הוועד האולימפי דורש מהוועד הבינ"ל: "הדיחו מיידית את ג'יבריל רג'וב" 

מי שמכהן בין היתר כיו"ר הוועד האולימפי הפלסטיני הצדיק את טבח ה-7.10 וכינה את ישראל ניאו-נאצים. כעת הוועד האולימפי בפנייה רשמית להדחתו: "עודד את הטבח וכינה את ישראל ניאו נאצים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דגל המשחקים האולימפיים | צילום: shutterstock

ג'יבריל רג'וב, המשמש בין היתר כיו"ר הוועד האולימפי הפלסטיני, התבטא בימים האחרונים בצורה מקוממת נגד ישראל, וכעת הגיעה התגובה הישראלית הרשמית לדבריו. בין היתר, הצדיק רג'וב את פעולות החמאס ב-7 באוקטובר, וקרא לפעולות נוספות ואף אלימות יותר בגדה המערבית וכינה את ישראל ניאו-נאצים.

לכתבות נוספות בנושא:
כבוד: יעקב טומרקין מועמד לוועדת הספורטאים של הוועד האולימפי הבינ"ל
הוועד האולימפי הבינ"ל מגן על השתתפות ישראלים בפריז 2024
האלוף האולימפי הביע תמיכה בחמאס, איגוד השחייה פנה בתלונה לאיגוד העולמי

היום (חמישי) שלח מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג מכתב תקיף בנושא עם פנייה רשמית והקריאה: "להטיל סנקציות חמורות נגד רג'וב, נציג רשמי של הוועד האולימפי. יש להדיח אותו לאלתר מכל פעילות ספורט ומכל ארגון ספורט. אמירותיו חסרות תקדים לאור ההזדהות שלו עם חמאס, ארגון טרור אותו הוא רואה כשותף לרשות הפלסטינית".

השר מיקי זוהר עם גילי לוסטיג ויעל ארד | צילום: שלומי יוסף

עוד כתב לוסטיג: "נדהמנו לגלות את הדיווחים בעולם שרג'וב, נשיא הוועד האולימפי הפלסטיני, טוען כי הטבח היה 'תגובה טבעית לאלימות', שהממשלה הישראלית היא 'ניאו נאצית', שהטבח הוא 'חלק ממלחמת ההגנה של הפלסטינים', ואף עודד את הטבח הבא כשטען ש'ההתפרצות הבאה תבוא ממזרח'.

"איזה מוח מפלצתי יכול לומר ששריפה, אונס, עריפת ראשים של אזרחים וחטיפת תינוקות, קשישים ונשים, ורצח 250 צעירים במהלך פסטיבל מוזיקה זו "תגובה טבעית"? דבריו של רג'וב לא הולכים ביחד עם עקרונות האולימפיזם והם בניגוד מוחלט לזכויות האדם הבסיסיות. יש לגנות את דבריו של רג'וב".

שר הספורט: "נפעל להדחתו של רג'וב"
עוד לפני מכתב זה הצהיר שר התרבות והספורט מיקי זוהר כי ישראל תפעל להדחתו של רג'וב ובהודעתו בנושא מסר: "אמירתו המזעזעת של ג'יבריל רג'וב, המשמש כיו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, המצדיקה את טבח השבעה באוקטובר, מזעזעת ומבישה. ‏נפעל להדחתו מכל המפעלים, אין מקום לתומכי ומחוללי טרור בספורט העולמי".

יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, אשר חברה גם בוועד האולימפי הבינלאומי הוסיפה בתגובה טרם המכתב: "ג'יבריל רג'וב נושא בתפקיד יו"ר בוועד האולימפי הפלסטיני וככזה הוא מחויב לערכי התנועה האולימפית. אנו מגנים בתוקף את דבריו שמהווים סתירה מוחלטת לערכים האולימפיים, בתמיכה והגיבוי שהוא מעניק לטבח ואונס אכזרי חסר תקדים באזרחים ואזרחיות, ילדים וילדות וקשישים ששהו במיטתם, בבתיהם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג