"הייתי רוצה לעשות קפיצה משמעותית ולסיים בשלישייה המובילה באליפות העולם"

שחיין המים הפתוחים מתן רודיטי חזר מאליפות אירופה האחרונה עם המקום הרביעי והמכובד והוא לא רואה בכך פספוס, אבל הוא מקווה לרשום על שמו מדליה ראשונה באליפות העולם בשנה הבאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

השנה האחרונה בחייו המקצועיים של שחיין המים הפתוחים מתן רודיטי הייתה מוצלחת במיוחד. אחרי שסיים במקום הרביעי והמרשים במשחקים האולימפיים בטוקיו, הגיעה אליפות אירופה שהתקיימה בחודש שעבר באיטליה שגם אותה סיים רודיטי באותו מקום מכובד בזמן של 1:50:56 שע' למרחק של 10 ק"מ, רחוק כ-17 שניות בלבד מהמקום השלישי.

"יש כמה נקודות לשיפור אבל בסך הכל היתה לי אליפות מאוד טובה", הודה רודיטי, "הצלחתי להשתפר די הרבה בשנה האחרונה, כי בענף המים הפתוחים מדובר בסוג של מרוץ מי מהשחיינים ישתפר יותר ואם אתה לא משתפר אתה יורד בדירוג. בשמינייה הראשונה יש בעיקר אירופאים ואחריהם שחיינים מארה"ב ומאוסטרליה, ויש קרב אדיר ותחרות מתמדת מי משתפר יותר".

ומה הנקודות שבהן אתה צריך להשתפר לדעתך?
"אין קסם שאם אבצע אותו אפרוץ פתאום קדימה. מדובר בהמון חידוד ודגש על דברים קטנים. אולי הדבר שאפשר לשים עליו את הדגש במיוחד זה שיפור המהירות במשחים הקצרים יותר בבריכה ל-1,500 מטרים ואפילו ל-400 מ'. אני מאמין שברגע שאשפר שם את המהירות אז יבוא גם השיפור הרציני במים הפתוחים".

רודיטי, 23, תושב הרצליה ושחיין במועדון בני הרצליה נכנס לראשונה למים כבר בגיל חמש. בתחילת דרכו, כפי שהצהיר בעבר, העולם התחרותי לא קרץ לו יתר על המדינה אבל מאז הוא התבגר והיום המציאות שונה לחלוטין מבחינתו. "הלחץ מאוד השפיע עליי בגיל צעיר ואהבתי יותר את האימונים ופחות את התחרויות", נזכר רודיטי, "ברגע שהתבגרתי, והתחריתי יותר ויותר, הכל נכנס לפרופורציות".

ואיך אתה חווה את העולם התחרותי היום?
"תמיד חלמתי להתחרות ברמות הגבוהות ביותר ולהיות כמה שיותר טוב. היתה לי ציפייה מעצמי, כמו לייצג את מדינת ישראל, אבל אף פעם לא ידעתי אם היא ריאלית או לא. נתתי לזה פשוט לקרות ועמדתי ביעד".

ומה באשר ליעד להיכנס לשלישייה הראשונה במשחים הגדולים. הגעת רביעי במשחקים האולימפיים, רביעי באליפות אירופה. מה חסר לך כדי לסיים בלי תחושת פספוס ולהתברג בשלישייה המובילה?
"מה שיקפיץ אותי לשלישייה הראשונה זה שילוב של כמה דברים ובראשם לספק משחה יוצא דופן, אבל אני לא חושב שהמקום הרביעי הוא פספוס. נתתי הכל מבחינה מקצועית והתכוננתי הרבה למשחים האלה. אני באמת מקווה שעוד שנה או שנתיים אצליח לשפר את האימונים ולהגיע לשם. יש שאיפות, ויש רעב לשלישייה הראשונה, ואולי הפספוס היחיד קשור לסיקור. מקום שלישי מקבל סיקור נרחב יותר ונתפס בתודעה, מאשר מי שסיים במקום הרביעי ומקבל פחות סיקור. ההבדל בין המקום השלישי לבין הרביעי בתפיסה של הציבור הוא גדול".

"תמיד חלמתי להתחרות ברמות הגבוהות ביותר", מתן רודיטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

מה זה אומר, שהיית רוצה שיתייחסו אליך יותר?
"כן. ההבדל בין מקום שלישי לבין מקום רביעי זה בין אם מכירים אותך או לא. ענף המים הפתוחים נחשב עוד חדש יחסית עבור התקשורת, ואני מאמין שאם הייתי מסיים במקום השלישי ומביא מדליה היה שינוי בתפיסה. אני רואה מגמה חיובית אבל זה לא לגמרי שם".

כחלק מהשינוי בתפיסה הציבורית בחרה לאחרונה חברת "ארנה" לפרוס את חסותה על רודיטי, ולתת לו שקט תעשייתי לפחות בכל הקשור לציוד שספורטאי ברמתו נדרש לו. "חסויות מגופים מסחריים מאוד חשובות כדי לתת לי שקט כלכלי", הודה רודיטי, "ארנה מספקים לי את כל הציוד המקצועי שאני צריך כדי שלא אצטרך לדאוג מכך ובמטרה לשמור על מקצועיות באימונים".

ועכשיו, כשאתה מסתכל קדימה, מה השאיפה?
"אותה שאיפה כמו שהיתה לי עד היום – לסיים כמה שיותר גבוה בתחרויות הגדולות. במהלך 2023 תתקיים אליפות העולם ביפן שם אני רוצה לסיים ברביעייה הראשונה, מה שייחשב הצלחה. הייתי רוצה לעשות גם את הקפיצה המשמעותית הזו ולסיים בשלישייה המובילה, אבל אני יודע שזה יהיה קשה ושצריך לעבוד בשביל זה חזק באימונים".


 

הכתבה בשיתוף ארנה ישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג