הטיפ של מיכל: ספורט בעידן טכנולוגי ומהיר

הישגיות בספורט היא אינה דבר שניתן להשיג בלחיצת כפתור מהרגע להרגע. כל ספורטאי יודע שבכדי להגיע למטרה דרושה השקעה מרובה וסבלנות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הישגיות בספורט היא אינה דבר שניתן להשיג בלחיצת כפתור מהרגע להרגע. כל ספורטאי יודע שבכדי להגיע למטרה דרושה השקעה מרובה וסבלנות

מאת:מיכל יערון


בעולם בו הכל אפשרי, בעולם בו בלחיצת כפתור אפשר לקנות הכל או ליצור קשר עם צידו השני של הגלובוס, בעולם בו כל מה שרוצים אפשר להשיג והמילה 'רגע' איבדה את משמעותה, בעולם בו הכל קורה כאן ועכשיו והגבולות מטשטשים ואפשר להגיע לכל מקום בעולם ולירח כמעט באותה קלות, בכזה עולם זה כמעט בלתי אפשרי להתאפק, ולדחות סיפוק, ולהגיד "לא" לילד, נשמע כמעט אכזרי.

 אולם, היכולת לרצות משהו, ולא לקבלו מיד, ובכל זאת להאמין שרצונך יסופק בהמשך, היא אחת היכולות המרכזיות שאדם בכלל וספורטאי בפרט צריך לפתח, במיוחד בעולם המהיר והטכנולוגי של היום. היכולת לדחות סיפוק היא אחת המעלות החשובות בדרך להצלחה.

יכולת זו מתפתחת במרחב הזמן שבין התעוררות הצורך המסוים לבין סיפוקו. כלומר, כולנו רוצים להשיג דברים ולממש את רצונותינו. כל אדם הוא בעל שאיפות אם ראשוניות בסיסיות ואם מורכבות ורעיוניות. יש אדם שיגיע לביתו רעב, יפתח את המקרר ויאכל את הדבר הראשון שימצא בו, או יסתפק בפרוסה כדי להרגיע את רעבונו. אחר יגיע באותה מידת רעב (בהנחה שהדבר מדיד), ויוכל להתאפק ולהכין לעצמו ארוחה טובה ומזינה (או לא…).

ההבדל בינהם אינו נעוץ במידת הרעב שלהם אלא ביכולתם לדחות סיפוק (במקרה זה מדובר

   
בצורך ראשוני והשונות בין האנשים היא גדולה). כמו כן ישנם אנשים שיכולים לרצות להשיג מקצוע וללכת ללמוד לשנים רבות וכן אח"כ להשקיע רבות בביסוסם במקצוע, ויש אחרים המחפשים את הצלחתם המיידית. גם כאן נכנס מרכיב חשוב של היכולת לתכנן לטווח ארוך ולהיות בעל יכולת לדחות סיפוק.

למה יכולת זו כל כך חשובה בספורט?
מימוש עצמי של ספורטאי, בדומה למימוש עצמי בכל תחומי החיים, קורה אם קיימת היכולת לדחות סיפוק. הישגים ומטרות יכולים להתממש רק לאחר השקעת מאמצים לאורך זמן ולא באופן מיידי. ספורטאים מעבירים את רוב זמנם בעולם הספורט בלמידת מיומנויות ובאימון על ביצועם.

בספורט התהליך מאוד חשוב כי קיים פרק זמן גדול בין תהליכי האימון לבין ההצלחה בתחרויות. הסיפוק העצמי וההכרה מהסביבה אינם מידיים. ספורטאים המאמינים שלמרות שהסיפוק אינו מיידי הוא יגיע מאוחר יותר, יכולים להתרכז בנחת בתהליכי האימון ובביסוס יכולותיהם. מכאן אנו למדים, שככל שלספורטאי יש את אורך הרוח לעבוד קשה, להתרומם אחרי משברים ורגעים קשים ובכל זאת, להאמין בעצמו ובכך שהשקעתו תישא פרי, כך סיכוייו לממש עצמו גדולים ורבים יותר.

ובספורט כמו בחיים, אמונה עצמית וסבלנות (דחיית סיפוק) היא שם המשחק!!!

מיכל יערון, לעוף – פסיכולוגיית ספורט מתקדמת

צילום שער: Felipe Dana



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג