היסטוריה: לראשונה רץ לבן ירד מ-2:06 שעות במרתון

סונדרה מואן הנורבגי הדהים עם קצב מטורף בקילומטרים האחרונים של מרתון פוקוהוקה ביפן, וגם ניצח את הפייבוריט הקנייתי ואת האלוף האולימפי לשעבר. השנה הוא גם ירד משעה בחצי מרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סונדרה מואן רץ נורבגי למרחקים ארוכים
סונדרה מואן רץ נורבגי למרחקים ארוכים

מרתון פוקוהוקה שהתקיים היום (ראשון) ביפן נחשב למהיר, וגרסת 2017 שלו גם סיפקה היסטוריה קטנה או אפילו גדולה למי שחובב מרתונים. הרץ הנורבגי סונדרה מואן לא רק שניצח במרתון היוקרתי הזה, הוא גם קבע שיא אירופי חדש ולמעשה הפך לרץ הלבן הראשון או הרץ הראשון שנולד מחוץ לאפריקה, שמצליח לרדת מזמן של 2:06 שעות. זמן הניצחון של מואן היה 2:05:48 שע'.

סונדרה מואן רץ נורבגי למרחקים ארוכים

רץ נפלא, שנה מופלאה. סונדרה מואן | צילום: Bjarteh

חשוב לציין שמואן הוא הרץ הלבן הראשון שעשה זאת על מסלול תקני, מאחר ובעבר ריאן הול האמריקאי הצליח לרדת אפילו מזמן של 2:05 שע' אבל זה קרה על המסלול של מרתון בוסטון, שלא מאושר לשיאים רשמיים. התוצאה הטובה ביותר עד היום של רץ שנולד מחוץ לאפריקה נקבעה בשנת 1998 על ידי רונאלדו דה קוסטה הברזילאי, 2:06:05 שע'. הוא קבע אותה במרתון ברלין וזה היה גם שיא העולם בזמנו.

בדאן קארוקי מוצ'רי, קנייתי שחי ומתאמן ביפן, היה הפייבוריט לניצחון במרתון הזה וקיווה גם הוא להשיג שיא אישי ולרדת מ-2:06 שע'. הוא תיכנן להגביר אחרי 30 ק"מ ומואן נמצד אליו, אלא שהקנייתי נחלש בקילומטרים האחרונים בעוד שמואן התחזק והפגין ביצועים מרשימים במיוחד כשאת אחד הקילומטרים האחרונים הוא אפילו רץ בקצב מהיר יותר מקצב של שיא עולם. הנורבגי היה בלתי ניתן לעצירה וחצה ראשון את קו הסיום, כשבמקום השני סיים האלוף האולימפי לשעבר מאוגנדה, סטפן קיפרוטיץ', בזמן של 2:07:10 שע'. סוגורו אוסקו היפני סיים שלישי בזמן של 2:07:19 שע' ומוצ'רי סיים בסופו של דבר רק רביעי.

מואן בן ה-26 מסיים שנה חלומית שבה הוא קבע לא מעט שיאים אישיים. מלבד ההישג במרתון הוא הצליח לרדת לראשונה משעה בחצי מרתון עם 59:47 דק' בולנסיה, הוא גם ירד לראשונה מ-28 דקות בריצת כביש ל-10 ק"מ וקבע שיאים אישיים חדשים בריצות 5,000 ו-10,000 באצטדיון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג