הוועד האולימפי הבינ"ל מגן על השתתפות ישראלים בפריז 2024

על אף קריאות לאסור על ספורטאים ישראלים להתחרות, ה-IOC מבהיר כי "ספורטאים אינם יכולים להיות אחראים לפעולות הממשלות שלהם". וגם: האיום לספורטאים שיחרימו את ישראל והתשובה לרוסיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דגל ישראל בבטוקיו 2020 | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

המלחמה בישראל יוצרת לא מעט קשיים ולחצים בעולם הספורט, כולל קולות הקוראים להשעות את ישראל מהתחרויות הבינלאומיות ובהן המשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב. אלא שאמש (שני) פורסמה בסוכנות הידיעות הגרמנית DPA הצהרה מטעם דובר של הוועד האולימפי הבינלאומי שמגבה את השתתפותם של ספורטאים ישראלים במשחקים ומוריד את האפשרות מהפרק.

"הוועד האולימפי הבינלאומי לא יאפשר כל התנהגות מבזה נגד ספורטאים ישראלים", נכתב בהצהרה: "אנחנו מחויבים לאחריות אינדיווידואלית, וספורטאים אינם יכולים להיות אחראים לפעולות הממשלות שלהם. אחרת, תינקט פעולה מהירה, כפי שהיה במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020".

ארטיום דולגופיאט עם הזהב בטוקיו | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

כזכור, במהלך המשחקים הקודמים ג'ודאי אלג'יראי בשם פתחי נורין החרים את הקרב עם הישראלי טוהר בוטבול והוא ומאמנו נענשו בהשעיה של 10 שנים מכל פעילות. אחת המטרות של הוועד האולימפי בהצהרה היא למנוע מקרים דומים ולהבהיר לספורטאים שמקרים כאלה, כמו גם הצהרות פוליטיות שונות, יגררו סנקציות חריפות.

מי שכבר הספיקו לבקר את ההצהרה הזו הרוסים, אשר במרבית הענפים עדיין מושעים מפעילות בגלל הפלישה לאוקראינה. לטענתם מדובר במוסר כפול של הוועד האולימפי ואם ספורטאים ישראלים יכולים להשתתף גם ספורטאים רוסים צריכים לקחת חלק במשחקים באופן מלא גם הם: "אנו דורשים מה-IOC להפסיק לנהוג במוסר כפול, ולהתחיל ביישום קפדני של יחס שווה לכל הספורטאים ללא יוצא מן הכלל וללא אפליה מכל סיבה שהיא", אמרה בנושא מריה זכרובה, מנהלת מחלקת המידע והעיתונות של משרד החוץ הרוסי.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אלא שגם כאן הוועד האולימפי הבינ"ל הגיב במהירות וענה: "הצעדים וההמלצות שננקטו נגד רוסיה הם תולדה של פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה במהלך המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בבייג'ינג 2022. הדבר מהווה הפרה של ההפוגה האולימפית, שהייתה בתוקף באותה תקופה, וכן הפרה של אמנה אולימפית". יש לציין כי הוועד האולימפי קרא לאחרונה לאיגודים להתחיל ולשלב בחזרה ספורטאים רוסים בתחרויות, ללא דגל רוסיה וללא תחרויות קבוצתיות אלא אישיות בלבד.

בכל מקרה, מדובר במסרים חיוביים עבור ישראל מצד הוועד האולימפי הבינלאומי, אולם בל נשכח שיש עוד חודשים ארוכים עד המשחקים והרבה יכול להשתנות בתקופה זו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג