הלך לעולמו איש השחייה הוותיק והשופט הבינ"ל ספי בארי

ספי בארי, אחת הדמויות הפעילות והמוכרות בעולם השחייה, כולל במשחי המים הפתוחים של שוונג, הלך לעולמו בגיל 67. חבר המשפחה גל נבו ספד לו: "בן אדם עם סבלנות ונועם ברמות נדירות, אבל גם עם ערכים, עקרונות וחוכמה עמוקה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספי בארי ז"ל | צילום: איגוד השחייה

אבל בשחייה הישראלית. איש השחייה הוותיק והמוכר ספי בארי הלך לעולמו היום (שלישי) והוא בן 67. ספי היה דמות בולטת בעולם השחייה, בפרט במים הפתוחים. הספי, בן קיבוץ יגור, היה שופט שחייה במשך שנים רבות, כולל שופט בינלאומי במים פתוחים, והוא גם אביו של השחיין האולימפי ושיאן ישראל המכהן ב-200 חזה תום בארי.

ספי היה איש מים וים בכל רמ"ח איבריו. הוא היה פעיל במיוחד בענף השחייה, כשופט, כקצין בטיחות ים, ובתפקידים נוספים, כולל במשחי ליגת המים הפתוחים של שוונג (Aquatic League) ובישראמן. הוא היה בכיר גם בצוות ההפקה של המשחקים הלאומיים של ספיישל אולימפיקס ושל אליפות העולם לנערות בכדורמים שנערכה בישראל. פרט לכך, היה גם איש צלילה ופעיל בתחום, כשאף שימש כמנכ"ל ההתאחדות הישראלית לצלילה ומנהל ההדרכה של ההתאחדות בעבר. הוא גם היה פעיל בקהילה, ובין היתר שימש בעבר כמזכיר קיבוץ יגור ובשנים האחרונות כגזבר המועצה המקומית כפר ורדים.

ספי בארי ז"ל | צילום: ההתאחדות הישראלית לצלילה

השחיין האולימפי ושיאן ישראל גל נבו, מי שהיה קרוב מאוד למשפחה, סיפר לשוונג עם היוודע מותו: "ספי וקארי 'אימצו' אותי בגיל 15 אליהם הביתה כשאגודת הבית שלי נסגרה. זו הייתה יוזמה שלהם שהם הציעו ללא היסוס, למרות הבית הצנוע בקיבוץ כשבו כבר גרים שני בנים גדולים (תום ונתי). כבר ביום הראשון שלי בבית משפחת בארי, ספי וכל המשפחה הבהירו לי שאני חלק בלתי נפרד מהמשפחה והבית. הם דאגו להכל וברוחב לב, כולל הסעות ב-5 בבוקר".

"זה רק פסיק שמייצג מי היה ספי, בן אדם עם סבלנות ונועם ברמות נדירות, אבל גם עם ערכים, עקרונות וחוכמה עמוקה. איש עבודה צנוע ואמיץ. הייתה לי זכות גדולה להכיר אותו ולהרגיש חלק מהמשפחה המופלאה שהוא בנה. איש שלא ייצא לי מהלב ומהראש לעולם, ואני בטוח שגם לכל מי שהכיר אותו".

באיגוד השחייה ספדו לו: "איגוד השחייה מרכין ראש עם היוודע מותו של שופט השחייה הוותיק, ספי בארי, מקיבוץ יגור. ספי היה שופט בינלאומי במים פתוחים, וקצין בטיחות בתחרויות מסבב הגביע העולמי, ושפט בתחרויות השחייה בבריכה במהלך השנים. ספי הוא אביו של שחיין העבר האולימפי תום בארי. יהי זכרו ברוך!"

הדר בן דרור ספדה לו: "נפלה עטרת ראשנו. ספי היה איש המקצוע הכי ותיק ומנוסה שהיה בצוות. ולמרוץ כל הניסיון והידע נתן לכל אחד כבוד ומקום ולא בחל בשום עבודה כדי שהאירוע יהיה מוצלח ובטיחותי. לישראמן היה מגיע יום קודם ויוצא איתי לבדוק קואורדינטות כדי למנוע את הסינוור הידוע בזריחה. בזכות זה שונה את המסלול כדי שיהיה לשחיינים נוח יותר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איתי הרמתי הגיב:

    עצוב עצוב עצוב.
    אדם יפה במלוא מובן המילה, "מים שקטים", נעים הליכות, נבון , טוב לב.
    אין מילים.

  • רחמים אברהם הגיב:

    חבל עליו יהיה זכרו ברוך איש נעים הליכות שקט וצנוע מאוד

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג