ייכנסו לרשימת הגדולים? במרתון סידני רודפים אחרי קיפצ'וגה

מארגני המרתון האוסטרלי במגעים עם שיאן העולם והאלוף האולימפי כדי שישתתף במרוץ בשנה הבאה, מה שעשוי לסייע להם במאבק להשגת הכרה בתור אחד מה"מייג'ורים" ולהצטרף לרשימת ששת המרתונים הגדולים בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליוד קיפצ'וגה. ניצחון שלישי רצוף? | צילום: shutterstock

מרתון סידני עושה צעד נוסף בניסיון להיכנס לרשימת המרתונים הגדולים בעולם. מנהלי המרוץ נמצאים במגעים מתקדמים מול שיאן העולם והאלוף האולימפי אליוד קיפצ'וגה הקנייתי, כדי שיגיע להתחרות במרוץ באוסטרליה ב-2024, מה שיגדיל את סיכוייהם להיכנס לרשימת ה"מייג'ורים".

הרשימה היוקרתית מונה כידוע שישה מרתונים כיום: בוסטון, ברלין, טוקיו, שיקגו, לונדון וניו יורק, אולם בשנים הקרובות אמור להיכנס ל"ששת הגדולים" מרתון נוסף. כיום ישנם שלושה מועמדים שיכולים להיכנס לרשימה: סידני, קייפטאון בדרום אפריקה וצ'נגדו בסין.

סידני הודיעה על הגשת המועמדות כבר בחודש יולי, כאשר הליך הבחינה יימשך שלוש שנים בסופן יוכרז המרתון השביעי, והמרתון האוסטרלי נחשב כבר כעת כמועמד המוביל. כיום, סידני מוגדר בדרגת "פלטינום", מה שהופך אותו כבר כעת מעשית למרתון השמיני בחשיבותו, אולם כניסה לרשימת המייג'ורים תהיה צעד משמעותי, שהמארגנים מוכנים לעשות הרבה כדי לממשו.

הכרזה שכזו צפויה לא רק להעלות את איכות המרתון מבחינת רצות ורצי העלית שיתתפו בו, אלא כמובן גם להגדיל משמעותית את מספר המשתתפים, שמונה מאות אלפים בכל שנה במרתונים הגדולים, ובסידני הוא נמוך משמעותית כיום. כדי לקבל את ההכרה, המארגנים יצטרכו להגדיל את מספר המסיימים למעל 15 אלף, וזאת פרט כמובן להבאת רצות ורצים בכירים בשנים הקרובות.

אחד הצעדים שבסידני עושים כאמור הוא הבאת רץ המרתון הגדול בכל הזמנים, אליוד קיפצ'וגה בן ה-38, מה שיגרור אחריו כמובן גם רצים בכירים נוספים. הקנייתי ניצח כבר בברלין ובלונדון ארבע פעמים, ובשיקגו וטוקיו פעם אחת, וכבר הצהיר שירצה להשיג ניצחונות בכל ששת הגדולים לפני פרישתו, כך שישתתף בשנים הקרובות בבוסטון ובניו יורק. אלא שבסידני סבורים שיצליחו "לפתות" אותו להשיג את הכוכב השביעי, עוד בטרם הוא מקבל הכרה ככזה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג