הילה של לביאה – מרוץ כפר סבא

אחד הדברים היותר מהנים שיש הוא השתתפות במרוץ ביתי. מרוץ בו מכירים את מרבית המשתתפים באופן אישי, או לפחות את פניהם. מרוץ בו המסלול מוכר וידוע מראש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחד הדברים היותר מהנים שיש הוא השתתפות במרוץ ביתי. מרוץ בו מכירים את מרבית המשתתפים באופן אישי, או לפחות את פניהם. מרוץ בו המסלול מוכר וידוע מראש

מאת:הילה לביא


כזה הוא עבורי מרוץ כפר סבא. הוא נכנס לתוכנית האימונים שלי כמשבצת קבועה וידועה מראש.

המרוץ הוא הפנינג אחד גדול לכל המשפחה. ראשית, הוא מתקיים תמיד ביום שבת. יום נהדר המאפשר לכל בני המשפחה לקחת חלק באירוע ולהעביר את בוקר השבת בהנאה גדולה. נקודת הכינוס היא בכיכר קניון ערים, שהופך למספר שעות לבמת הופעות ססגונית, תזמורות,  דוכנים, ליצנים, והמוני ילדים והורים.

זה האירוע היחיד בו כל בני משפחתי יכולים לקחת חלק לפי יכולתם. היחס וההוקרה שהמארגנים מעניקים גם לילדים ונוער, גורמים להם למוטיבציה רבה. הילדים רק מחכים לסיים את הריצה ולקבל את התעודה והמדליה בהתרגשות רבה.


המרוץ העממי – 2 ק"מ

הגענו בשבת בבוקר קבוצה גדולה של חברים וילדים מקיבוץ רמת הכובש. כולנו השתתפנו יחד במקצה העממי, חלקנו המשיכו והשתתפו במרוץ ל-10 ק"מ.

יש משהו מאוד מיוחד כשמגיעים כקבוצה אחת גדולה להשתתף באירוע ספורט. ראשית, הנוכחות שלנו, שקשה להתעלם ממנה. הילדים מתרגשים מאוד, שואלים שאלות, רוצים כבר ללבוש את החולצה, צוחקים וחסרי מנוחה. תחושת הביחד. כולנו הגענו להשתתף באותה החוויה. אפילו בפרטים הכי קטנים זה בא לידי ביטוי, לדוגמה, שיש אצל מי להשאיר את התיק עם הדברים כשקופצים רגע לשירותים.

הכרוז קורא בשמחה לכל משתתפי הריצה העממית להגיע לקו הזינוק, להתחלה.

הילדים ממש מתרגשים עכשיו. מתחלקים לקבוצות קטנות. אנחנו מוודאים שוב שלכל אחד יש עם מי לרוץ, עם מי להיות. מזכירים להם שיש את עמדת הילדים האבודים. כי כשרצים לבד בין כל כך הרבה אנשים, לעיתים אם קצת מאטים או ממהרים עלולים לאבד את קשר העין עם ההורים. 

יוצאים לדרך. ריצה משפחתית אחת גדולה. הורים וילדים בכל גיל על העקומה. יש את אלו שדוחפים עגלה. יש את אלו שרצים בקבוצה. יש את אלו שאוחזים בידיהם של הפעוטות, יש קבוצה גדולה של נערות רצות. חוויה כל כך מהנה לקחת חלק בריצה אחרת. ריצה נפלאה. בה גם הקטנים ביותר קופצים וצוהלים בה משמחה.

אני אוחזת בידיהם של שני ילדי התאומים, נעמה ודניאל. רצים ושרים שירי שבת. הם כל כך מרוצים מהשתתפותם. "אמא, תראי, גם אנחנו רצים".

צילום: ליליאן ביטון

מסיימים את הריצה המרגשת והמהנה הזו, עבורי היא היוותה סוג של חימום למרוץ הבא בתור. ועכשיו מה?


ריצה משפחתית

הילדים כבר לוחצים… כמובן, במהרה לתפוס מקום בתור למדליה ולתעודה.


קבוצת הריצה של רמת הכובש

ההופעות ממשיכות לאורך כל הבוקר הזה. אווירה ספורטיבית ושמחה. ועכשיו תורנו הגיע, לקחת חלק באתגר הבא.

הריצה למרחק 10 ק"מ הוזנקה ב09:45. אני מניחה שמכיוון שהמרוץ מתקיים בשבת, כדי להתחשב בתושבים, מתחילים מאוחר מהרגיל.


המשמעות הישירה היא ריצה בטמפרטורה יותר גבוהה.

מוזנקים ויוצאים לריצה. חתיכת זינוק בעלייה יש שם על רחוב ויצמן. התעכבתי לרגע בדרך לקו הזינוק, כל חברי לקבוצה נעלמו לי. רצה לבד?!


לא הפעם. כאן המסלול מלא באנשים מוכרים. אנשים שמכירים. קבוצת הטריאתלון ע"ש זיו בלאלי צובעת את המסלול בכחול, הרצים של אלתרמנס מוסיפים גוונים צהובים. עשרות ממסיימי ישראמן סמסונג 2013  צובעים את הדרך עם חולצתם הכתומה. רצה ופוגשת את קבוצת הרצים של אסף לב, קבוצת הריצה של עיריית כפר סבא גם מורגשת בנוכחותה. מחייכת למצלמה של צלם הבית, וממשיכה.

טלי שקד, המעודדת שהגיע עם מועדון ריצה משלה,  מחכה לנו בפינות שונות של המסלול, וקוראת לנו בשמחה. ואני תוהה מהו הקילומטרז' שהגברת הזו עשתה בבוקר השבת המופלא הזה?


צילום: צלם הבית

מרוץ ביתי. מרוץ חוויתי
מארגני המרוץ דאגו למספר רב של נקודות מים לאורך המסלול. מה שהקל על החום הרב.

אני רצה מאושרת. פוגשת כל כך הרבה אנשים טובים בדרך.


הילדים המדליות והמורה לספורט שלוה אקשטיין

ק"מ 8 בפתחו של רחוב וייצמן. ושוב, משלבת לזינוק בעלייה. זהו. לקראת הרמזור האחרון, שומעת את קריאות העידוד של הילדים שעומדים ומחכים. זה נגמר. 56 דקות חלפו. חוצה את קו הסיום.

פוגשת את חברי קבוצתי שסיימו. ממתינה בציפייה לחברים שבדרך.

בינתיים מחסלת את שקית התמרים.



הבוקר הנפלא הזה מגיע לסיומו. מרוץ שהוא אירוע משפחתי מהנה. חוויה קבוצתית מחברת.

נשאר לי רק להודות לצוות המארגן, לעיריית כפר סבא ולנותני החסות על אירוע מהנה, מחבר ומפתיע.

לא מובן מאליו בכלל… הנרתיק לנייד שהפתיע בשקית, מספר תאי השירותים שלא השאירו אותנו דקות ארוכות בתור, נקודות המים הרבות, עמדת המודיעין ואיתור הילדים, מסלול הריצה המגודר והמספר הרב של המכוונים.

וההופעות… איזה כייף לראות את מיטב הילדים והנוער שלנו על הבמה.

כבר מחכה לשנה הבאה.

תודה על מרוץ שאורגן נפלא.
11.3.2013


הילה לביא- אימא ברוכה בשלשה אינדיאנים ופוקהונטס




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג