הטיפ השבועי של מיכל – לאיזה ענף ספורט לשלוח את ילדי?

רבים וטובים שואלים אותי הורים לילדים צעירים: "לאיזה ענף ספורט את ממליצה לנו לשלוח את ילדינו?" אכן, שאלה מאד חדה, חשובה ומעניינת שהתשובה עליה נשמעת כמעט מתחמקת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רבים וטובים שואלים אותי הורים לילדים צעירים: "לאיזה ענף ספורט את ממליצה לנו לשלוח את ילדינו?" אכן, שאלה מאד חדה, חשובה ומעניינת שהתשובה עליה נשמעת כמעט מתחמקת

מאת:מיכל יערון


ובכן אתחיל ואומר שאין ענף ספורט אחד נכון לילד או אחד שעדיף על אחרים. יתרה מכך, אין מבחן פסיכולוגי שבודק איזה ענף מתאים רגשית לאיזה ילד.

אמנם, יש מבדקים פיזיולוגים שונים כמו מבנה גוף,
רמת גמישות וכוח שריר שיכולים לעזור בהתאמה הגופנית של הילד. התאמה פסיכולוגית? אישית, איני מאמינה בכך. אני מאמינה כי צריך לבדוק מהן הסיבות שבגללן ההורים או הילד רוצים להגיע לחוג ספורט. אלו יכולים להיות מגוונים והסיבות (למשל, הוצאת אנרגיה, שחרור מתחים, התמודדות עם ילדים אחרים, עתיד מקצועי….) הן רבות.

יש לקחת מספר משתנים בחשבון


ראשית, הנטייה הטבעית של הילד לענפי ספורט מסוימים. חלק מהנטיות קשורות לבית ולהורים. העשייה של ההורים, השיחות שלהם, היחס שלהם בכלל לפעילות גופנית, אילו ענפים רואים בטלוויזיה ועוד. כמו בתחומים רבים גם כאן הבית הוא סוג של חלון לילדים אל העולם.

כמו כן, ישנה חשיבות לאופיו של הילד. האם הוא אוהב מגע גופני ונעים לו עם זה (ג'ודו ודומיו)? איך הוא חש בתחרות רציפה עם ילדים (כמו להתחרות על הכדור)? האם הוא אוהב לעבוד לבד או בצוות? איך הוא מרגיש במצבים לא בטוחים כמו באופני שטח או בגלישה? האם הוא נהנה מעבודה סיזיפית וקשה כמו בשחייה או בהתעמלות? כל אחד והסגנון שלו.

אני מודה, כל מה שציינתי עד כה אינו משקף את דעתי הפנימית. בעייני זה ממש לא חשוב באיזה ענף ספורט הילד ישתתף. מה שחשוב זה שהוא יהיה פעיל ויאהב את הפעילות ודרכה ילמד כישורי חיים רבים. ילמד לאהוב את הגוף שלו ולדעת להשתמש בו, לפתח בטחון ביכולותיו ובעצמו, להתמודד מול סמכות, להסתדר עם אחרים ועוד ועוד. (ראה מאמר על ספורט וחינוך)

התפיסה שלי היא שספורט הוא כלי חינוכי ממעלה ראשונה. לדעתי, מה שהכי חשוב הוא המדריך על כל המשתמע מכך: אישיותו, הבנתו ותפיסתו את הספורט הם החשובים ביותר בעייני, חשובים אפילו יותר מהענף עצמו.

חשוב שהילד ילך בשמחה אל הפעילות. שיחכה ויאהב להיות שם ושיהי לו נעים. אם ילמד לפתח את כישוריו הפסיכולוגים, בעתיד יוכל להשתלב בכל ענף ספורט ולבטא את עצמו באופן מקסימאלי.


מיכל יערוןמיכל יערון
פסיכולוגית ספורט מהמובילות בארץ קרוב ל- 20 שנה. הובילה את הצד המנטאלי של
כמה מההצלחות הגדולות של הספורט הישראלי, יחידים וקבוצות. מלווה ספורטאים
וספורטאיות בכל הגילאים ובכל הרמות.

הבלוג של מיכל יערן בשוונג- טיפ שבועי

לטיפים נוספים לחץ כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג