרשוני | צילום: רז לבנת

לצד המספר הבלתי נתפס של נרצחים במלחמה המתחוללת בימים אלו בישראל, גם מספר הפצועים גדול מאוד, ובהם כאלו שיזדקוו לשיקום ארוך. עוד טרם הסתיימו קולות המלחמה, הודיעו היום (שני) ההתאחדות הישראלית לספורט נכים והוועד הפראלימפי הישראלי כי בכוונתם לתרום למאמצי השיקום של אותם מאות פצועים בבתי החולים ובמרכזי השיקום.

הסיוע ייעשה באמצעות חיבור הספורטאים הפראלימפיים הבכירים של ישראל, שחלקם נכי צה"ל, נפגעי פעולות איבה ונפגעי תאונות, וחלקם מתמודדים עם לקות מלידה, וחרף המגבלה והנכות, עוסקים בספורט תחרותי והישגי. הספורט הפראלימפי מאפשר לאנשים עם מגבלה פיזית ולקות ראייה להשתייך לקהילה איכותית והישגית המאופיינת במסוגלות, מצוינות וייצוג במדינה בזירה בינלאומית.

עשהאל שבו | צילום: קרן איזקסון

לפי ההודעה המשותפת שהוציאו שני הגופים: "הספורטאים הפראלימפיים ייטו אוזן קשבת, יעניקו מידע על עיסוק בספורט ככלי שיקומי ואף כאופק מקצועי, ויקימו תחנות מידע והכוונה בבתי החולים ובמרכזי השיקום. בימים האחרונים החלו נציגי הספורט הפראלימפי ליצור קשרים ושיתופי פעולה עם בתי החולים ומרכזי השיקום, על מנת למפות ולדייק את הצרכים ואת אופן הפעולה".

לפרויקט התנדבו כבר עשרות ספורטאים עם מוגבלות, ספורטאי עבר ואנשי צוות. כל המתנדבים יעברו הכשרה שתכלול פגישה עם ספורטאים שכבר עוסקים בכך ביום יום, כמו הכדורסלן בכיסאות גלגלים, קטוע הרגל, עשהאל שבו, שיעזור בהבנת הצד של המשוקם. עשהאל, שחקן נבחרת ישראל ושחקן חיזוק בקבוצה גרמנית, שרד התקפת מחבלים בשנת 2002 שנכנסו לביתו בישוב איתמר ורצחו את אימו ושלושת אחיו.

לצד הצלחת השיקום וחזרתם של הפצועים לחיים מלאים, קיימת התקווה שפרויקט זה יצמיח דור חדש של ספורטאים, מתוכו אולי יגיעו האלופים למשחקים הפראלימפיים בלוס אנג'לס 2028 ובריסבן, אוסטרליה 2032: "כולנו זוכרים את סיפורו של נועם גרשוני, טייס הקרב, שנפצע קשה במלחמת לבנון, וזכה במדליית הזהב בלונדון 2012. אין כמו תחושת הניצחון הלאומי והאישי כש'התקווה' מושמעת ודגל ישראל מתנוסס על הבמה הספורטיבית הגדולה בעולם!"

עמי דדאון | צילום: קרן איזיקסון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג