המנצחים באפיק ישראל: סיום מסלול קצר ואינטנסיבי, קצב גבוה ומלחמה על מיקומים

הקטע השלישי והמסכם של אפיק ישראל היה בסימן מלחמה על ניצחון הקטע וחתם באופן סופי ומוחלט את ניצחונם של הצמד הגרמני בתחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום קטע 3 – יום התחרות הרביעי והאחרון של אפיק ישראל 2021

סיכום קטע הפרולוג של התחרות

הקטע השלישי והמסכם של אפיק ישראל היה בסימן מלחמה על ניצחון הקטע וחתם באופן סופי ומוחלט את ניצחונם של הצמד הגרמני אגר גאורג ולוקאס באום (Baum Lukas ,Egger Georg) מגרמניה בקטע ובניקוד הכללי של התחרות כולה. לאחר יום קשוח של הקטע השני, קיבלו הרוכבים קטע סיום עם מסלול קצר, אינטנסיבי ומהיר של 72.6 ק"מ עם 870 מ' של טיפוס מצטבר.

לאחר זינוק מדורג מכפר התחרות בחצר המועצה האזורית מטה אשר יצאו הרוכבים צפונה בדרכים מישוריות. משם רכבו לאתר הנקרות בראש הנקרה לנקודת ההאכלה הראשונה של היום בק"מ ה-22. רצף של שבילים מהירים לקח את הרוכבים לכיוון סינגל חניתה. רכיבה מהירה בסינגלים של חניתה ומצובה הורידה את הרוכבים הישר לנקודת ההאכלה השנייה בתוך קיבוץ מצובה ומשם היישר לקו הסיום.

עם פערים לא גדולים בתוצאות הדרוג הכללי לאחר הקטע השני, נפתח נפתח השלישי בקצב גבוה של דבוקת המובילים שהכתיב למעשה את הקצב של הקטע כולו. כבר ברכיבה המישורית והמהירה לכיוון צפון התגבשה חבורת חוד אגרסיבית מאוד שכללה את הצמד הגרמני מנצחי שלושת הקטעים הקודמים והראשונים ב-GC ,יחד עם צמד הישראלים גיא ניב ונדב רייסברג שרצו לצמצם פער של 4 וחצי דקות בזמן הכללי לספרדים שלפניהם ב-GC.

מעט אחריהם התמקמו זוג האוסטרים ראגל ומרקט יחד עם צמד הספרדים שלא התכוונו לוותר בקלות על המיקום השלישי ב-GC. הקצב של הצמד הגרמני רק הלך וגדל וכבר בכניסה לסינגל חניתה הם מאבדים את זוג הישראלים ולמעשה רוכבים מכאן ועד קו הסיום לבד. האוסטרים מגבירים את הקצב גם הם ומצליחים לעבור את ניב ורייסברג, לנער מעליהם את צמד הספרדים ולצמצם לכיוון הצמד הגרמני. לנקודת ההאכלה השנייה בק"מ ה-46 בקיבוץ מצובה הם מגיעים בפער של 42 שניות מהגרמנים.

צילום: יואב לביא, באדיבות אפיק ישראל

דקה וחצי אחריהם מגיעים צמד הספרדים יחד עם ניב ורייסברג, כשהיה נראה שהאחרונים לא מתכוונים לוותר על המלחמה, ואם לא מקום שלישי ב-GC לפחות מקום שלישי בקטע האחרון. מכאן נותרו רק דרכים מישוריות ומהירות פחות או יותר ומי שיצליח להוציא יותר וואטים מהרגלים ולא יחווה תקלה משמעותית הוא זה שיצליח לברוח. את קו היום חוצים כצפוי ראשונים הצמד הגרמני המוביל בזמן של 2:29:13 וחותמים סופית את ניצחונם הכללי.

את המקום השני של הקטע יחד עם המקום השני ב-GC לוקחים גם היום צמד האוסטרים קרל מרקט וגרגור רגל בזמן של 2:33:10. את המקום השלישי בסטייג' מצליחים לקחת גיא ניב ונדב רייסברג בזמן של 2:35:07. בפער של 7 שניות מהם מגיע הצמד הספרדי Fernandee Victor, Cordero Manuel שלוקח אמנם את המקום הרביעי בקטע אך מצליחים לשמור על המיקום השלישי הכללי בתחרות כולה.

בשלישיית הנשים המובילה לא נרשמו שינויים זה היום הרביעי. את קו היום חוצות ראשונות הדס וייס ועדי מיידן פרילינג בזמן של 3:48:53 ולוקחות את המקום הראשון הכללי. את המקום השני לוקחות שלומית בן איש ואמנדה גנז בזמן של 4:09:56 ואיתו גם את המקום השני הכללי בתחרות. במקום השלישי אנה לרנר ורייצ'י וולפיש בזמן של 4:30:11 שמעניק להן את המקום השלישי הכללי בקטגוריה.

בקטגוריית המאסטרס, צמד המובילים הכללים סטרשנוב ופרידמן פותחים את היום עם פער של כ-11 דקות בתוצאה הכללית והרבה פחות לחץ בסטייג' האחרון. למרות זאת הם לא מוותרים לוחצים חזק ומפגינים דומיננטיות במהלך כל שלבי הסטייג' עד לניצחון הקטגוריה. את המקום השני לוקחים אנג'לו די וירולי וחיים דהן. על המקום השלישי מתרחשת דרמה. נועם שילר ודוד רזניק פתחו את היום במיקום השלישי ב-GC עם פער של כ-10 דקות על הזוג שאחריהם. בתחנת ההאכלה הראשונה הם חוצים ראשונים את מדידת הזמנים בקרב צמוד. במקטע סינגל חניתה שילר נופל, נפצע ומפונה, ובכך הם יוצאים מהמרוץ. את המקום השלישי תופסים ניר זוהר ושרון פאר ובזאת הם מצליחים גם לקחת גם המקום השלישי הכללי בקטגוריה.

בקטגוריית הזוגות המעורבים גם היום חוצים ראשונים את קו הסיום עומר שפירא ושלומי חיימי. למרות הפציעה והחבלות שעומר סבלה מהן אחרי הסטייג' השני, היא מצליחה לאסוף את עצמה ויחד עם המון עזרה משלומי הם חוצים את קו הסיום בזמן מעולה של 3:02:02 ומקבעים סופית את ניצחונם הכללי בקטגוריה החזקה הזו. את המקום השני בסטייג' ובתוצאה הכללית לוקחים גם היום רותם גפינוביץ' ועומר להב. את המקום השלישי היום לוקחים דברה אוחיון ובנימין שמידט. אחרי יום קשה מאוד של ליאן ויתקין, הצמד בן גיגי ויתקין חוצה את קו הסיום במקום הרביעי, אך הפער הגדול אחרי הסטייג' השני משאיר אותם במקום השלישי הכללי של התחרות בפער ניכר.

בקטגוריית הגראנד מאסטרס חוצים את קו הסיום במקום הראשון רונן שריזלי וויטלי פרוסט ושומרים על המקום הראשון הכללי בתחרות. את המקום השני בסטייג' תופסים היום נדב לוגסי ואורן עוזרד אך לא מצלחים לשפר את מיקום ב-GC ומסיימים את התחרות במקום השלישי הכללי. את המקום השלישי של הסטייג' לוקחים היום גיל קאשי וישראל חן ומצלחים לשמור על המקום השני הכללי בתחרות.

תוצאות קטע 3 – גברים
Georg Egger, Lukas Baum
Karl Markt, Gregor Raggel
Guy Niv, Nadav Reisberg

תוצאות קטע 3 – נשים
Hadas Weiss, Adi Medan Rilling
Amanda Genez, Shlomit Ben Ish
Rachie Wallfish, Anna Lerner

זוגות מעורבים
Shlomi Haimy, Omer Shapira
Omer Lahav, Rotem Gafinovitz
Zahi Ben-Gigi, Lian Witkin

תוצאות GC סופי – גברים 
Georg Egger, Lukas Baum
Karl Markt, Gregor Raggel
Manuel Cordero, Victor Fernandee

תוצאות GC סופי – נשים
Hadas Weiss, Adi Medan Rilling
Amanda Genez, Shlomit Ben Ish
Rachie Wallfish, Anna Lerner



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג