הטיפ של מיכל: זהירות! זוללי אנרגיה

כדאי שתדעו שיש בינינו מספר טיפוסים שישאירו אתכם מותשים, מרוקנים, שחוקים ומפוררים. בואו נזהה את הטיפוסים שממלאים את עצמם באנרגיה על חשבוננו ונקפיד לשמור "את האנרגיות שלנו לספורט". מיכל יערון מסבירה ממי צריך להיזהר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כדאי שתדעו שיש בינינו מספר טיפוסים שישאירו אתכם מותשים, מרוקנים, שחוקים ומפוררים. בואו נזהה את הטיפוסים שממלאים את עצמם באנרגיה על חשבוננו ונקפיד לשמור "את האנרגיות שלנו לספורט". מיכל יערון מסבירה ממי צריך להיזהר?

מאת:מיכל יערון


הכלי המרכזי אצל ספורטאי זו האנרגיה שלו. כל אחד יודע כמה קשה לצאת לאימון כשאתה חסר אנרגיה. כל אחד מכיר את ההרגשה כמה כיף לחזור מאימון (אפילו קשה) ולהרגיש מלא באנרגיה. אנחנו מתאמנים לבד או ביחד עם מאמן או בלי, אבל תמיד עם עצמנו ולכן אנחנו חייבים לשמור על מקורות האנרגיה שלנו ולהימנע מלוותר עליהם בקלות.

אנשים ממלאים עצמם באנרגיה בדרכים רבות: על־ידי ספורט, אוכל, ספר טוב, גידול ילדים, עבודה מעניינת ועוד. וישנם אנשים הממלאים עצמם באנרגיה
על־ידי גזילת האנרגיה של האחר – מהם עלינו להתרחק. אם כן, מי הם זוללי האנרגיה, מדוע כדאי להתרחק מהם, ואיך נזהה אותם?

להלן ארבעת הטיפוסים המרכזיים של זוללי אנרגיה:
המתחקר – ששואל שאלות רבות רק למטרת הפללת הזולת, הוא מציג עצמו במרכז כיודע כול, טוב יותר מכולם, בטוח בצדקתו וזולל יותר ויותר אנרגיה מהזולת כתוצאה מהוויכוח הבלתי פוסק.
המאיים – מרים את קולו ומשתמש בכוחניות (לפעמים טיפוסים אלה גולשים לאלימות) וגורם לפחד ולחשש ממנו.
המרוחק – כלוא בעולמו הפנימי ומקיים מאבקים בלתי פתורים עם פחדים ועם ספקות עצמיים. נמנע מלקחת על עצמו מחויבויות ולעתים אדיש ודוחה רעיונות. מנתח כל פרט שוב ושוב ומפספס הזדמנויות. משיג את האנרגיה מכך שהוא מתעלם ומתנתק מהזולת ובכך משיג תשומת לב ואנרגיה של אחרים.
המסכן, הקורבן – מרגיש שאין בכוחו להתעמת עם העולם. זולל אנרגיה בכך שהוא דואג רוב הזמן, נאנח או בוכה ומוצא פגם בכל שלמות. הוא לרוב מבודד ופגיע, לא מעוניין בפתרונות, עוזר לאחרים ואחר כך מתלונן על שניצלו אותו.

כלי העבודה המרכזי של זוללי האנרגיה זו המניפולציה. אין פנייה ישירה יש דרך עקיפה. הם אלו שיזהו את החולשה שלך וינצלו אותה לצרכיהם. על־פי רוב מבלי שתשים לב לכך ברגע הראשון.

התרחקו מזוללי האנרגיה
כל אלה שנוטים לראות שחורות, להתלונן ועסוקים בלהיות מסכנים. אנשים אלא לא יכולים לפרגן לך ו/או למלא אותך באנרגיה חיובית והם משאירים אותך עייף ומובס. ואיך נזהה את זוללי האנרגיה? זה מה שהם יעשו לך אם תתקרב אליהם: יתישו אותך, ימצצו את דמך, ידלדלו את נשמתך, ייטלו את חיותך, ירוקנו ויפוררו את נפשך, יחלישו וישחקו אותך. התרחק מהם ללא פשרות.

ואיך נזהה את מטעיני האנרגיה? זה מה שתחוש בסביבתם: יניעו אותך באנרגיה, תחוש יעילות ורצון להתאמץ, תדלק בנפשך שלהבת ותחוש בעל כוח ועוצמה, הנפש שלך תתמלא ותחוש מלא חוסן ויכולת להתמיד – תיהנה מחברתם.

מיכל יערון – לעוף פסיכולוגיית ספורט מתקדמת

תמונה / Joe Mabel
————————————————————————————————————–

<><>


הטיפ של מיכל:
כמה כיף להיות אוהד ספורט



הטיפ של מיכל:
אמפטיה וסימפטיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג