"החלום שלי הוא לעמוד על קו הזינוק במשחקים האולימפיים"

ראיון אישי עם הטריאתלטית אביב לוי שבסוף השבוע האחרון ניצחה בטריאתלון אילת בקטגוריית נערות ונראה כי היא ההבטחה הגדולה הבאה של הטריאתלון הישראלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אביב לוי | צילום: הראל זילברמן

אביב לוי, בת 18, טריאתלטית משמשית, בוגרת האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגיט ואלופת ישראל בטריאתלון לשנת 2019-2021

"תמיד ספורט משך אותי" | צילום: הראל זילברמן

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"תמיד ספורט משך אותי עוד כשהייתי בגן ובבית הספר, כל הזמן גם הייתי מסתכלת על ההורים שלי בתור רצי מרתון והייתי מקבלת מהם השראה , כבר בגיל 5 הייתי בחוג התעמלות קרקע, ובגיל 7 גיליתי את עולם הטריאתלון".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"אני זוכרת שישר שנכנסתי לטריאתלון התאהבתי בענף הזה מכיוון שהוא משלב 3 ענפי ספורט (שחייה, רכיבה וריצה) ואני מרגישה שכל ענף מביא איתו משהו מיוחד ואחר וזה גורם לטריאתלון להיות כל כך מיוחד ואף פעם לא משעמם".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"אני הכי אוהבת את השילוב של שלושת הענפים, אבל אם אני אבחר אחד אני הכי אוהבת את הרכיבה, מכיוון שברכיבה על האופניים תוך כדי אימון אפשר לראות את הטבע וכל פעם הנוף משתנה וזה מכניס עוד עניין לאימונים שאני מאוד מתחברת אליו".

"המאמנים דוחפים אותי אל המטרה ומאמינים בי" | צילום: הראל זילברמן

ספרי על המאמנים שלך והייחוד שלהם.

"בגיל 15 הצטרפתי לאקדמיה למצוינות בספורט ועד עכשיו אני נמצאת במסגרת הזו, שם מאמנים אותי אורי זילברמן, אור ברגר, ליאור כהן ועידו קצנלבוגן . בנוסף אני משתייכת לקבוצת הטריאתלון אסא רופין עמק חפר ששם מצטרף לצוות האימון שלי הראל זילברמן. לכל מאמן יש ייחודיות אחרת שתורמת לי מבחינה מקצועית וגם מבחינה מנטאלית, הם נותנים לי את הכלים לדרך הנכונה, דוחפים אותי אל המטרה ומאמינים בי. הם השותפים שלי לדרך, למטרה ולחלומות".

היכן את מתאמנת?

"במהלך השבוע אני מתאמנת במכון וינגיט עם נבחרת ישראל, ובסופי השבוע אני מתאמנת ביחד עם הקבוצה שלי אסא רופין עמק חפר.

כספורטאית עילית כמה יחידות אימון וכמה שעות שבועיות יש לך?

"אני מתאמנת 13 יחידות אימון וכ-26 שעות שבועיות".

ספרי על תחרויות שהשתתפת בהם?

"במהלך שלוש השנים האחרונות התחריתי בסבב גביעי אירופה לנוער ובוגרות ברחבי אירופה וייצגתי את מדינת ישראל באליפויות אירופה ועולם כאשר באליפות אירופה סיימתי במקום ה-16".

שיא אישי מיוחד בארץ או בחו"ל.

"זה היה השנה בחודש יוני כשהייתי חלק מהמשלחת לאליפות אירופה לגילאי 16-19 שהתקיימה באוסטריה, קיצבול. זאת היתה תחרות שכמעט הכל התחבר לי בה והצלחתי להביא את האימונים הקשים לידי ביטוי כשסיימתי במקום ה-16".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"החלום שלי. כל בוקר שאני קמה אני מדמיינת את עצמי מגשימה את החלום שלי, לעמוד על קו הזינוק במשחקים האולימפיים של פריס 2024 ולוס אנג'לס 2028".

"תאמינו בעצמכם ותעזו" | צילום: הראל זילברמן

האם את מקפידה על תזונה נכונה?

"כן, זה חלק מהדרך שלי כספורטאית. יש לי תזונאית צמודה, רקפת אריאלי שבונה לי תפריט תזונה מותאם בשבילי.

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, חברים ומשפחה?".

"אני חושבת שהכל זה עניין של חלוקת זמן נכונה, בסוף הכל מתקשר אחד בשני אז צריך שיהיה איזון מסוים כמו בשלושת הענפים בטריאתלון".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?

"אם יש משהו אחד שהייתי מוותרת עליו זה לקפוץ למים בחורף ב-6 בבוקר".

ספרי סיפור בלתי נשכח מתחרות?

"זה קרה השנה בתחרות סבב אירופה לנערות באיטליה בחודש מאי. חודש לפני זה טסתי למחנה אימונים בגירונה, ספרד על מנת להגיע לתחרות הזו בכושר טוב ולהביא את העבודה הקשה לידי ביטוי. כאשר הגעתי לאיטליה אחרי חודש של מחנה אימונים, כשאני רחוקה מהבית תקף אותי וירוס קשה עם חום גבוה, היתה דילמה גדולה עם המאמנים האם לזנק לחצי הגמר או לוותר על זה בשל המצב הבריאותי שלי. לבסוף החלטנו שאני מזנקת ועושה את ההכי טוב לאותו יום נתון. לבסוף הצלחתי לעלות לגמר מהמקום ה-2 וזה רק הראה לי כמה אין דבר העומד בפני הרצון".

מי המודל לחיקוי שלך?

"הטריאתלטית והמדליסטית האולימפית פלורה דאפי מברמודה, הצניעות שלה והעבודה הקשה בשקט שמביאה אותה להישגים זה משהו שאני מאוד מעריכה, ולוקחת ממנה השראה".

תני טיפ מקצועי לספורטאים חובבים שקוראים אותך עכשיו?

"אמונה. תאמינו בעצמכם ותעזו".

יש לך המלצה על ספר שנתן לך השראה?

"הספר 'ראשונה' של יעל ארד".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג