הכנה אחרונה לאליפות העולם: נבחרת ישראל במים פתוחים תתחרה בבלגרד

האם מתן רודיטי ישיג פודיום יוקרתי בסבב האירופי? שלוש שחייניות וארבעה שחייני הנבחרת יתחרו בסרביה במשחה ל-10 ק"מ, בתחרות שתשמש כהכנה אחרונה לקראת תחרות המטרה של העונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל במים פתוחים בבלגרד | צילום: איגוד השחייה

נבחרת ישראל בשחייה במים פתוחים נחתה בבלגרד, סרביה, שם תשתתף ביום שבת במשחה ל-10 ק"מ במסגרת התחרות השלישית של הסבב האירופי, שתהווה גם את ההכנה האחרונה שלה לקראת אליפות העולם. בסגל הנבחרת שלוש שחייניות – אווה פביאן, אורין גבלן ועדן גירלואנצה – וארבעה שחיינים: מתן רודיטי, יונתן אחדות, זיו כהן ועדו גל. את הספורטאים והספורטאיות מוביל מאמן הנבחרת, אמיר עופר, יחד עם ראש המשלחת זאב עצמון. נציג ישראלי נוסף בתחרות הוא השופט הראשי שרון הלר.

המשחה ייערך באגם סאבה, שמקביל לנהר סאווה, שהוא יובל שמתפצל מהדנובה. מדובר באגם מלאכותי שמיועד לספורט מים ונופש וכבר אירח בעבר כמה תחרויות מים פתוחים (כולל הסבב וכן אליפות מדינות הים התיכון בשנה שעברה). טמפרטורות המים צפויה להיות 23-22 מעלות, כך שלא תותר שחייה עם חליפות, והעובדה שמדובר באגם סגור צפויה ליצור מים שקטים ותחרות מהירה במיוחד ללא הפרעות גלים או זרמים.

מבט על רשימת המשתתפות והמשתתפים מגלה כמה מהשחייניות והשחיינים הטובים בעולם, אולם גם היעדרות של לא מעט מהם, מה שיכול להוות הזדמנות עבור הישראלים להישגים משמעותיים, רגע לפני רגע השיא של העונה. בין הגברים שני השמות הבולטים ביותר מגיעים מהונגריה – סגן האלוף האולימפי קרישטוף רזובסקי ואלוף העולם לנוער ואחד הכוחות העולים בענף דוד בתלהם.

מתן רודיטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

שני ההונגרים מגיעים אחרי תחרות מרתקת ביניהם באליפות הונגריה במים פתוחים, בסיומה דווקא בתלהם הצעיר הפתיע את רזובסקי. בתלהם ידוע כשחיין שפותח משחים מאוד מהר כבריחת סולו, כאשר לפעמים הוא נתפס על ידי הדבוקה, אולם לפעמים מצליח לשמור על יתרונו עד הסיום. לא מן הנמנע שזה מה שהוא ינסה לעשות גם בבלגרד, כשהשחיינים הישראלים צריכים לשמור על הקצב.

מלבד ההונגרים, נבחרת איטליה תגיע בהרכב חסר ללא גרגוריו פלטריניירי ודומניקו אצ'רנצה, אך עם  דריו וראני ומריו סנצולו המנוסים והמעוטרים.  אצל הנשים, שמות בולטים הם ליה בוי הגרמנייה (סגנית אלופת העולם במשחה ל-25 ק"מ) ההונגרייה בטינה פביאן (אלופת העולם לנוער) והצרפתייה הוותיקה לארה גרנז'ו.

מיד לאחר התחרות ימשיך סגל הנבחרת לאליפות העולם (רודיטי, פביאן, אחדות, גבלן וכהן) למחנה אימונים של כשבועיים ביוון. לאחר מכן הם יחזרו לישראל להשלמת ההכנות לפני שימריאו לפוקואוקה, יפן, לאליפות העולם בשחייה במים פתוחים שתתקיים בין 15 ל-20 ביולי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג