המייג'ור השביעי? מרתון סידני בדרך להיכנס לרשימה היוקרתית ביותר

המרתון האוסטרלי עבר את שלב המבחן הראשון לכניסה לרשימת ששת הגדולים, ואם יעמוד בסטנדרטים בשנה הבאה ייכנס סופית. למודאגים: מדליית ששת הכוכבים לא תיפגע. קייפטאון וצ'נגדו הבאים בתור?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון סידני | צילום: Shutterstock

שישה מרתונים מוכרים כיום כששת הגדולים ומאוגדים על ידי World Marathon Majors – בוסטון, לונדון, ברלין, שיקגו, ניו יורק וטוקיו. כעת, נראה כי אנו קרובים מאי פעם לכניסתו של מרתון שביעי לרשימה היוקרתית, כשמרתון סידני עלה לשלב הסופי של ההערכה וצפוי להיכלל כמייג'ור כבר ב-2025.

"אנחנו שמחים להודיע כי מרתון סידני ממשיך כעת לשלב השני של הליך המועמדות בניסיונו להיכנס לסדרה", הודיעו ב-WMM רשמית השבוע. מדובר בתוצאות של מבחני הערכה שנעשו למרוץ האחרון שנערך בספטמבר, ובו עברו את כל המבחנים הנדרשים. כעת, על המרוץ לעמוד באותם קריטריון שנה שנייה ברציפות, במרוץ שייערך ב-15 בספטמבר 2024, ואם יעשה זאת, ייכנס רשמית לרשימה.

"צוות ההערכה שלנו מצא שמרתון סידני 2023 עשה שיפורים משמועתיים במספר תחומים בהם נדרש להרים את הסטנדרט אחרי האירוע של 2022", אמרה מנכ"לית WMM דונה סטון: "הצוות התרשם מהמאמצים לעמוד בקריטריונים שהוצבו בתהליך, וכעת אנחנו מצפים לחזור ב-2024 לשלב הבא של המועמדות".

המרתון האחרון שנכנס לרשימה היה מרתון טוקיו ב-2013, שהיה הראשון באסיה. יחד עם שני מרתונים באירופה ושלושה בארה"ב, נראה כי בכוונתם של המארגנים להתרחב ליבשת נוספת, ומכאן הרצון הגדול להכניס את סידני לרשימה. עוד מרתונים שמועמדים בימים אלה להצטרף הם מרתון קייפטאון בדרום אפריקה ומרתון צ'נגדו בסין, שעשויים להיות הבאים בתור.

לפי WMM, מדליית "ששת הכוכבים" המפורסמת, אותה מקבלים רצים המסיימים את כל ששת המייג'ורים, לא תיפגע ולא תשתנה. לפי סטון, תהיה תכנית פרסים אחרת למי שיסיימו יותר משישה מרתונים, כדי לא לפגוע ביוקרתיות המדליה הנוכחית, כאשר התכנית הזו תפורסם בשנה הבאה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג