לקראת מי-ם לים הארץ המובטחת: כך תהפכו לרצי אולטרה מרתון

בחודש הבא יתקיים מרוץ "מי-ם לים הארץ המובטחת" ומאחר ושניים משלושת מקצי האולטרה שלו נחשבים להכי פחות קשים שתמצאו בשנתיים הקרובות, חשבנו שיהיו כאלה שישאלו את עצמם איך תדעו שאתם מוכנים לאתגר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מים לים הארץ המובטחת
מים לים הארץ המובטחת

המרתוניסט הממוצע (והחובבן) עובר לא מעט גלגולים: המרוץ הראשון ל-10 קילומטר, חצי המרתון הראשון, היום שבו נולד הרעיון לרוץ מרתון, האימונים למרתון הראשון, המרוץ הראשון בחו"ל וכו'. בשנים האחרונות האבולוציה הזאת התפתחה ככל שנחשפנו יותר לאולטרה מרתון, כל מרוץ שהוא מעל ל-42.2 קילומטר.

סרטון מי-ם לים הארץ המובטחת

אם בעבר הלא רחוק גם רץ המרתון הממוצע היה מתייחס לרץ האולטרה כאל משוגע, הזמנים משתנים. רצי האולטרה למרחקים ארוכים של 100 קילומטר ומעלה נחשבים לאנשים חזקים מאוד, די משוגעים אבל בעיקר חזקים. רצי האולטרה למרחקים קצרים יותר (50-70 קילומטר) הפכו לסוג של מאותגרים "עם שריטה קלה".

מים לים הארץ המובטחת אולטרה

יש לא מעט סיבות לחוות את מה שקורה מעבר למרחק הקלאסי של 42.2 ק"מ. מרוץ מי-ם לים | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא
איזו תזונה צריך לאולטרה מרתון
טיפים לתזונה במרוץ סיבולת ארוך 
גיא כהן מסכם אולטרה של 250 קילומטר במדגסקר 

מבחינתם, יש לא מעט סיבות לחוות את מה שקורה מעבר למרחק הקלאסי של 42.2 קילומטר: יכול להיות שהם הגיעו לגיל שבו הם מתקשים לשבור שיאים אישיים ולכן מחפשים גבולות חדשים, אולי הם מנסים להתחמק מהרעיון של קצב ריצה גבוה (באופן יחסי) במרתון ומחפשים את הרוגע שבריצה בקצב נמוך, אולי הם פשוט מעדיפים בהרבה את הריצה בשטח מאשר את הכבישים. רצים מהסוג הזה הם בעלי פוטנציאל גדול לריצת אולטרה מרתון, אבל בטח גם הם שואלים את עצמם מה עוד צריך כדי להתחיל לחשוב על האתגר הזה ולהגיע להחלטה? אחרי הכל, בתאריכים 16-17 לאפריל יתקיים מרוץ הארץ המובטחת קק"ל מי-ם אל ים, אירוע ריצה שהוא גם מרוץ שליחים וגם אולטרה מרתון לשלושה מרחקים: 54, 70 ו-144 קילומטר. מאחר והכיוון שלו הפעם יהיה מירושלים לתל אביב, מדובר בהזדמנות פז עבור מי שחולם על אולטרה מרתון, כי המרוצים ל-54 ו-70 קילומטר יהיו ככל הנראה מרוצי האולטרה הכי פחות קשים שתמצאו בשנתיים הקרובות.

להרשמה למרוץ הארץ המובטחת מי-ם לים

מים לים הארץ המובטחת

"צריך פשוט לעשות את השינוי בראש, לרוץ בקצבים אחרים ויותר לאט"

קרן גולדבלט, שיסדה בשנת 2007 את האולטרה מרתון הראשון בארץ שבגלגולו הפך ל"מי-ם לים" מסבירה: "האולטרה מרתון ל-54 קילומטר הוא מישורי, הוא יתקיים השנה באור יום ויוזנק ב-6 בבוקר, והוא נחשב לקל. כל מי שיכול לרוץ מרתון, יוכל לעשות אותו. מדובר ב'שטח לייט' ובשבילים רחבים. מתחילים באזור התעשייה של שוהם, ממשיכים דרך השדות של קיבוץ עינת ובסופו של דבר מגיעים לנחל הירקון משם רצים עד לנמל יפו. כל מי שמסיים מרתון במצב טוב ונשאר לו טעם של עוד, יוכל לדעתי לעשות את זה".

מים לים הארץ המובטחת

באיזה מצב אני מסיים מרתון?

זיו צויגהפט, רץ האולטרה מרתון המהיר בארץ, מצטרף לדבריה של גולדבלט אבל מדגיש מספר דברים לגבי המוכנות. "אני הייתי שואל את עצמי כמה שאלות כנות. באיזה מצב אני מסיים מרתון? האם אני מסיים את המרתון ויכול לתקשר? מסיים את המרתון עם חיוך? האם אני מסיים את המרתון ויכול לחשוב על לרוץ עוד קצת למחרת? אם אנחנו מדברים על מרחק של 54 קילומטר, מדובר בהבדל של 25 אחוז ממרתון, ואלה 25 אחוז לא מהחלק ההתחלתי אלא מהסוף של המרתון שבו גוררים את הרגליים. בסופו של דבר אתה צריך לשאול את עצמך אם אתה יכול לסבול עד שעה וחצי וכאן מה שחשוב זה זמן הרגליים".

אין ספק שצויגהפט הוא האיש לשאול אותו על מרוצי אולטרה מרתון, אבל צריך לזכור דבר חשוב. כאן מדובר ברץ אולטרה מרתון תחרותי, ולעומתו בתחרויות מהסוג של הארץ המובטחת מי-ם לים יש לא מעט רצים שבאים לחוות משהו מטורף, אולי חד פעמי ואולי זו תהיה התחלה של דרך חדשה. בכל מקרה, במקרים רבים מדובר בהרבה רצים שיעשו את המסע הזה בקצב איטי בהרבה מקצב המרתון שלהם. אז מי שבאמת יכול לסיים מרתון עם חיוך, בהנחה שהוא לא "נלחם" על שיא אישי, כבר יודע שהוא יכול לפנטז על זה והשאלה השנייה שהוא יצטרך לשאול את עצמו היא לקראת מה הוא הולך במידה ויחליט להגשים את חלום האולטרה שלו. "האימונים לריצת ה-54 לא צריכים להיות שונים מהאימונים למרתון מבחינת הנפחים", מסבירה גולדבלט ומוסיפה: "צריך פשוט לעשות את השינוי בראש, לרוץ בקצבים אחרים ויותר לאט, להתרגל לשטח, להתייחס יותר למסלול ופחות לזמנים – זה ההבדל בין מרתון לאולטרה. באימונים לאולטרה של 70 קילומטר גם לא צריך לבצע ריצה ארוכה יותר מ-36 קילומטר שעושים לפני מרתון, אבל כן צריך להוסיף עוד ריצה ארוכה ביום שאחרי".

מים לים הארץ המובטחת

אולטרה מי-ם לים הארץ המובטחת נחשב לשטח לייט עם שבילים רחבים

"מי שמתאמן ל-70 ממש לא צריך להתקרב למרחק כזה בריצה אחת במהלך האימונים", מסביר צויגהפט: "אבל מה שכן צריך לעשות זה להשלים 70 קילומטר ביומיים, אז אפשר לדוגמה לרוץ מרתון ויום לאחר מכן להשלים ל-70 קילומטר". גם צויגהפט אגב מסכים עם העובדה שהמקום הטוב ביותר להתנסות בריצת אולטרה מרתון הוא מרוץ הארץ המובטחת מי-ם אל ים. "אין ספק שאם יש אולטרה רך בארץ, זה האולטרה הזה ולכן אם מישהו שוקל לעשות את זה, מדובר במקום הנכון". גולדבלט מוסיפה: "במרוץ שלנו רצים מנקודה אחת לנקודה שנייה עם הרבה תחנות באמצע, יש נופים מרהיבים במיוחד במרוץ ל-70 קילומטר ובטח במרחק המלא ל-144 קילומטר מירושלים לתל אביב שזה גולת הכותרת. המרוץ הזה יסתיים השנה ביפו, אנחנו כמובן לא מאפשרים ליווי של הרצים במהלך המרוץ כי חלק מהעניין באולטרה זה ההתמודדות, אבל המשפחות כמובן יהיו מוזמנות לקו הסיום ולטקס הסיום, שם ניתן את הכבוד הראוי לכל אחד ממסיימי האולטרה מרתון ונעלה אותו לפודיום".

להרשמה למרוץ הארץ המובטחת מי-ם לים


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג