"המטרה שלי היא להעפיל לאליפות העולם למסטרס ולסיים בעשירייה הראשונה בעולם"

אחרי שהוכתר לאלוף ישראל בחצי מרתון וירד משעתיים וחצי במרתון טבריה שם סיים כסגן אלוף ישראל, מכוון יניב קריספל לעבר יעד חדש בדמות אליפות המאסטרס שתתקיים בשנה הבאה בלונדון במקביל לגידול שלוש בנות ושגרת אימונים שלא מביישת ספורטאי מקצועי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
"אני איש של יעדים ואתגרים". יניב קריספל | צילום: מיטל קריספל

הרומן של יניב קריספל עם עולם הריצה החל עוד בהיותו ילד בקריית גת, אז התחרה עם חבריו "בכל סוגי הספורט" כלשונו. "חיפשנו כל הזמן אתגרים שכוללים ריצה", נזכר קריספל, "ראינו הר אז אמרנו 'יאללה, בוא נעלה אותו', מצאנו איזו כיכר או מקום עגול והצהרנו 'קדימה, בוא נקיף אותו 50 פעמים ונראה מה יהיה'".

בבית הספר הכישרון של קריספל לריצה קיבל דגש רב יותר, כולל בריצת 2,000 המטרים המפורסמת שרבים זוכרים אותה לרעה מהתקופה שלהם כתלמידים. "אבל אף פעם לא לקחתי את זה ברצינות", הודה קריספל, "עד לתחרות הראשונה שלי ב-2007".

קריספל, 42, אלוף ישראל בחצי מרתון לשנת 2022, התחיל את דרכו בעולם הריצה החובבני כמו רבים אחרים במרוץ הלילה של תל אביב. ב-2012 רץ את המרתון הראשון שלו, שהיה גם כן בתל אביב, יחד עם החברים שאיתם רץ את כל המרוצים עד לאותה נקודה כשנעלי אסיקס לרגליו. והיום קריספל סוגר מעגל כשנבחר לאחרונה להיות שגריר של מותג ההלבשה וההנעלה מיפן.

"אני והחברים הפכנו את הריצה למסורת ורצנו את המרתון כל שנה", תיאר קריספל, "ואני חיפשתי במקביל את האתגר בניסיון לפרוץ את מחסום ה-40 דקות למרחק של 10 ק"מ. ניסיתי לבד והצלחתי להגיע ל-37 דקות. במקביל הכרתי כמה חבר'ה מקבוצת 'האריות של זהבה', וגם דיברתי עם זהבה שמואלי לפני חמש שנים ובסיום השיחה החלטתי להצטרף לקבוצה שלה רצי רמת השרון".

"הכוח של הקבוצה יחד הוא מאד משמעותי" | צילום: מיטל קריספל

ומתי הבנת שיש בך משהו קצת אחר?
"אז, אחרי שהצטרפתי לקבוצה של זהבה, נפתח בפניי עולם הריצה החובבני-מקצועי שהיה ברמה יותר גבוהה ממה שהכרתי עד לאותה נקודה. אז גם הבנתי מה המשמעות של מאמנת וכמה תורמת ההובלה שלה. בעבר אמרתי לעצמי שאני לא צריך קבוצה כדי לרוץ, אבל הכוח של הקבוצה יחד הוא מאד משמעותי וכך גם הדחיפה והעזרה האחד לשני. זהבה היא אישיות ודוגמה אישית מדהימה. היא כמו אמא עבורנו".

תיארת בעבר שהיו לך גם אכזבות מהריצה. באיזו נקודה בדיוק?
"האכזבות מגיעות בנקודה, למשל, שאתה מתאמן למרתון, משקיע ואז נפצע. ויש לך את מרתון אדינבורו על הראש במטרה להשיג תוצאה, ואתה נתקל בדברים שלא נתקלת בהם קודם לכן בגלל העומסים הגבוהים והקצבים האחרים שאליהם גם הגוף מגיב אחרת. ופתאום אתה חוטף, נכנס לסחרור ושואל את עצמך איך תעשה את האימון של מחר ואיך תטפל בזה, בשבר המאמץ שקיבלת דווקא אחרי תקופה של כושר מדהים".

ותקופה כזו של כושר שיא הביאה לקריספל תוצאה של 2:28 שע' במרתון טבריה האחרון, שלאחריו הוא סימן וי באתגר שהעסיק רבים בקבוצה של זהבה שמואלי איך יורדים מזמן של שעתיים וחצי.

"אני איש של יעדים ואתגרים", הדגיש קריספל, "לשים אתגר ולהגיד זהו. הולכים על זה ומנסים לעשות משהו שעוד לא עשינו. האתגר של סאב שעתיים וחצי במרתון היה קיים הרבה שנים בקבוצה, ואחרי שהצלחנו בזכות עבודה ממוקדת וחזקה עם הרבה כוח ותמיכה מהדבוקה של 'האריות', הסתכלנו קדימה לעבר עוד פסגה: אני בגיל של המאסטרס, ויש אליפות עולם, אז בוא נעשה מה שצריך כדי להגיע לשם. עכשיו שנת 2022 ממוקדת כולה בהעפלה למאסטרס שיתקיימו בלונדון בחודש אוקטובר 2023".

ומה המטרה שם?
"המטרה היא להעפיל לשם ולסיים בעשירייה הראשונה בעולם. כדי להגיע לשם צריך לצבור ניקוד במהלך השנה בשני מרתונים בינלאומיים לפחות, כשתל אביב הוא אחד מהם שם צברתי ניקוד. שני המרתונים הנוספים שלי יהיו פרנקפורט וולנסיה. היעד כדי לצבור את מלוא הנקודות בגיל שלי הוא לסיים את המרוץ ב-2:26 שעות".

לפרוץ גבולות

ספורטאי ברמה של קריספל צריך מעטפת מקצועית שנמצאת סביבו כל העת, ומספקת לו את כל מה שנדרש כדי לעמוד ביעדים שהציב לעצמו. המעטפת הזו כוללת את אביו של קריספל, שעוסק בתחום הרפואה המשלימה ומאושש אותו באמצעות עיסויים וצמחי מרפא, בדגש על כורכום אותו הוא צורך דרך קבע.

"שברתי את כל השיאים שלי בכל המרחקים" | צילום: מיטל קריספל

במקביל קריספל מלווה בתזונאי חן שרייבר שמדייק לו את הצרכים התזונתיים שלו, ומהתקופה האחרונה הוא משמש גם כשגריר של חברת אסיקס שמספקת לו את כל הציוד המקצועי שלו הוא זקוק. "היה לי חיבור טוב עם נציגי החברה בישראל אליהם התחברתי מהרגע הראשון", הודה קריספל, "מדובר במותג מוביל ברמה העולמית, עם ציוד ברמה הגבוהה ביותר שניכר שהושקעה בו מחשבה הנוגעת לנוחות של הרץ. מה מתאים לו להתאוששות ומה למהירויות. גם הטכנולוגיה בביגוד הופכת אותו לביגוד קצה שיושב כמו שצריך. אלה הדברים הקטנים ששמים לב אליהם ועושים שינוי".

מה מניע אותך ושומר עליך ברמה גבוהה כזו לאורך זמן?
"בגיל 42 שברתי את כל השיאים שלי בכל המרחקים, נבחרתי לקבל מלגה כספורטאי מצטיין מהקרן של 'רצים למען רצים' של חי ודפנה פרחי. זה נותן לי כוח להמשיך לפרוץ גבולות ברמה העולמית ולהוות השראה. אני רץ כל יום, עם מרחק שהולך ומטפס בכל חודש, יחד עם שגרה של מנהל פרויקטים בתחום מערכות המידע ושלוש בנות כשהן הכוח שמניע אותי. הדוגמה האישית שלי כלפיהן, היכולת להשקיע, להיכשל ולנסות שוב, והעובדה שהן רואות את זה מדהימה בעיניי. יש כאן מסר מאוד חשוב מבחינתי בכל הקשור לחינוך לערכים של התמדה, נחישות ועקביות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג