הטיפ של מיכל: הורים ללא גבולות

להיות הורה זה הדבר הכי מאתגר בחיים, במיוחד כאשר רצונם של הילדים הוא גדול. להורה מאוד קשה לתמרן בין חיי העבודה וחיי הבית עם הילדים, אז מה עושים? פסיכולוגית הספורט, מיכל יערון, מסבירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


להיות הורה זה הדבר הכי מאתגר בחיים, במיוחד כאשר רצונם של
הילדים הוא גדול. להורה מאוד קשה לתמרן בין חיי העבודה וחיי הבית עם
הילדים, אז מה עושים? פסיכולוגית הספורט, מיכל יערון, מסבירה

מאת:מיכל יערון


אם יש משהו שמרגיז אותי, זה אנשים שלא לוקחים אחריות. בכל סיטואציה הם ימצאו את האחר האשם ותמיד ידיהם יישארו נקיות. יותר מזה מרגיז אותי כשמאשימים את החלש ממך והכי הרבה כשמאשימים את הילדים.


אני יודעת על בשרי שגידול ילדים זה לא מה שקראתי בספרים ולא מה שראיתי בסרטים ואפילו לא מה שאמא שלי ספרה לי כל החיים. אני יודעת שזו עבודה מאד קשה. הרבה שעות, ללא שכר כספי, ללא ימי חופש ואפילו יחסי "עובד מעביד" הם לא ממש טובים בתוך הביזנס הזה. אני גם יודעת שחלק גדול מהקושי, אם לא כולו, טמון בנו, ההורים.

זה לא פשוט להתחיל את הבוקר כשנורא ממהרים ולהקפיד על התארגנות רגועה בבית. יותר קל להדליק את הטלוויזיה כדי שהפעוט יסכים להתלבש. גם הפרידה בגן קשה לעיתים ולהבטיח מתנה, מאפשר להצליח להגיע איך שהוא לעבודה ורק באיחור קטן. החזרה אחר הצהרים לבית עם ילדים שצריכים תשומת לב, אחרי יום עבודה ארוך וקשה כשעוד יש כמה טלפונים להספיק, לא מותירים ברירה אלא להסכים לכמעט כל מה שהילדים דורשים. ניתן הכול, רק שיהיה קצת שקט.

וככה הגלגל מסתובב לו והימים עוברים והילד הקטן והמקסים הופך לנגד עיננו ליצור מפונק ותובעני. כן הוא אשם בעקשנותו, בכך שבכי פותר כל בעיה ובכך שבסוף תמיד נוותר לו, הרי מה אנו רוצים? רק קצת שקט.

אז מה נעשה?
את העבודה הרי לא נעזוב, ולהגיע בזמן חייבים, וגם לנו מגיע זמן בשביל עצמינו וגם לנו יש רגשות. הפתרון הוא קשה לטווח הקצר אך קל ומועיל לטווח הארוך. גבשו תפיסת עולם חינוכית. חישבו מה אתם רוצים ובמה אתם מאמינים. קיבעו גבולות חינוכיים ועימדו על עקרונותיכם (להרחבה ראו בטיפ מי צריך גבולות). ובעיקר, היו הוגנים כלפי ילדיכם. אל תלמדו אותם שבכי ומריבה הם דרך להשגת רצונותיהם. למדו אותם שאפשר לסמוך עליכם וחיבוק מקבלים וכן צופרים על שיתוף פעולה ולא על מלחמות.

ובעיקר, למדו אותם שפינוק זה יחס חם ונעים המלווה במגע גופני רך וחם המתחבר לנתינה (זהו פינוק חיובי) ולא שפינוק הווה אומר ויתור מוגזם ונתינת שירותים גם מוגזמים ולא סבירים (פינוק שלילי) הרבה נחת!

מיכל יערון, לעוף – פסיכולוגיית ספורט מתקדמת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג