הסיפורים שאהבתם: אלו הכתבות הנצפות ביותר בשוונג ב-2023

אחרי שלל סיכומי השנה, אלו הכתבות אליהן נכנסתם הכי הרבה ב-2023: מהטריאתלטית שהעניקה השראה למרות כתם על בגד הים, דרך ההתנכלות שעבר איתמר לבנון במרוקו ועד מקרי האבל הקשים שידעה הקהילה שלנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הכתבות הנקראות ביותר | צילום: שוונג

שנת 2023 הגיעה הלילה (בין ראשון לשני) לסיומה, וזה הזמן לבדוק מה אתם, גולשות וגולשי שוונג הכי אהבתם בשנה החולפת. אספנו לפניכם את עשר הכתבות הנקראות ביותר בשנה הזו – מהטריאתלטית שהעניקה השראה לרבות למרות כתם על בגד הים, דרך ההתנכלות שעבר איתמר לבנון במרוקו ועד, לצערנו, מקרי האבל הקשים שידעה הקהילה שלנו וימשיכו ללוות אותנו לנצח.

לכתבות נוספות בנושא:
עם הכי הרבה שיאי עולם מאז עידן החליפות: סיכום 2023 בשחייה העולמית
האזינו לפודקאסט: סיכום עונת 2023 באופני הכביש ומבט לעונה הבאה
בין ניצחונות לפרישות: סיכום 2023 בטריאתלון למרחקים ארוכים

1. הטריאתלטית נקלטה עם כתם על בגד הים, במקום להתבייש היא ענתה בצורה שהשתיקה את כולם
המקרה של הטריאתלטית הבריטית אמה פאלאנט עורר הדים בכל העולם, וגם כאן בישראל. לאלופת אירופה וסגנית אלופת העולם לשעבר קרה הדבר הכי טבעי שיש – היא קיבלה מחזור, אלא שלרוע מזלה שה קרה ממש באמצע תחרות למרחק חצי איש ברזל. לאחר שספגה על כך הערות ברשת, הייתה זו דווקא התגובה הנהדרת שלה שהפכה לוויראלית והעלתה את הנושא על סדר היום. לכתבה המלאה.

אמה פאלאנט | צילום: מתוך אינסטגרם

2. השחיינית יעל נרודיצקי נפטרה בגיל 27: "כולנו כואבים, שבורים והמומים"
טרגדיה נוראית שהכתה באבל את עולם השחייה, כאשר שחיינית החזה המוכשרת ממכבי נהריה הלכה לעולמה בנובמבר האחרון בגיל צעיר במיוחד. ההספד של המאמנת שלה אלה כץ ושל חברה הטוב דניאל מרגולין בכתבה לא הותירו עין יבשה. לכתבה המלאה.

3. האלוף האולימפי הביע תמיכה בחמאס, איגוד השחייה פנה בתלונה לאיגוד העולמי
אחת התקריות המבישות אחרי 7 באוקטובר הייתה של השחיין אחמד חפנאווי, האלוף האולימפי ב-400 חופשי וגם אלוף העולם הטרי ב-800 וב-1,500 חופשי. הטוניסאי הביעה תמיכה בחמאס וכמוהו גם השחיין המצרי עבדלרחמן אלערבי. התגובה של איגוד השחייה בישראל לא איחרה לבוא עם תלונה רשמית שהוגשה נגדם לאיגוד השחייה העולמי. נעשה לכם ספוילר – האיגוד העולמי לא ממש נקט פעולות בנושא. לכתבה המלאה.

4. התנכלות במרוקו: "קיללו אותי, לא הסכימו לתת לי מים, זה היה מפחיד"
עוד לפני המלחמה, אי שם בחודש מאי, הטריאתלט הישראלי איתמר לבנון התחרה במרוקו בגביע אפריקה בניסיון לצבור ניקוד עולמי, אולם מה שחווה על המסלול היו רגעי אימה של ממש, ועל כך הוא סיפר בראיון לשוונג. לכתבה המלאה.

איתמר לבנון בתחרות במרוקו | צילום: פרטי

5. שוב הים מזוהם והשחיינים נותרו בחוץ: "זה מנוגד לחוק, אבל אין אכיפה"
השחיינים כבר התרגלו להודעה הקבועה של משרד הבריאות אחרי כל אירוע גשם באיזור החוף, לפיה הרחצה אסורה בשל הזרמת מי ביוב לים. תחקיר שוונג בנושא, כולל מידע מקצועי מעמותת "צלול" ותגובות העיריות הרלוונטיות עורר הדים וזכה לעניין רב מצד הקוראים. לכתבה המלאה.

6. טרגדיה נוראית: איש הברזל חן יהלום נהרג מפגיעת רכב על אופניו
אחד המקרים שהותירו באבל כבד את עולם הטריאתלון והסיבולת הישראלי. איש הברזל המוכר והמעוטר חן יהלום בסך הכל יצא לרכיבת בוקר עם שני חבריו בעת שהיה בחופשה קצרה מהמילואים במהלך המלחמה, כאשר רכב פגע בו מאחור והרג אותו. לכתבה המלאה.

חן יהלום ז"ל. טרגדיה נוראית | צילום: צלמי שוונג

7. אחד המרתוניסטים המהירים בהיסטוריה הושעה ל-10 שנים
לצד השיפור האדיר בתוצאות בריצות המרתון, יש גם מקרים כאלו של רמאויות ושימוש בחומרים אסורים. המקרה האחרון ואחד המתוקשרים ביותר היה של הרץ הקנייתי טיטוס אקירו, המדורג שישי בהיסטוריה במרתון, שהורשע בשני סעיפים של שימוש בחומרים אסורים והתעסקות בראיות ולא יחזור למסלול בעשור הקרוב. לכתבה המלאה.

8. המלך של הסיבולת: הכל על סגולותיו של הסלק ואיך הוא יכול לשפר את ביצועינו
ככלל, תזונת ספורט היא נושא מרתק שגם קוראי שוונג נוהגים לקרוא רבות. הכתבה על הסלק, של דיאטנית הספורט ענת מטיאש, הייתה הנקראת ביותר מבין כתבות התזונה השנה, ואם עדיין לא נכנסתם אליה, זו ההזדמנות. לכתבה המלאה.

9. אחד הרוכבים הבכירים בארץ התמוטט במהלך אליפות ישראל ופונה לבי"ח
ביוני האחרון נערכה אליפות ישראל באופני הרים, אולם פרט לזוכים, התקרית הזכורה ביותר מאותה אליפות הייתה זו של הרוכב המעוטר תומר זלצמן. זלצמן הוביל בתחרות בעת שהתמוטט בעקבות מכת חום. ד"ר עידית שוב, רופאת הסגל האולימפי ורוכבת בעצמה, הייתה במקום והעניקה לו טיפול מיידי עד פינויו. לכתבה המלאה.

תמונת ארכיון: תומר זצלמן | צילום: טימישגב, באדיבות איגוד האופניים

10. צפו: כשאלופת ישראל בשחייה נקלעה למערבולת בים
בכתבה זו, שזכתה לשיתופים רבות, מסביר מאמן השחייה אורי סלע כיצד לצאת ממערבולת בים אם נקלעתם לאחת. הוא עושה זאת באמצעות סרטון בו נראית אלופת ישראל אווה פביאן בעצמה כשהיא מתמודדת עם זרמי המערבולת, וכיצד צריך לנהוג כדי לצאת ממנה. לכתבה המלאה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג