הטיפ השבועי של מיכל – ספורטאי? בנאדם!

הזכות להיות ספורטאי מתחילה ושזורה בחובה להיות אדם הגון, מוסרי וערכי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הזכות להיות ספורטאי מתחילה ושזורה בחובה להיות אדם הגון, מוסרי וערכי

מאת:מיכל יערון


פגשתי מאמן ותיק. איש חכם. עובד עם קבוצה בליגה השנייה. אסף סביבו אנשים צעירים ומוכשרים. בתום עונה מצוינת הקבוצה סיימה במקום הראשון והרוויחה את מקומה בליגה הראשונה. בשל בעיות תקציביות, הקבוצה לא ניצלה את הזכות לעלות ליגה ונשארה בליגה השנייה.

"ידענו את זה מראש" הוא אמר לי, "וזה לא הפריע לנו להתייחס לכל העונה הזו הכי ברצינות." מדהים ולא שגרתי.  "ואיך עשית זאת עם השחקנים שלך?" שאלתי, והוא בחיוך שווה לב ענה: "אני מגדל בני אדם, ורק אחר כך הם ספורטאים. אחרי שהם בני אדם וספורטאים הם יכולים לקרוא לעצמם שחקנים, ובני אדם עושים את דרכם למעלה נכון".

דבריו של המאמן החכם השאירו בי חותמם. חשבתי על התוכן של אמירתו והבנתי: כדי לגדל שחקן כדורגל, שחיין או אתלט, אתה חייב ללמדו קודם כל את רזי הספורט ואת החיים האמיתיים שנדרשים מספורטאי.  כלומר, הספורטיביות תתקיים טוב רק אם תניח אותה על מצע האנושיות.

מה זה דורש


הכוונה היא בחינוך אדם לערכים ולמוסר. לבנות אדם עם דרך וכיוון, עם עקרונות ומוכנות לעבודה. אותם כלים וכללים שאנחנו זקוקים להם בכל תחום של החיים, ללא קשר לעיסוקינו. אם המשימה דורשת התגייסות טוטאלית, אם המשימה דורשת עבודה שהתמורה תהיה פנימית ולא חיצונית, אדם ערכי יעבוד הכי קשה שיש. קודם יעמוד לנגד עיניו הסיפוק מהדרך ואח"כ, התוצאות והגמול עליהן.


למצולמים אין קשר לכתבה



החינוך של ספורטאי צריך לעבור דרך מספר עקרונות ערכיים: התייחס בכבוד לגופך, דאג להזין אותו נכון ולתת לו את מנוחותיו החשובות. שמור עליו מחבלה או פציעה ודע להביא אותו למקומות מאתגרים של ביצוע. כבד את הסמכות שסביבך ואת המתחרים שלך. הניצחון הוא לא הערך היחיד בספורט. הוא חשוב ומרכזי אך לא בלעדי. ללא קשר לענף שאתה לוקח בו חלק, ראה בהיותך ספורטאי ערך משמעותי ורציני ושמח להיות שייך למשפחה הזו של הספורט. לאחר שתראה עצמך כבנאדם שהוא ספורטאי, תוכל לזהות את עצמך כמתמקצע; כדורסלן או כדורגלן, אתלט או רוכב אופניים. כאן אתה יכול לפתח זהות אישית מצומצמת יותר המכוונת לענף ייחודי.

ענפים שונים ידרשו זהויות ואלמנטים שונים עמם אפשר להזדהות.
למשל, בענפים הקבוצתיים דרושה שיתופיות. בענפי הקרב ניתן לבטא אגרסיה בצורה לגיטימית. ענפי האופניים והטריאתלון מצריכים עמידה בסבל פיזי מתמשך… כל תחום והכישורים הפסיכולוגים שנדרשים לו..

כמאמנים ומדריכים משימתנו היא לגדל ספורטאים.
אנחנו עובדים ימים כלילות בניסיון להצליח לגדל ספורטאים טובים ואיכותיים. חשוב לזכור, כי מעל לכל זה, הזכות להיות ספורטאי מתחילה ושזורה בחובה להיות אדם הגון, מוסרי וערכי.


הבלוג של מיכל יערן בשוונג- טיפ שבועי

לטיפים נוספים לחץ כאן

אתר לעוף

מיכל יערון
פסיכולוגית ספורט מהמובילות בארץ קרוב ל- 20 שנה. הובילה את הצד
המנטאלי של כמה מההצלחות הגדולות של הספורט הישראלי, יחידים וקבוצות.
מלווה ספורטאים וספורטאיות בכל הגילאים ובכל הרמות
.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג