הישג נהדר: מקום שישי לרצי הסמטה בגביע אירופה למועדונים במרוצי שדה

הקבוצה מיפו רשמה את ההישג הטוב ביותר של קבוצה ישראלית במפעל, כשהיא משיגה בין היתר את אלופי בריטניה, צרפת, גרמניה, שווייץ ואירלנד. הרץ דרבה איילה: "הייתה תחרות קשה, המטרה הייתה טופ 10 ועמדנו בה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדיסו גואדה ודרבה איילה | צילום: רצי הסמטה

קבוצת הגברים של רצי הסמטה רשמה בתחילת השבוע הישג נהדר, כאשר סיימה במקום השישי בגביע אירופה למועדונים במרוצי שדה, שנערך בעיר אורופסה שבספרד. התחרות נערכה למרחק של 8,700 מטר, כאשר כל קבוצה הציבה ארבעה רצים, מתוכם שלושת הראשונים משיגים ניקוד. מדובר במסלול דשא, עם קטעי חול ים בטיילת של העיר.

בקבוצה הישראלית מיפו, אותה מוביל המאמן יובל כרמי, התחרו דרבה איילה שסיים במקום ה-17, יטאיאו (שמואל) אבוהאי שסיים במקום ה-20, אדיסו גואדה שסיים במקום ה-26, ואטקה דמיסי, שסיים מחוץ לניקוד. בקבוצה שיצאה נכלל גם ג'מאל עבדלמאג'יד, שנפצע ולא התחרה, אך היה חלק מההכנה.

רצי הסמטה בתחרות | צילום: רצי הסמטה

הקבוצה משתתפת בתחרות משנת 2017, כאשר בשנתיים האחרונות התחרות הפכה לקשה יותר, מכיוון שכל מדינה יכולה לשלוח שני מועדונים ולא אחד (אלופת המדינה וסגניתה). בתחרות השנה לקחו חלק 24 מועדונים מ-14 מדינות,
כשרצי הסמטה, שהציגו הרכב צעיר במיוחד (3 מהרצים בני פחות מ-22) גברו על אלופי בריטניה, צרפת, גרמניה, שווייץ ואירלנד. מי שסיימו לפני הישראלים היו האלופה מספרד קאסטיון, ספורטינג ליסבון ובנפיקה ליסבון מפורטוגל וקסונה נסטו אלופת איטליה

דרבה איילה סיפר לאחר התחרות: "התחרות בגביע המועדונים היא הכי מיוחדת בשבילי. שם התחלתי ב-2018 בפורטוגל בנבחרת הנוער של הסמטה, והשנה בספרד הובלתי, יחד עם שמואל אבוהאי ואדיסו גואדה, את נבחרת הבוגרים להישג מדהים. לתחרות הגענו שלושה חברים שרק עלינו מהנוער, ושמואל הקפטן הבוגר. זאת הייתה הפעם הראשונה שלנו ‏כחבר'ה צעירים שאנחנו מתחרים במדי הבוגרים, המטרה הייתה לסיים בטופ 10, ועמדנו במשימה שלנו וסיימנו מקום 6 כמועדון באירופה, שזה ההישג הכי גבוה שקבוצה ישראלית השיגה אי פעם. התחרות עצמה הייתה קשה עם מסלול חולי ועליות מאתגרות במיוחד ורצים חזקים מכל אירופה".

צילום: רצי הסמטה

על הדרך להישג והיעדים הבאים: "אחרי שבשנת 2021 סיימתי רביעי ב-5,000 מטר באליפות אירופה לנוער בטאלין, החלטתי עם המאמן יובל כרמי שאנחנו מכוונים הכי גבוה בקטגוריה הבאה, עתודה עד גיל 23. את שנת 2021 סיימתי כשותף במדליית ארד קבוצתית לנבחרת הנוער של ישראל באליפות אירופה במרוצי שדה בדאבלין. את עונת 2022 כצעיר בקטגוריית הגיל החדשה, התחלתי עם שיא ישראל עד גיל 23 בגרנד פרי בירמינגהם, 13:46 דקות, וסיימתי עם מקום 12 באליפות אירופה הקשוחה בטורינו. בדרך הרבה תחרויות בינלאומיות, מחנות בפונט רמו ובטוסקנה, וגם סגן אלוף ישראל לבוגרים 5000 מטר. השנה אני רוצה לנסות להתחרות ב-10,000 מטר מסלול, ונשתתף גם בתחרות Night of 10,000 PBs בלונדון בחודש מאי. וכמובן המטרה להתקרב לשיא ישראל ב-5,000 מטר.

רתם גינוסר, מנהל האגודה, קרא: "אני מזמין את הילדים והילדות של קהילת הרצים בישראל להצטרף לאימונים של הקבוצות הצעירות של מועדון הסמטה".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג