המדריך היומי לאליפות אירופה בשחייה ~ היום הראשון

היום (רביעי) יוצאת לדרך אליפות אירופה בבריכות קצרות ובמשך חמישה ימים תתקיים בוינגייט חגיגת שחייה מטורפת. חגי אשלגי הכין עבורכם מדריך יומי למשחים שטרם נראו כמותם בארץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Web

ערב ראשון – יום רביעי, 2 בדצמבר 2015 (שישה משחי גמר)

לכל הכתבות מאליפות אירופה בשחייה בבריכות קצרות

200 מ' גב גברים

משחה הגמר הראשון של האליפות. ראדוסלב קאבצקי הפולני הוא אלוף העולם ואלוף אירופה המכהן. קשה יהיה לנצח אותו. דוד גמבורג ויעקב טומרקין שלנו לא רק צפויים לעלות לגמר, אלא אפילו מועמדים למדליות ישראליות ראשונות כבר במשחה הגמר הראשון של האליפות. גמבורג עם יכולת תת-מימית מצוינת, העפיל בשנה שעברה לגמר אליפות העולם.

עוד ישראלים: דוד פרידלנדר וארתור פוליאק הצעירים ינצלו את התחרות כדי לצבור ניסיון בינלאומי בשלב המוקדמות.

ועוד משהו – בדיוק שבוע לפני אליפות אירופה שבר שחיין הגב האוסטרלי המופלא מיץ' לארקין באליפות אוסטרליה לבריכות קצרות, את שיא העולם במשחה זה כשקבע 1:45.63 דקה. קריאת כיוון ויעד לשחיינים האירופאים.

יעקב טומרקין שחיין ישראלי

הקהל יהיה בטירוף כבר בערב הגמרים הראשון? יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה

400 מ' מעורב אישי נשים

גברת הברזל ההונגרייה קטינקה הוסזו במשחה הראשון שלה באליפות. אפילו הבריטית המצוינת האנה מיילי (שלישית באליפות העולם בבריכות קצרות) תתקשה להתקרב אליה. נראה שהשאלה העיקריות היא האם קטינקה בשיאה ובריאה, והאם היא תשבור שיא עולם.

ישראליות: טלי למקוף, יעל דניאלי ונעה סער הישראליות יצטרכו לייצר משחה נדיר כדי להתקרב לגמר.

400 חופשי גברים

פטר ברנק ההונגרי התחיל כשחיין גב בכלל. בשנה שעברה הוא הוכתר כאלוף עולם ב-400 מ' חופשי לגברים בבריכות קצרות עם תוצאה נפלאה של 3:34 דקות. מול ברנק יתמודדו שיאן העולם הגרמני במשחה זה בבריכה ארוכה פול בידרמן, הרוסי אלכסנדר קראסניק, הדני מאדס גלאסנר והאיטלקי גבריאלה דטי.

ישראלים: ארבעה יזנקו בבוקר למוקדמות – מארק חינאווי, גיל קיזלר, עידו הבר ואיתי גורביץ' – אבל רק פריצת דרך משמעותית של תביא אחד או שניים מהם לגמר.

50 מ' חזה נשים

טובות שחייניות החזה ביבשת (ובעולם) לא הגיעו למרבה הצער. רוטה מיילוטיטה פצועה ויוליה אפימובה מתאמנת בארה"ב. מוניק נייהאוס ההולנדית היא המועמדת החזקה לניצחון, אבל סקרנות גדולה מעוררת הטורקייה (במקור אוקראינית) בת ה-17 ויקטוריה גונש, שקבעה את תוצאת השנה בעולם ב-200 מ' חזה. הזדמנות לעמית עברי הוותיקה והחזקה שלנו, לעלות לגמר.

עוד ישראלית: גל סידי הצעירה תשחה בבוקר ותצבור ניסיון בזירה הבינלאומית.

50 מ' חזה גברים

אדם פיטי, שיאן העולם ב-50 מ' חזה בבריכות ארוכות, הוא המועמד המרכזי לניצחון. היתרון של פיטי בבריכות קצרות קיים, אך בולט פחות מהיתרון שלו בבריכות ארוכות. שיא העולם, בתוצאה מסחררת של 25.25 שניות, שייך לקמרון ואן דר ברג, מעידן חליפות השחייה האסורות. פיטי יצטרך להיות בשיאו כדי לשבור את שיא העולם, אבל אחרי שהרשויות החליטו להעמיד בספק את שיא העולם שלו ב-50 מ' חזה (בריכות ארוכות) עקב מחסור בתהליכי בדיקות סימום תקינים בתחרות בה נקבע, פיטי עשוי להגיע בטירוף כדי להוכיח. דאמיר דוגונג'יץ הסלובני ופאביו סקוצולי האיטלקי, ינסו להתמודד עם הבריטי השועט. עבור כל אחד מהישראלים איתי גולדפדן, יהב שחף ואמרי גניאל עלייה לחצי הגמר תהיה הצלחה ועלייה לגמר תהיה הישג מרשים.

4 כפול 50 חתירה גברים

בהינתן הופעת בוקר טובה, סיכוי טוב לראות את רביעיית החותרים הישראלית במשחה הגמר בערב. האיטלקים והרוסים צפויים להתמודד על המקום הראשון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג