הכל נשאר במשפחה: אב ובנו יתחרו אחד בשני בחצי איש ברזל בישראמן

יאיר ועידן רמאן יתחרו בתחרות חצי איש ברזל בישראמן שיתקיים בשבוע הבא באילת. בראיון בלעדי לשוונג מספרים השניים איך הכל התחיל ואיך ההרגשה להתחרות האחד בשני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כשתחרות איש ברזל, הופכת להיות עניין משפחתי, השיח בארוחות שישי קצת משתנה. יאיר רמאן ועידן, בנו, מניר בנים, ישתתפו השנה לראשונה יחד במקצה חצי ישראמן ויתחרו, זה לצד זה. יאיר, 53, הוא בעליו של משרד עו"ד, יבואן של ג'ל האנרגיה HIGH5 ,32G ובעלים של יקב בוטיק קטן. לספורט נכנס לפני פחות משבע שנים והוא התחיל בריצה ובעקבות פציעה שסבל ממנה גילה את עולם האופניים והתאהב, "אפשר לומר שזו היתה אהבה מרכיבה ראשונה". חצי שנה לאחר מכן כבר עמד על קו הזינוק בתחרות חצי איש ברזל, "על הדרך גם למדתי לשחות כי לא ידעתי לשחות בכלל". מאז הוא לא נח לרגע וכבר הספיק לסיים 9 תחרויות חצי איש ברזל כאשר שתיים מהן היו בישראמן אילת, חמש תחרויות איש ברזל ואולטרמן אחד, "במהלך האימונים שלי לטריאתלון, הבן שלי עידן החל לרוץ ולאחר זמן קצר הוא התחיל לשחות ולרכוב".

משפחה ספורטיבית | צילום: אלבום פרטי

כתבות נוספות בנושא
מי הם אנשי הברזל שיתמודדו השנה על התארים בישראמן?
"אנחנו רוצים לעשות בישראמן משהו היסטורי"
כל מה שרציתם לדעת על תזונה לאיש ברזל

לעומת אביו, את הכניסה שלו לעולם הספורט, עשה עידן כבר בגיל 14 כאשר החל לרוץ, "התחלתי בריצה בעקבות אבא שלי וברגע שהוא נכנס לעולם הטריאתלון, ניסיתי והתאהבתי כמו שהוא התאהב. התחריתי במרחקים קצרים בעיקר ספרינט ואולימפי". בשנה וחצי האחרונות לקח עידן פסק זמן מעולם הספורט וחזר עכשיו להתאמן ולהתחרות במיוחד לקראת הישראמן. הוא התחרה במרתון טבריה ועכשיו פניו מופנות לתחרות חצי במרחק בישראמן.

את תכנית האימונים כותב לו אביו ויחד הם מחליטים מה יהיו היעדים והמטרות, "הכי נוח היה שאכתוב לעידן את תכנית האימונים. יש לי לא מעט ניסיון כדי לשמור על הבן שלי שיעשה דברים בצורה מבוקרת", מסביר יאיר. בישראמן השנה ימצאו עצמם עומדים בקו המים, כתף אל כתף, "היו לנו תחרויות ריצה שהשתתפנו בהן יחד", מספר עידן, "חצי מרתון שעשינו באילת היתה הפעם הראשונה שממש רצנו אחד עם השני והיה מאוד נחמד. אבל בתחרות איש ברזל זו הפעם הראשונה שלנו בה אנחנו מוזנקים יחד באותו מקצה".

איך ההרגשה להתחרות לצד אבא?
עידן: "מצד אחד זו הרגשה מהנה וזו פעם ראשונה שאני עושה את זה ומצד שני אני מקווה לעשות את התוצאה שאני שואף אליה ולעמוד ביעדים שלי".

"גאה באבא" | צילום: באדיבות יאיר רמאן

יש גאווה באבא שלך?
"ברור. העניין הזה עולה מדי פעם בשיחות עם חברים ואני מספר להם על מרחקי הריצה והטריאתלון שהוא עושה ואנשים לא מבינים איך אדם מסוגל לעשות זאת, בהחלט יש כבוד לאנשים".

כאבא, האם אתה מרגיש שאתה בתחרות עם הבן שלך? יש מתח לפני התחרות?
יאיר: "אני חושב שעידן הרבה יותר חזק ממני רק שייקח לו עוד קצת זמן להבין זאת. ספורט סבולת מושפע מאוד מניסיון וככל שיש יותר ניסיון יודעים כיצד לחלק את הכוח בצורה נכונה יותר. כיוון שמדובר בחצי איש ברזל הראשון שלו, המלצתי לו שיהיה מאוד מבוקר, שמרן בקצבים ובמאמצים. המטרה היא להגיע לקו הסיום בלי לעבור להליכה בקטע הריצה ובלי לעצור ברכיבה. השאלה מי יגיע קודם לא באה לידי דיון. בתחרות השנייה או השלישית כאשר הוא ירצה לעשות 'תוצאה', אצטרך להתמודד עם השאלה מי יסיים קודם. אנחנו שנינו אנשים תחרותיים מאוד לכן כשזה יקרה, התחרות תהיה קשה".

אם פתאום עידן יפתיע אותך ויעקוף אותך, איך תרגיש?
"גאווה אדירה, אבל כמובן שאני אלחץ. עד קו הסיום, אני כזה וכך אני מחנך את הילדים שלי. כל עוד אין מגבלה בריאותית, אין דבר כזה להפסיק, צריך לעשות הכי טוב שאפשר".

לאתר ישראמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג