"המשחקים האולימפיים הם היעד הכי גדול שלי ואני אופטימי שאגיע לשם"

חבר נבחרת ישראל בטריאתלון רועי זוארץ הצליח לכבוש עוד מטרה, אחרי שהציע נישואים לבחירת לבו במהלך תחרות בחו"ל. עכשיו הוא מתכונן למקצה החצי בישראמן עם הבטחה שאחרי אולימפיאדת פריס הקרובה הוא יגיע גם למרחק המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
"אגיע להגן על התואר בישראמן בחצי איש ברזל". רועי זוארץ | צילום: הראל זילברמן

לספורטאי העילית רועי זוארץ, שסוגר עשור כחבר בנבחרת ישראל בטריאתלון, יש משפט שמלווה אותו בכל אימון ותחרות שאליהם הוא יוצא: "אם יש לך את הלמה, תוכל לשאת כל איך". "אחרי תחרויות לא טובות שעברתי בשנה שחלפה התרוממתי מיד והמשכתי לעבוד", מסכם זוארץ את עונת הטריאתלון האחרונה עבורו, "בזכות העובדה שיש מולי מטרה, אני יודע שאני יכול לבוא ולעשות אותה ובכל בוקר אני מתעורר ועושה את הטוב ביותר שלי. אם תציבו לעצמכם מטרה, הדרך תהיה הרבה יותר ברורה".

והדרך של יליד אילת בן ה-28 והיום תושב אבן יהודה "שלא הצטיין" כלשונו במקצים השונים עד גיל 22, לא היתה קלה. זוארץ לא הצליח לבלוט יתר על המידה מעל אחרים, אבל החליט לא לוותר לעצמו וכך גם המאמנים שלו לא ויתרו עליו. לבסוף כולם הרוויחו במרוצת השנים ספורטאי שסיים תחרויות רבות במקום הראשון כולל באליפות ישראל בעילית, בטריאתלון אילת ומקום 18 בגביע העולם בצ'ינגדאו שבסין.

"חשוב שהדור הבא יידע שאפשר להגשים חלומות", מבהיר זוארץ, "ילדים בגיל הנוער שלא מצליחים להתבלט אסור שיוותרו, בדיוק כמו שאני לא ויתרתי".

"המטרה שלי עכשיו היא לאסוף כמה שיותר ניקוד לפריס 2024" | צילום: אביטל ליברמן

מה מתוכנן עבורך בלוח התחרויות ל-2023?
"יש לי שלוש תחרויות עד סוף חודש מאי, כשהמטרה היא לאסוף כמה שיותר נקודות. הקושי המרכזי שליווה אותי במהלך 2022 היה שלא הצלחתי להביא לידי ביטוי את הכושר הטוב שהייתי בו בתחרויות, וזו המטרה לעונה הקרובה – לשמור על האיזון בין הצורה שבה אני מתכונן לצורה שבה אני מתחרה. במהלך חודש מרץ מתוכננת לי תחרות בניו זילנד ובאפריל באוסטרליה, לכן ייתכן שאהיה כבר במהלך החודש הזה במזרח".

אתה עכשיו בקמפיין לקראת המשחקים האולימפיים בפריס 2024. איך אתה מעריך את הסיכוי שלך להגיע לשם?
"זה היעד המקצועי ואני מאוד אופטימי שאגיע לשם. במהלך חודש יוני האחרון עשיתי שינוי יחד עם צוות האימון, ועברתי להתאמן תחת ענר שרמן. הצוות, שכולל גם אורי זילברמן ואור ברגר, נותן את כל התמיכה וזה עשה לי רק טוב. ענר הוא המאמן הראשי שאחראי על חלוקת העומסים והוא עובד איתי בצורה אישית יותר במסגרת של מכון וינגייט. הוא גם זה שהוביל לניצחון בישראמן וממש הקפיץ אותי לקראת פריס".

שינוי נוסף שזוארץ עבר לאחרונה והוא מרכזי לא פחות, נוגע לחייו האישיים. במהלך חופשה לפני כמה שבועות הציע זוארץ לבחירת לבו אביטל ליברמן נישואים. "הייתי בתחרות ביפן והרגשתי שזה הרגע", הודה זוארץ, "אין לנו עוד תאריך אבל היא מבינה עניין בכל הקשור ללוח הזמנים שלי והתחרויות הצפויות".

ואחת מהן היא גם הישראמן הקרוב. אתה מתכוון להשתתף בו?
"כן. אני אהיה שם כשהמטרה היא להתחרות במקצה חצי איש הברזל. אני עוד לא נמצא שם במרחק המלא, אבל זה בעזרת השם יקרה אחרי האולימפיאדה. המרחק הזה קורץ לי, אבל עכשיו זה לא הזמן. המטרה היא בראש ובראשונה להגיע לאולימפיאדה ב-2024, וצריך להתמקד רק בדבר הזה. כדי להגיע למרחק המלא צריך להשקיע זמן רב בנפחים ואין לי את הפריבילגיה לעשות את זה עכשיו".

"אני עם אסיקס משנת 2014 וזה שקט כלכלי ומקצועי מבחינתי" | צילום: איתמר לבנון

וכדי להגיע לאולימפיאדה ספורטאי ברמתך מקבל היום את כל מה שהוא צריך?
"בכל הקשור לספונסרים שמלווים אותי אני זכיתי. כל החסויות שאיתי רצות המון זמן, ובלעדיהן אני לא רואה איך אני ממשיך להתאמן כספורטאי עילית. החסויות נותנות לי שקט להתמקד ולהתעסק באפשרות להגשים את החלום האולימפי שלי. עם אסיקס אני מ-2014, וכנראה הספורטאי הוותיק ביותר אצלם וזה שקט כלכלי ומקצועי. אני יודע שאני רץ עם הציוד הטוב ביותר והחברה דואגת לי להכל מ-א' ועד ת'. לא היה מצב שהגיעה נעל חדשה ולא קיבלתי ישר לניסיון. תמיד אני מתאמן עם הציוד הטוב שיש".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג