הטיפ השבועי של מיכל: הצורך במשמעות עם או בלי הניצחון

כמה פעמים קמתם בבוקר, או מצאתם עצמכם מהרהרים רגע לפני השינה על התכלית של חייכם? כמה פעמים בתוך המרוץ המטורף אחר היום יום חשבתם על הריקנות האמיתית שהיא נחלת החיים? שלכם ושל הסובבים אתכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כמה פעמים קמתם בבוקר, או מצאתם עצמכם מהרהרים רגע לפני השינה על התכלית של חייכם? כמה פעמים בתוך המרוץ המטורף אחר היום יום חשבתם על הריקנות האמיתית שהיא נחלת החיים? שלכם ושל הסובבים אתכם

מאת:מיכל יערון


איני רוצה להיות יפת נפש ומטיפה, אך בחיי שלי ושל הסובבים אותי אני פוגשת את הצורך להיות אנשים שיש להם משמעות. להרגיש שאנחנו חשובים ומשפיעים. זה יכול להיות בדברים גדולים ומשמעותיים לחברה, וזה יכול להיות בדברים הכי קטנים ורחוקים מהעין כמו להגיש עזרה בסתר או סתם לשמוע מילה טובה מהקרובים לנו. כולנו רוצים שתהיה לנו משמעות: שיראו אותנו, ישמעו אותנו ויקבלו אותנו גם ברגעים ה"פחות טובים" של חיינו.

אחד הפסיכולוגים שהעלה את המושג והדיון על מושג המשמעות היה ויקטור פראנקל, פסיכולוג מהזרם האקסיסטנציאליסטי. פראנקל אמר שהאדם הוא יצור שעוסק בחיפוש אחר משמעות; ה"שאיפה למשמעות", היא הדחף והרצון העמוקים ביותר של האדם ואחד ממקורות ההנעה שלו.

מעניין לחשוב על חיפוש אחר המשמעות במובן של חיפוש אחריה מחוצה לנו או בתוכנו. האם משמעות החיים שלנו תלויה בגורמים חיצוניים או שהינה תחושה פנימית אישית שאין לה צורך וזיקה לעולם החומרי?

עולם הספורט הוא עולם מאד מעשי. והעיסוק בו הוא מאד פרקטי, אולם המשמעות שעולם זה נותן יכולה להיות חיצונית או פנימית. יש אפשרות לעסוק בספורט כדי לנצח בלבד. כלומר שאם ניצחת אתה קיים. זו דרך אחת למציאת משמעות אך זו דרך חמקמה ופתלתלה, שכן, אם לא נצחת – אתה חסר אונים ומאבד את המשמעות שלך. יתרה מכך, כל עוד תרדוף אחר המשמעות שבניצחון בלבד, לא תנוח לעולם כי ברגע שתשיג יעד אחד, כלומר, תנצח שוב, תהיה כבר עסוק בתחרות הבאה ובחיפוש אחרי הניצחון הבא.

החשוב בלהיות ספורטאי זו ההנאה מהדרך. המשמעות הפנימית היא בעשייה היום יומית. מכאן יש לתוצאות סיכוי טוב להגיע. וגם אם לא, לא קרה כלום שכן אם המשמעות שלך לא תלויה בתוצאות, כשהן לא מגיעות אתה ממשיך להיות קיים.

צילום: Nigel Cox

30.1.2012


מיכל יערוןמיכל יערון
פסיכולוגית ספורט מהמובילות בארץ קרוב ל- 20 שנה. הובילה את הצד המנטאלי של
כמה מההצלחות הגדולות של הספורט הישראלי, יחידים וקבוצות. מלווה ספורטאים
וספורטאיות בכל הגילאים ובכל הרמות.

הבלוג של מיכל יערן בשוונג- טיפ שבועי

לטיפים נוספים לחץ כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג