הטיפ של מיכל: פתיחתה של עונת אימונים

חודש ספטמבר מהווה בדרך-כלל את תחילת שנת הפעילות הספורטיבית. כמו כל ההתחלות, גם התחלה של שנה ספורטיבית אינה קלה, בין אם מדובר בילדים, בהורים או במדריכים. להלן מספר דגשים שיש לשים אליהם לב בתקופה זו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חודש ספטמבר מהווה בדרך-כלל את תחילת שנת הפעילות הספורטיבית. כמו כל ההתחלות, גם התחלה של שנה ספורטיבית אינה קלה, בין אם מדובר בילדים, בהורים או במדריכים. להלן מספר דגשים שיש לשים אליהם לב בתקופה זו

מאת:אמרי פישר מיכל יערון


בימים אלה חוזרים הילדים לבתי הספר. חלקם יתחילו שנה באותה מסגרת (בית ספר יסודי, תיכון, גן) ואחרים יתחילו במקומות חדשים. במקביל להתחלת בית הספר התקופה הזו מסמנת עבור ספורטאים רבים גם את תחילת שנת הפעילות הספורטיבית. בדומה למצב בבית הספר, גם בספורט יש הבדל בין אלו שממשיכים שנה נוספת בקבוצה שאליה היו שייכים כבר מקודם לבין אלה שמתחילים במסגרת או בקבוצה חדשה. התחלתה של עונה חדשה מציבה בפני המדריכים, ההורים והילדים אתגרים רבים. כיצד נגשים להתחלה שכזו? האם יש דברים שאפשר לעשות כדי להקל על התהליך ולמצות אותו?
ניתן מספר דגשים למדריכים ולהורים.


צילום: זאב שוורץ

המדריכים
1. כבר בתחילת השנה רצוי להפגש עם הורי הספורטאים (וזה נכון לכל גיל) כדי לשתפם בתוכניותיכם, להעביר להם את דרכיכם ועקרונות העבודה שלכם, להסביר מה מערכת הציפיות שלכם מהם ומהן דרכי ההתקשרות ביניכם ולא פחות חשוב, לשמוע אותם ולהכיר.
2. עבודת המדריך כמובן תלויה בגיל הילדים, בענף ובמידת התחרותיות. באופן כללי אפשר לומר כי חשוב מאד שהמדריך יתחיל לבנות את המסגרת של הפעילות כפי שהוא היה רוצה לראות אותה. את זה עושים בעזרת שיחות עם הילדים וההורים, מתן חיזוקים רבים והצבת גבולות.
3. לאורך כל שנת הפעילות בכלל, אבל בתחילת השנה בפרט, חשוב לגרום לילדים ליהנות מהפעילות. הנאה תפתח את המוטיבציה הפנימית של הילדים, שהיא "המנוע הפנימי" שלהם

ההורים
1. החשוב ביותר בבחירת חוג לילדיכם הוא המדריך. בגילאים צעירים בעיקר, לא חשוב אם הילד ירוץ אחרי כדו, יבעט בו או יהדוף, לא חשוב אם ישחה או יתעסק באומנות לחימה, החשוב ביותר הוא החשיפה של הילדים לספורט ולאיש חינוך ברמה גבוהה, הרואה בספורט ערך ודרך לחנך ולהקנות לילדים ערכים.
2. אם אתם חושבים לצרף את הילד לפעילות חדשה, אפשר לשוחח איתו על כך. אם תגיעו להסכמה, מאד יכול להיות שהילד יהיה נכון לשתף יותר פעולה כשההתרגשות הראשונית תדעך.
3. הראו התלהבות ועניין בפעילות ילדיכם. שאלו אותו על החוג, וכך תוכלו גם לוודא כי החוג מתנהל לרצונכם וגם תראו לילד כי עיסוקיו מעניינים אתכם. אל תכנסו לנעלי המדריך, השקיעו בעניין ברגשות הילד ובהנאתו.

מיכל יערון – לעוף פסיכולגית ספורט מתקדמת

————————————————————————————————————————–


פחד גדול וחזק מהים



הטיפ של מיכל: סיכון או סיכוי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג