"היה קשה להישאר אדישים": השלשה המיוחדת ב-TRI כנרת שריגשה את כולם

אחרי שהכניסו אותנו לתוך עולמם בהכנות לתחרות, אסתר ויאיר קליינמן מסכמים את התחרות מהזווית שלהם, ובמיוחד מספרים על ההתרגשות בליווי ספורטאי הספיישל אולימפיקס, לראשונה בתחרות טריאתלון גדולה בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השלשה על הפודיום | צילום: צלמי שוונג

רגע לפני שתרועת הפסטיבלים נעלמת מ-TRI כנרת, כמה מילים על האירוע המכונן שעברנו, אחרי שהכנסנו אתכם לתוך ההכנות. לטריאתלון הזה הגענו עם קבוצת ספורטאים וספורטאיות מכובדת ומגוונת. נוער, טריאתלים מנוסים, כאלו חדשים בתחום, וגם… שלשה מיוחדת, של אנשים מופלאים עם צרכים מיוחדים שהשתתפו בתחרות טריאתלון לראשונה.

ליאל השחיין שלנו, בעל חוש הומור מפותח, מתופף מוכשר ועם לקות שיכלית, אבי הרוכב, בעל לב הזהב שמתאמן לאליפות העולם בספיישל אולימפיקס, גם הוא עם מגבלה שיכלית ובעיה ברגליים, ורועי, בחור מוכשר וחכם, זמר, על הרצף האוטיסטי.

לטורים הקודמים בבלוג של אסתר ויאיר קליינמן:
הכירו את המשפחה הכי טריאתלטית בעמק
על ספורט, משפחה, ומה שביניהם
בין הדואטלון לילדים למחשבות על ייצוג נשי בענף
על השלשה ששום מגבלה לא תעצור אותה

השמועה על הפרויקט המיוחד שלנו הגיעה למנהלי ספיישל אולימפיקס – עמותת גג לספורטאים עם לקות שכלית ומוטורית, והם פנו אלינו בבקשה לצרף לאירוע ספורטאים נוספים. זו הייתה הפעם הראשונה בארץ שספורטאים מיוחדים משתתפים בתחרות טריאתלון גדולה ורשמית, מה שהוביל להרבה באזז סביב האירוע.

שוונג, החברה היוזמת, מנהלת ומפיקה את התחרות, וכל הנוגעים בדבר, התגייסו באופן מדהים לעניין, אפשרו לכל הספורטאים המיוחדים להשתתף בתחרות ללא עלות, ייחדו אזור מיוחד ורשמי למתאמנים המיוחדים בשטח ההחלפה, שיאפשר להם להיכנס עם המלווים שלהם, והגדירו אותם בקטגוריה נפרדת בכדי שיוכלו להגיע לפודיום.

בערב התחרות הסתבר שלאחת השלשות חסר מלווה, וכך מצאתי את עצמי (אסתר) מלווה אנשים מקסימים שלא הכרתי. בכנות, התרגשתי מאוד מהעניין, ועלו בי לא מעט חששות, בעיקר מהלא נודע, שיננתי לעצמי שכשעושים משהו טוב, קורים דברים טובים. יאיר, שליווה את השלשה שהוא אימן בתקופה האחרונה, היה איתם בקשר טלפוני צמוד. הם היו נרגשים ומתוחים.

יאיר קליינמן עם רועי במהלך הטריאתלון | צילום: צלמי שוונג

הגענו הביתה בערב התחרות הרבה יותר מאוחר מהמתוכנן. מאתגר להתחלק בין ילדים, תינוק, ספורטאים, מנהלות וליווי תחרותי… בארבע לפנות בוקר יאיר כבר היה בדרך לכנרת, כי לפני הכל אנחנו נהגי הסעות, הורים בלשון העם, ויש להסיע את נבו בכורנו לתדריך הקיאקיסטים שהובילו את השחיינים בתחרות.

אני יצאתי עם יתר הילדים מעט אחריהם. לצאת לחיפושים של המפתח לאוטו בשעה כזאת מוקדמות זה סם מעורר, חזק יותר מקפה. אל תשאלו איך אני יודעת…

קצת לחץ לחימום האווירה, ו…הספקנו להפקיד את האופנים והציוד לפני ששטח ההחלפה נסגר. אפשר לנשום. רוני, עידו ואיתן רצו לראות את הזינוק של המקצוענים, ומשם בריצה לתפעל את תחנת ההזנה של הקבוצה שלנו שפעלה בניצוחם של שירה ואביחי כץ, המתאמנים שכל מאמן מאחל לעצמו. הם התגייסו למשימה והביאו את כל הילדים איתם, לתפעל את תחנת ההזנה הכי מתוקתקת בתחרות.

תחנת ההזנה ב-TRI כנרת | צילום: הקליינמנס

כאן חשוב לספר כמה הילדים, שעבדו יום שלם, יצאו באורות מהפרגון והתודות של הספורטאים על המסלול. מחמם את הלב, שהיה חם גם כך… משתתפי מקצה חצי איש ברזל – שאפו גדול. לרוץ בחום כזה כשהגוף עוד לא מאוקלם לקיץ, בהחלט לא פשוט.

אחרי ראיון בערוץ הספורט (הווידאו המלא למעלה), תדריך מרגש לספורטאים המיוחדים והעברת התינוק למוד התחרויות שלנו לבייביסיטרים בתחנת ההזנה, יצאנו לדרך. השחיינים יצאו לחוף ויתר הספורטאים יצאו לחכות נרגשים בתחנת ההחלפה. ההמתנה הייתה מותחת. משמעות הזמן ודחיית סיפוקים היא אתגר לאנשים על הרצף. ההמתנה לספורטאי בתחנת ההחלפה, בלי שרואים או יודעים מה קורה איתו ומתי הוא יופיע היא אתגר, אבל מצב הרוח היה מרומם. עודדנו את יתר הספורטאים, שחלפו על פנינו. ההחלפות התבצעו במהירות ויעילות.

יאיר ואבי על המסלול | צילום: הראל זילברמן

במהלך הרכיבה קיבלנו אינסוף תשואות, איחולי הצלחה וכל הכבוד, גם מי שלא הכיר את הסיפור, הבין שיש כאן משהו יוצא דופן. אנשים שהם השראה לכח רצון. היה קשה להישאר אדישים לספורטאים שלמרות המגבלה שלהם נתנו הכל כדי להגיע לקו הסיום.

לעבור בשער הסיום עם השלשה ותו של מלווה היה עבורנו מרגש לא פחות מלסיים תחרות איש ברזל. עשינו זאת, עשינו היסטוריה. מבחינתנו זאת אבן גדולה ומשמעותית בבניית עולם עם שוויון הזדמנויות לכולם. עכשיו גם בטריאתלון הישראלי.

רועי חוצה את קו הסיום | צילום: צלמי שוונג


 

ספיישל אולימפיקס הינו אחד משלושת הארגונים האולימפיים המוכרים על ידי הוועד האולימפי הבינ"ל, לצד המשחקים האולימפייים והמשחקים הפראלימפיים. ספיישל אולימפיקס הינו הוועד המקצועי , אשר מספק הכשרות, קורסים ומוביל אתיקה מקצועית לצד תחרויות מונגשות בארץ ובחו"ל עבור ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית/התפתחותית תקשורתית לאורך כל השנה, בענפים אולימפיים שונים. ספיישל אולימפיקס ישראל משקף לחברה הישראלית את הפוטנציאל הגלום באנשים עם מוגבלויות ומשנה את תפיסתה של החברה לגבי מקומם בה, מתפיסה של תלות לתפיסה של השתתפות משמעותית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג