הזוי: בודקי הסמים הגיעו לתחרות, עשרות אתלטים ברחו מהאצטדיון

מקרה חריג ומדאיג בהודו. במהלך אליפות מקומית לספורטאים נודע על הימצאותם של בודקי חומרים אסורים, והם נטשו את התחרות. רץ אחד בלבד התייצב לגמר ה-100 מטר, רצת מכשולים ניסתה לברוח לאחר קו הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: Shutterstock

רבות מדובר בשנים האחרונות על השיפור באתלטיקה ההודית. מלבד הכוכב הגדול של הענף, מטיל הכידון ניראז' צ'ופרה שזכה בתואר אלוף אולימפי ואלוף עולם, ניתן לראות את דגל הודו יותר ויותר בתחרויות האתלטיקה במקצועות השונים, אפילו על מסלול הריצה. אלא שתקרית אחת שאירעה בשבוע שעבר מטילה צל גדול על כל אותן מחמאות.

לכתבות נוספות בנושא:
היסטוריה לג'פצ'ירצ'יר באליפות העולם בחצי מרתון, מקום 10 קבוצתי לישראל
מי מנצח במבחן העליונות – מונדו דופלנטיס או סרגיי בובקה?
חריג: איך קרה שפיטר בול הושעה על שימוש בסמים, אך ההשעיה בוטלה?

ביומה האחרון של אליפות האתלטיקה של ניו דלהי, הגיעו לאצטדיון בודקי הסמים של NADA (הוועדה ההודית למניעת סימום בספורט). עת נפוצה השמועה על הגעתם, אתלטיות ואתלטים רבים פשוט עזבו את המקום, כאשר חלקם ויתרו על הופעתם לאחר שהעפילו לגמרים ואלו שכבר זכו במדליות פשוט לא הגיעו לאסוף אותן, וזאת מתוך חשש שיילקחו לבדיקות.

הפארסה הייתה גדולה במיוחד בריצת ה-100 מטר שנערכה באותו היום. רק רץ אחד משמונת הרצים שהעפילו לגמר, לאליט קומאר, הופיע לריצה, כשכל השאר פשוט לא התייצבו. בראיון לאחר מכן סיפר קומאר כי שאר הרצים אמרו לו שסובלים מ"התכווציות שרירים או שרירים תפוסים". קומאר, עבורו מדובר בשנה ראשונה בבוגרים, סיפר ל"אינדיאן אקספרס: "מאוד ציפיתי לרוץ נגד האתלטים הטובים ביותר, אבל אף אחד לא הופיע. כולם חששו להיבדק. כאתלט, אני מרגיש מאוד פגוע ומאוכזב".

מקרה ביזארי נוסף אירע בריצת המכשולים לנערות, שם אחת המשתתפות פשוט המשיכה לרוץ גם אחרי קו הסיום בתקווה לחמוק מהבדיקה, אולם הבודקים רדפו אחריה ותפסו אותה בסופו של דבר. גם ביידוי הפטיש עד גיל 16 הופיע רק אתלט אחד, בגמר ה-100 מטר עד גיל 20 הופיעו שלושה אתלטים ומספרים דומים נצפו גם בגמרים נוספים. ככלל, לפי הדיווחים, מספר המשתתפים נחתך בחצי בעקבות הופעת הבודקים.

הדבר לא הגיע בריק מוחלט. רק יממה לפני כן פורסם ברשתות החברתיות סרטון מהמלתחות באצטדיון בו התקיימה התחרות, בו נראו לכאורה מזרקים משומשים. בהחלט ייתכן שפרסום הסרטון הזה הוא שגרם לבודקים להזדעק לתחרות, ולפי דיווחים שונים הם אף מצאו מזרקים עם שאריות החומר האסור EPO באצטדיון.

נשיא איגוד האתלטיקה של דלהי סאני ג'ושוע סיפר: "אני מודאג מאי ההופעה של האתלטים. התפקיד שלנו הוא לחנך אותם ואת המאמנים, אבל אנחנו לא יכולים לנטר באופן יומיומי את מה שהם עושים באימונים או מאחורי גבנו. הסימום בספורט הוא רעה חולה ואנחנו מתנגדים לו בכל כוחנו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג